Het gaat ff niet..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chloe, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Het gaat even niet helemaal lekker meer met de borstvoeding, en dat voelt echt kut!

Het is vooral erg lastig dat mijn toeschietreflex pas komt als hij echt een paar keer goede teugen neemt.. Dan begint het pas te stromen zeg maar..
    Maar mn mannetje is al erg druk aan de borst, en het is net alsof hij er geen geduld meer voor heeft.. Als er niet meteen iets uitkomt dan laat hij los, gaat ie zich overstrekken, en is hij met alles bezig behalve met drinken..

Zo moelijk want ik kan hem moeilijk vertellen dat ie heel even geduld moet hebben, even een paar teugen en dan komt de melk vanzelf.. Ik heb hem er toch echt voor nodig om dat toeschietreflex te krijgen, maar dat is zo lastig!
    En sinds dit zo is, gaat kolven ook bijna niet meer.. Bij kolven duurt het nu ook een eeuwigheid voordat het eindelijk op gang komt, en dan ben ik zo een half uur aan het kolven voor 40/60 cc..
    afgelopen week heb ik een paar keer dat clusterkolven geprobeerd, maar het is er niet echt beter op geworden..

Ik ga vanmiddag vragen of ik die speciale neusspray op recept mag, want dit is geen doen.. zo frustrerend!
    Ik ben zo bang dat het straks echt niet meer gaat.. S'avonds de laatste voeding moet ik al KV geven, omdat mijn borsten dan zo leeg zijn dat hij echt niet verzadigd raakt van BV.. Hij kwam s'nachts iig ieder uur, soms zelfs vaker in het uur.. Nu de laatste voeding een papfles is, komt hij nog maar drie keer s'nachts..

Ik wordt er echt een beetje verdrietig van, wou even mn verhaal kwijt..

2. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik had dat ook!! in combinatie met een productiedip...wat is dat een hel zeg!!...gewoon doorzetten spray werkt heeel goed!!...lekekr vaak aanleggen en dan heb je weer veel melk...

eerst had ik een hele snelle tsr...maar nu ook met kolven komt ie pas na ruim 15 min(!!!!)....daar heb ik geen geduld voor hoor...dus ook die spray...werkt binnen 2-5 min!

maar kijk uit met kv....is niet goed voor je productie hoor...ik zou dat niet meer doen, maar gewoon vaak aanleggen...kotm vanzelf goed!!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Je houdt het probleem in stand of maakt het zelfs erger door die kv te geven. Ik snap wel waarom je het doet, maar je maakt het er niet beter op helaas. Gewoon vaak en veel aanleggen idd en het is heel normaal dat kindjes vaak komen, veelal komen ze zelfs vaker als ze net met vaste voeding begonnen zijn.

Die neusspray is idd erg handig. Ik gebruik hem vaak rond mijn eisprong, dan komt mijn tsr ook maar niet. Hij heet syntocinon. (niet alle huisartsen zijn hiervan op de hoogte namelijk).

4. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Dank jullie wel!

Deel Deze Pagina