Hoi hoi Ik zit echt met mijn handen in het haar en loop de hele ochtend al te huilen. Een poos geleden heb ik hier een topic neergezet over rick en hoe het gaat op school. Helaas is alles veel erger geworden en rick wil zelf naar een andere school hij wordt veel gepest zegt hij en vind het echt niet leuk meer. rick is een kind die heel veel aandacht nodig heeft ook op school en daar ontbreekt het heel erg aan als hij smorgens op school komt is de juf niet in de klas om de kinderen op te vangen vaak moeten ze zelf speelgoed pakken en dan maar zien hoe en wat. En rick is een kind die daar veel waarde aan legt en dat vind ik heel normaal een juf hoort smorgens de kinderen op de vangen enz. Ik ben een poos geleden gaan informeren naar een andere school en toen rick zijn school daar lucht van kreeg kwamen ze met een plan net of het probleem alleen bij hem ligt maar ook helaas merken we daar niks van en heb vanmorgen tegen de juf gezegd dat ik met rick naar een andere school wil eerste eens kijken hoe hij het vind en om een gesprek aan te gaan met die andere school. Nou ze vond dat dus helemaal niet leuk en gaf rick de schuld ervan hij zou allemaal redenen zoeken om niet naar school te gaan en gaf de oorzaak eraan dat hij niet goed mee kan komen in groep 2 en daar ben ik het absoluut niet mee eens en het gesprek ging steeds moeilijker lopen (wij liggen elkaar ook niet zo) En ze zei dat ik niet toe moest geven en niet naar hem moest luisteren omdat hij zelf graag naar een andere school wil en dat is niet iets van de laatste 2 weken ofzo hoor maar echt het speelt al wel 2 maanden dat hij het aangeeft en dan moet ik er niet naar luisteren naar mijn eigen kind. Ze zei ook dan stoppen we ermee en steken er geen tijd en energie meer in dat hebben ze niet eens gedaan. Ik was zo boos en verdrietig vanmorgen en nog steeds dat ik niks anders doe dan huilen. En ben meteen stappen gaan ondernemen en heb vanmiddag om 1 uur een gesprek met de directeur en morgen een gesprek op de andere school. Ik heb ook meteen contact gezocht met zijn oude school om nog maar eens te vragen hoe het daar ging en ze schrok zo van mijn verhaal want er is eigenlijk nog zoveel meer maar als ik dat hier allemaal neer zet dan heb ik wel 3 paginas nodig. Ze zei dat rick een kind is die veel aandacht nodig heeft en die ook vraagt en een kind is die gesteund moet worden in wat hij doet omdat hij wel onzeker kan zijn er is toen een overdrachts formulier van zijn oude school naar zijn nieuwd school gegaan en alles staat erin maar ze doen er helemaal niks mee en zoeken en geven rick de schuld van alles en dat doet echt heel veel pijn en verdriet. Wij vinden het zo moeilijk om rick zo te zien en weten even niet meer goed hoe of wat rick is zo een lieve jongen en nou praten ze over hem alsof hij dom is en dat is hij echt niet. Nou meiden dit luchte wel op hoor en sorry voor mijn geklaagd en mij warige verhaal
Wat verschrikkelijk machteloos moeten jullie je voelen. Ik kan me goed voorstellen dat je hart breekt als ze zo over je zoon praten en als je zoon zich zo ongelukkig voelt op school. Ik vind dat de school er heel slecht mee omgaat, of het nou wel of niet aan het kind ligt de school moet er toch alles aan proberen om het kind zich thuis te laten voelen op school. Dit is een hele belangrijke periode in zijn leven en nu hoort hij juist zelfvertrouwen op te bouwen. Heel goed dat jullie een andere school voor hem zoeken, ik zou niet eens meer de energie in deze school stoppen. Misschien kan je het beste op zoek gaan naar een school waar ze aandacht hebben voor het individuele kind. Mijn dochtertje gaat bijv. naar een Jenaplanschool en ik ben hier erg tevreden over. Ze zitten met 2 groepen in 1, de oudere kindjes helpen de jongere kindjes (krijgen ze veel zelfvertrouwen door) en de jongere kindjes leren weer veel van de oudere kindjes en het jaar daarna zijn ze zelf het oudere kindje. Ook willen Jenaplan scholen vaak klein blijven om zo aandacht te kunnen geven aan elk kind en dat iedereen elkaar kent, dat geeft al snel een vertrouwde omgeving. In ieder geval heel goed dat jullie hem niet aan laten modderen op school in de hoop dat het nog goed komt. Ik zou dus wel bij die nieuwe school goed navragen hoe ze omgaan met kinderen die wat meer aandacht nodig hebben. Een school met kleinere klassen zou denk ik het beste voor hem zijn. Heel veel sterkte en ik hoop dat we snel mogen horen dat Rick het zo naar zijn zin heeft op zijn nieuwe school!
sjee, dat is wel heftig zeg. Er bestaan toch van die speciale scholen waarbij ze kindjes die dat nodig hebben extra aandacht geven? Of zeg ik nou iets stoms (ik zit nog niet in de schoolfase namelijk).. Ik hoop dat hij een leuke school treft!
Wat jammer dat deze juf zo negatief is! Ook al denk je bepaalde dingen over een kind dan kan je dit nog positief opbouwend noemen! Jij bent de moeder en kent je kind het beste, als jij van mening bent dat Rick het beter zou doen op een andere school dan zou dat een logische keuze zijn, ongeacht wat zijn huidige school daar van vindt. Hoop voor je dat het allemaal goed komt!
Hoi hoi nou daar ben ik weer en heb echt een verschikkelijke rot dag gehad die niet lekker ging. Toen ik rick om 12 uur ophaalde kwamen er een aantal moeders naar me toe met de vraag hoe of wat en ben gewoon eerlijk geweest en heb gezegd hoe het er voor stond. Toen kwam de aap uit de mouw en er begonnen meer moeders te klagen over haar en heb hun ook gezegd dat ik het heel erg vind dat ze daar niks mee doen en het maar laten zoals het is. Ik kom wel voor mijn zoon op het is wel zijn toekomst. Had vanmiddag een gesprek met de directeur en het was net op ik tegen de muur aan het praten was ook hij luisterde niet en de dingen die ik zei waren niet waar het vond dat ik loog zo kwam het over. en had zoiets van nou ja kan me er wel verder kwaad en druk om maken maar ik moet aan rick denken en dat deed ik dan ook maar hoe moeilijk het ook was. Ik had rick het liefst meteen mee naar huis genomen maar goed daar help ik rick ook niet mee. We hebben afgesproken dat rick morgen voor het laatst daar op school is en morgen is dus zijn afscheid maar doe er verder niks aan want kreeg het gevoel dat zelfsd at niet meer gewaardeerd werd en laat het maar zo zoals het is en mischien gaat hij wel niet naar school morgen we zien het wel. Heb daarna nog even met DE juf gepraat maar oh kon haar wel wat hoor ze ontkende alles gewoon en het kwam dus weer over of als ik een leugenaar was en ben weer met dikke tranen naar huis gegaan. Vandaag was mijn beste vriendin hier en heb lekker mijn hard kunnen luchten alleen voel ik er niet beter door omdat zo een inpact op me heeft ik kan er gewoon niet bij dat ze zo kunnen doen en hoop dat het op de andere school wel beter gaat. Ze geven daar de kinderen meer aandacht en begeleiding en ook kwa regels zijn ze veel beter. Het is een cristelijke school met een goede naam dus ben heel benieuwd morgen hoe het gaat. Ik hou jullie op de hoogte
ppffff wat herkenbaar allemaal ik had het zelfde probleem met mijn oudste zoon school mankeerde niets nee lag allemaal aan het kind "tuurlijk" ik heb ook moeten knokken voor me kind , en dat hebben ze geweten ook inspectie is er zelfs aan te pas gekomen ,met gevolg die etterige leerkracht (sorry) zijn biezen heeft kunnen pakken en ontslagen is niet dat mijn kind daarmee geholpen was, want die zat al op een andere school maar wel de kindjes die daar nog op school zaten nu gaat het heel goed met hem en heeft hij eigenwaarde opgebouwd hoop dat jou zoontje ook zichzelf weer terug vindt en in zichzelf gaat geloven heel veel sterkte en ik hoop dat hij het fijn vindt op de andere school
Hoi hoi Ik hoop ook zo dat het beter zal gaan op de nieuwe school ene die school inspectie heb je daar een telefoon nummer van wil er wel verder werk van maken want vanmorgen ook ze lacht me gewoon uit echt heel triest.
Soms snap je gewoon niet dat sommige mensen het onderwijs in gaan, zowel juf als directeur klinken niet echt sociaal. Heel goed dat vandaag zn laatste dag is, en ik hoop echt voor hem dat zijn nieuwe school socialer ingesteld is en dat hij daar helemaal zijn plekje zal vinden. De website van de onderwijsinspectie: http://www.owinsp.nl/ Daar kan je vast het juiste telefoonnummer vinden, succes!
Ik hoop voor jullie dat het op de nieuwe school nu wel goed gaat. Mijn zus had dit probleem ook en heeft haar kind verplaatst naar een andere school, tot ze daar ook begon te klagen en niet met andere kindjes wou spelen en zich terugtrok en ze weer dezelfde problemen hadden. Dus een andere school heeft bij mijn nichtje niks geholpen, kennelijk is het aandacht en dat kreeg ze. Mijn nichtje is gewoon heel erg verlegen en vaak alleen en dus wil ze niet naar school, maar lekker thuis met haar mama.Soms denk je dat je niet moet toegeven want dan laat je merken dat het makkelijk is om dat te doen en je moet niet opgeven. Zo leren kinderen misschien weer dat ze bij alles gewoon weg kunnen lopen. Maar ja hoe kan je erachter komen dat het serieus is en voorkomen? Dat is het moeilijkste, maar het is wel goed te luisteren naar je kind. Ik vind het heel goed wat je hebt gedaan en zo was jij en je zoon erg verdrietig. Dat is ook niet goed. En des te meer omdat andere moeders ook klagen. Jij neemt wel die stap.
Als jij het gevoel hebt dat het niet goed gaat en het kind geeft aan dat het niet goed gaat, dan GAAT HET NIET GOED ! Zo simpel is het. Het feit dat de school aangeeft er geen energie meer in te stoppen, lijkt meer op onmacht dan op iets anders. Je moet niet vergeten dat een school een groot gedeelte van de opvoeding bepaalt. Tussen de 4 en ongeveer 12 jaar kan een school (inclusief leerlingen en leraren) je kind bijna maken en breken. (beetje rare omschrijving maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Je zou je kind ook niet bij een oppas laten waar je je niet lekker bij voelt, dus waarom zou je dat bij een school wel doen? Indien je de mogelijk hebt de situatie te veranderen, moet je dit doen ongeacht wat de school ervan vindt. Ik weet, het klinkt makkelijker dan het is. Ik hoop voor je dat het gauw beter gaat met je zoontje....
Hoi MSU ik snap helemaal wat je bedoelt en morgen is de grote dag voor hem hij gaat naar zijn nieuwe school en hij heeft er zo veel zin in hij kan haast niet wachten en zegt nu al mama ik wil naar school en dat was op de andere echt wel anders dan was het mama ik wil niet naar school. Ben heel benieuwd hoe het gaat morgen ik blijf er net zolang totdat rick zegt mama ga maar naar huis want hij moet zich wel op zijn gemak voelen de eerste keer.
Hoe gaat het nu met Rick op school? Hopelijk heeft hij op deze school zn plekje gevonden. Ben erg benieuwd hoe het met hem gaat.
Ik zit vol verbazing je verhaal te lezen over je zoon. Ik kan alleen maar uitbrengen wat is dat voor achterlijk zooitje daar? Ik heb met mijn zoon van 6 en dochter van 6 een beetje het zelfde probleem. Mijn dochter is erg creatief en knutselt liever dan ze echt hard moet werken, daar ben ik makkelijk in hoor want ze moet het toch leren maar toch ze loopt meteen ernstig achter en kan niet meekomen dat kind zit net pas in groep 3 HALLO. Mijn zoon is weer een ander verhaal is soms moeilijk in de omgang mits je hem heel veel structuur geeft en hem zeker niet aan zijn lot overlaat. Laatst moest ik naar de huisarts en reed ik langs school. Wat zie ik tot mijn grote schrik, mijn zoon helemaal alleen op het schoolplein lopen zonder kinderen en zonder leerkracht. ik ben uitgestapt en met hem meegelopen naar zijn klas tig stuk verder op. Ik vroeg aan hem wat deed je hier en hij zei ik mag hier zijn van mijn juf. Nou dat leek mij niet. Kom ik bij zijn klas aan komt zijn juf naar buiten en vraagt met boze stem waar was jij nou? Nou zeg ik hij liep daar en daar helemaal alleen lijkt mij niet echt de bedoeling toch? Ging ze een beetje tekeer tegen mijn zoon waar ik bij stond en als ik in mijn handen klap kom je met de juf mee nu zitten wij al bijna 10 minuten in de klas! Ik zeg WAt? 10 minuten en je mist hem niet? Ja maar hij ...... Nee niks hij zeg ik jij bent hier de leerkracht en de volwassenen je kunt niet van een kind van 6 verwchten dat hij reageert als een volwassen peroon. zzooooooo ik was boos en niet eens even sorry tegen mij zeggen he. Nu heeft hij zijn rapport gehad de leerstof weet hij heel goed maar hij word in zijn rapport zwaar gepakt op slordigheid en het feit dat hij graag alleen werkt. Je moet als ouder echt voor je kind opkomen hoor zeker als je kind net even buiten de boor valt tussen de andere kinderen. Ik heb al gemerkt dat je het echt moet treffen met de school en de leerkracht. Heel erg goed van je dat jij je zoon van die school hebt gehaald , ik was echt woest geworden als zij had gezegd nou ja dan stoppen we ermee steken we er geen energie meer in .brrrrr word gewoon boos hiervan. Ik hoop dat het met jullie jongen weer helemaal goed gaat op zijn nieuwe school. xxx jet
Hoi hoi Het gaat echt heel erg goed met rick en hij gaat met kleine sprongen vooruit hij moet weer vertrouwen krijgen Hij kan nu zelfs zijn naam al schrijven en vind het nu ook heel erg leuk om te doen. Ben zo blij dat het beter gaat en hij heeft ook echt weer zin om naar school te gaan en dat doet me goed en heb echt zoveel spijt dat ik het niet eerder gedaan heb
ha fijn te lezen Ramona ben blij voor jullie en zeker voor Rick dat hij nu wat beter in zijn velletje zit met kleine stapjes hoop ik dat hij zijn zelfvertrouwen weer opbouwd succes Rick
Hoi Ramona, Ik ben blij, dat het zo goed gaat met jullie Rick. Ik heb het verhaal met verbazing gelezen. Zelf zit ik ook in het basisonderwijs en vind het bij de kleuters een grondregel dat je in de klas bent bij ontvangst (kan natuurlijk weleens gebeuren). Op de meeste scholen staat dit ook gewoon in het regelement. Het contact met ouders is vooral bij de jongsten zo belangrijk. Wanneer een kleuter een mindere dag heeft gehad geef ik dat meestal diezelfde dag nog aan de ouders door bij het afhalen. Maar natuurlijk ook wanneer het bij kleuters die graag wat extra aandacht willlen heel goed is gegaan, maar nadat de kleuter zelf het compliment heeft gekregen. Complimenten geven kinderen vleugels en dat is erg mooi om te zien. Groetjes Suske