2 vraagjes..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik zag net nadat ik Eslem in bad had gedaan dat ze een beetje korstjes had op haar hoofdheid..boven har voorhoofd net bij het begin van het haar..lijkt een beetje op roos maar dan wat 'harder' schilferig zeg maar..
    Zou dit door de shampoo kunnen komen?

Ook heeft ze, zag ik net, echt vreselijke vieze oren..is dit normaal?
    Ik zat te bedenken dat het of door de melk die uit haar mond loopt als ze slaapt of drinkt kan komen..dan loopt het haar oortje in..maar het lijkt me niet dat dat zo veel viesigheid in haar oortje geeft..of het kan wellicht komen door bijv. shampoo/zeep die in bad in haar oortjes terecht komt?
    of is het gewoon normaal dat de oortjes zo vies worden?
    Ik haal het overal vandaan trouwens..het gaatje zit ik niet in te wroeten..het zit helemaal in de hele schelp..heb echt tig wattestaafjes nodig om het schoon te maken..

2. Niet meer actief

Wat ze op haar hoofd heeft is Berg. Wat je daartegen kan doen is heel simpel. Wat babyolie op het hoofdje even laten inwerken en dan met aan kaartje (ansicht of iets anders) weg krabben. Dit is de snelste methode.

In de oren zou ik niet zo weten. Is het geel of wit? Als het geel is, dan is het oorsmeer, dat ziet er vies uit, maar het babyoortje werkt zelf de narigheid eruit. Dus niet met wattenstaafjes werken. Zodra je er met je vingers bij kan, dan kun je het zo wegtrekken.

Is het wit, dan zou het smetplekken kunnen zijn, schilferig wit. Goed afdrogen na het badje en eventueel wat sudo erop.

3. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    hoi
    Je baby heeft denk ik berg op het hoofdje.
    Hebben meer babies last van. Ik haalde het eraltijd af met baby olie. Insmeren even laten inwerken, zachtjes inmasseren en dan de haartjes wassen. Zo nodig opnieuw doen, wel zachtjes inmasseren, babietjes hebben een teer huidje.
    In de oortjes kunnen zeepresten zich ophopen. Meestal in de schelp of achter de oortjes. Ook dit haalde ik weg met baby olie; insmeren en dan met een hydrofiele luier de zeeprestjes weghalen ( heel zachtjes)

Maar misschien heeft je baby wel last van een loopoortje, dan is het oortje ontstoken (geweest) en komt alle rommel naar buiten. Meestal lichtgelig tot geel goedje. Zou dan wel even de huisarts laten kijken.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Inderdaad, waarschijnlijk is het gewoon berg. Komt bij heel veel babietjes voor. Olie erop, in laten werken,het hoofdje wassen met wat babyshampoo en na afloop met een babyborsteltje de haartjes kammen. Zo verwijder je de losse schilfertjes op milde wijze. Daarna smeerde ik het hoofdje nog wat in met zwitsalcreme. Met een weekje was het verdwenen! Ik zou het er niet af gaan krabben, want het kan best pittig vast zitten aan de hoofdhuid en die is nog zo teer....succes!

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Dank jullie wel voor de antwoorden..!

Nog een vraagje..
    Ik probeer Eslem echt zo goed mogelijk te drogen wanneer ze uit de douche komt..in alle hoekjes en tussen alle rimpeltjes en vetjes :) ook haar handjes en voetjes..
    Maar op een een of andere manier krijgt ze steeds 'stofjes' op haar handjes en voetjes..tussen de vingertjes en tussen de 'naadjes'..het lijkt een beetje op stof..alsof het bijv. van de kleding komt..
    Maar nu zat het dus vandaag ook op haar handje ik vind het zo vreemd..mijn man zei dat het huid was..
    Ik vind het persoonlijk lijken alsof ze als een oude bank al een jaar on af gestoft in de hoek staat haha sorry vond geen andere vergelijking..:)

Ik moet toch wel een beetje 'pulleken' op het er van af te krijgen zeg maar..
    herkennen jullie dit?

6. Es1981

Es1981 Actief lid

hihi Lotte krijgt het ook telkens weer voor elkaar om pluisjes in haar handen te krijgen.

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja :) je kleintje zweet toch een beetje en wat je al zei is dat gewoon stof en vuil wat er in de lucht hangt en wat er van de kleertjes afkomt

op het koppie is idd berg ( veel baby's hebben dat) idd met olie insmeren en voorzichtig verwijderen met een zachte doek of borsteltje
    hoofdje vethouden

en het oorsmeer is ook gewoon niet te veel aan doen , wel in de gaten houden dat het niet steeds naar het oortje grijpt want dan kan er een onsteking zitten

het witte is idd oude zeep wat zich ophoopt

en het kan ook goed zijn dat je kleintje een beetje vervelt hoor :) zie je ook wel vaker bij baby's

zolang het maar niet openligt, dus goed schoonhouden en drogen

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    pfff wat een opluchting..ik voelde mezelf al schuldig dat ik een slechte moeder was en dat ik haar niet goed kon verzorgen omdat ze rare pluisjes had enzo hahaha..alsof ik haar niet goed schoonhoud ofzo :p

Dankjewel!

9. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Gulay, Ruben heeft nog steeds wat berg boven op zijn hoofd. In het begin had hij het ook op zijn voorhoofd (tussen wenkbrouwen). Ik doe er op dit moment niets aan en het gaat vanzelf weer over.

Die pluisjes was hier ook en dan schaamde ik me altijd ervoor, maar ik merk dus dat heel veel meer dames het bij hun baby hebben.

Deel Deze Pagina