Nog even ter verduidelijking: de uitspraak moet inderdaad "maanuh" zijn, daarom twijfelen we tussen de schrijfwijzen Mane of Maane.
Mane/Máne, veel leuker!! <3 Ik vind Renée zo hard en mannelijk, beetje lompige naam. Máne juist heel bijzonder, zwierig, open en vrouwelijk. En anders vind ik Ranée mooier. Lunée of Lumée vind ik ook mooie opties! Of Lune? (Luu-nuh) Of Marée?
Mane vind ik een vreemde naam, maar is misschien een kwestie van wennen. Zelf zou ik dan eerder voor Renée gaan, is wat stoerder.
Ik vind beide niet zo leuk. Dan zou ik voor Maan of Maantje gaan. Krachtiger als Maane. Renée vind ik én een jongensnaam en erg 1980. Een compromis tussen jullie namen misschien? Mare. Of nog leuker 'Maane Renée', roepnaam Mare. Is toch prachtig om later aan je kind uit te kunnen leggen dat Mare bestaat uit 2 namen, de favoriete naam van mama en van papa. Bij Mare behoudt je jouw 'Maane' klank en is misschien toch iets stoerder zoals Renée. En in het paspoort staan toch jullie favoriete namen.
Ik zou niet voor Mane gaan. In eerste instantie dacht ik dat je het uitspreekt als MAnee. Maar toen ik de juiste uitspraak las vond ik het op een slechte versie van Sterre lijken om net wat origineler te zijn.
Om eerlijk te zijn vind ik het accent wel leuk, Máne. Zo is de uitspraak duidelijk, dan zegt niemand nog "Meejn" of "Manee". Maane is ook duidelijk van uitspraak maar is idd erg verwijzend naar de maan... Blijft moeilijk, maar jullie reacties helpen ons vooruit!