Mezelf er ook maar even bij gezet, alhoewel ik de uitgerekende datum hoogstwaarschijnlijk niet ga halen. Vorige keer prematuur ivm HELLP, en alle gyns verwachten dat dat deze keer ook gaat lukken Hier gaat het goed, denk ik. Ik had een heel lage bloeddruk wat voor mijn doen bijzonder is, dus de gyn is helemaal tevreden. Maar je zit nu zo in die periode dat er niets gebeurd, niet ziek, niet misselijk, geen schoppend kind, dus ik ben hardstikke onzeker. Mijn lijf heeft me al zo vaak in de steek gelaten dat ik het niet meer vertrouw. Zit er steeds over te denken om een Angelsound aan te schaffen maar ben bang dat ik er dan helemaal de hele dag aan hang ivm onzekerheid. Herkennen jullie dit? Naam: Uitgerekende datum Kesty: 9 september 2011 Ukkie2: 22 septemeber 2011 Loki09: Suus35: 19 september 2011 Isodora: Noukje: Mvl: 28 augustus 2011 Mirri: Juul75: 18 november 2011 Liesben: Mariekek: AnnaB: Nessy: 13 juli 2011 Aankomende mama:
Hier gaat het ook goed.... Juul75, ik herken die gevoelens wel op dat aantal weken, je zit er inderdaad net tussenin, kwaaltjes nemen af, maar je voelt de kleine nog niet...Hopelijk komt dat zeer binnenkort voor je, dan kun je je daarop focussen... De onzekerheid blijft toch wel een beetje, maar wordt wel minder...Ik merk wel dat ik heel erg let op de bewegingen in mijn buik. Als dat een dagje wat minder is, word ik al ongerust. Maar na even porren, krijg ik dan gelukkig reactie en dat werkt dan weer heel geruststellend...
Dat is ook een vreselijk onzekere periode Juul. (Jaja, ik breek weer even in, ik was dit topic "kwijt" ) Ik voel nu sinds een week ongeveer de kleine wat bewegen, al is het nog niet heel regelmatig. En ik heb afgelopen vrijdag een prachtige 20-weken-echo gehad. Ik heb zelf nooit een angelsound gehad. Maar goed ook, want met 16 weken kon zelfs de vk met haar doppler het hartje niet vinden (paniek!). Ik hield me vast aan het feit dat de kans dat het nog misgaat gewoon erg klein is, en dat ik geen buikpijn had, geen bloedverlies...Vertrouwen is best moeilijk!
Naam: Uitgerekende datum Kesty: 9 september 2011 Ukkie2: 22 septemeber 2011 Loki09: Suus35: 19 september 2011 Isodora: Noukje: Mvl: 28 augustus 2011 Mirri: Juul75: 18 november 2011 Liesben: 15 oktober 2011 Mariekek: AnnaB: Nessy: 13 juli 2011 Aankomende mama:
Juul, heel herkenbaar, die onzekerheid. Ik heb vanaf week 19 steeds wat helder rood bloedverlies gehad en heb toen toch ook maar een Angelsound aangeschaft. Dat wilde ik eerst per se niet, omdat ik ook bang was om een junk te worden, maar dat valt reuze mee! Het hielp me door de onzekere periode heen en als ik weer wat bloed verloor of anderszins ineens ongerust was, dan luisterde ik even heel kort. Dat hielp! Suus
Och die onzekerheid, zo herkenbaar! zelfs nu nog soms hoor....Je hoort natuurlijk altijd wel hele enge verhalen, dus zekerheid heb je nooit. En als je al wat hebt meegemaakt (zoals wij allemaal) ben je nooit meer onbezorgd zwanger vrees ik. Ik heb geen angelsound, werd afgeraden door verloskundige en denk dat het voor mij ook beter is. Ik ken mezelf, ga ik elke keer zelf luisteren. Maandag hebben we pretecho (3D/4D) daar heb ik veel zin in. en verder voel ik de kleine steeds meer bewegen, over de hele dag heen. Echt zo apart gevoel. Soms beweegt mijn buik gewoon, zodat je het ook ziet. Echt grappig. Bij mij niet heel regelmatig ofzo, niet altijd op zelfde momenten/tijden. Laten we allemaal proberen vertrouwen te hebben!!! Zitten jullie al op iets van zwangerschapsgym? ik wel, ben er niet wild enthousiast over maar zal wel ergens nuttig voor zijn. Vind het tot nu toe vooral veel gepraat en weinig actie