Hoi hoi, ik vroeg me gewoon af of er nog meer kleintjes zijn met een grote zichtbare moedervlek of andere soort vlek in het gezicht bijvoorbeeld. Mijn jongste zoontje heeft een moedervlek ter grootte van ongeveer een stuiver op de rechter onderkant van zijn kin. Heel erg in het zicht dus. Natuurlijk zegt letterlijk iedereen: "Goh, heeft hij daar een moedervlek?" / "Wat heeft hij daar?" / "Is het goedaardig?" en nog een paar varianten. Ik moet zeggen dat ik het op zich helemaal niet erg vind hoor, die opmerkingen. Heb er nog nooit een lullige bij gehad gelukkig en vaak hoor ik alleen maar positieve reacties zoals dat het betekend om van god gekust te zijn, (niet dat ik in god geloof maar dat even terzijde) dat je een speciaal kindje bent met zo'n vlek, dat het mooi/apart staat, etc. Ik vind het zelf ook alleen maar mooi, of speciaal. Weet niet zo goed hoe te verwoorden. Was gewoon benieuwd of er nog meer kindjes zijn met zoiets en wat krijgen jullie voor opmerkingen en zijn jullie wel eens bang dat hij/zij later gepest gaat worden bijvoorbeeld?
mijn broertje heeft een wijnvlek op zijn voorhoof echt midden in dus waar ze in india bijv z'n sieraad dragen. hij is er nooit om gepest kindjes zien dat niet echt volgens mij. mijn moeder heeft er wel een aantal fikse opmerkingen over gehad wat ik zo weet maarja dat hou je toch. wat is je kindje trouwens vroeg met moedervlekken ik heb er hier een van 2,5 die heeft er nog niet 1
Tja, normaal gesproken hebben kindjes ook geen moedervlek ter grootte van een stuiver en zeker niet in hun gezicht Zijn broertje (mijn andere zoontje dus) heeft hetzelfde op zijn rug en is daar ook mee geboren. Eerder een erfelijk iets denk ik, mijn vader, hun opa dus, heeft ook zo'n grote moedervlek op zijn rug, mijn twee broers ook. Dus opa, twee van zijn zonen en zijn kleinzoon hebben allemaal op precies dezelfde plek een grote moedervlek (ook echt op dezelfde plek van de rug) mijn jongste zoontje heeft hem in zijn gezicht. Verder hebben ze ook nog absoluut geen moedervlekken hoor, dus met vroeg of niet vroeg heeft het niks te maken.
hier eentje op haar onderarm. Maar blijkbaar niet in het zicht van anderen. Heb weinig mensen erover gehoord. Hij groeit langzaam mee. is nu zo groot als een dubbeltje.
Hier een pigmentvlekje aan de zijkant van haar gezicht. Valt straks onder haar haar denk ik maar dat heeft ze nu nog niet zoveel. Hij is lichtbruin en niet heel opvallend. Grootte is wat lastig te zeggen, hij is wat langwerpig/ovaal. Als ie rond was, was het denk ik de grootte van een dubbeltje.
ik heb als kind een moedervlek onder mijn oog gehad. echt zo eentje die er op ligt. ik ben er wel mee gepest op mijn 18e was ik de opmerkingen zat, plus naar mijn idee groeide hij, en begon ik er last van te krijgen met zien (keek er ahw tegenaan). toen heb ik hem weg laten halen. geen moment spijt gehad, alleen maar gedacht: goh, waarom hebben mijn ouders dat nooit eerder voor / bij me laten doen?
mijn zoontje heeft een moedervlek bij zijn oksel.. ziet er beetje gek uit, eerst dacht ik er zit iets onder zijn arm maar was dus een moedervlek hadden ze in het ziekenhuis helemaal niet gezien..
Mijn oudste heeft 2 aardbeivlekken, 1 boven op dr hoofdje en 1 onder kin. Als baby zijnde kreeg ik vaak de opmerking of ze gevallen was of dat ik misschien een pleister nodig had omdat ze was gevallen. Nu heeft ze haren dus valt het minder op. Ik vind een moedervlek met de grootte van een stuiver best al flink voor deze leeftijd. Aangezien hij zo hard groeit, zou ik hem ook weg laten halen. (Sorry, teveel nare verhalen hier in mijn omgeving)
Mijn zoon heeft ook een aardbeienvlek en volgens CB gaat die met 1 jaar weg. Gelukkig alleen zichtbaar bij zwemmen en omkleden want zit op zijn buik. Hij is vrij groot.
mijn zoontje heeft een moedervlek op zijn bovenarm, iedereen die hem zite vind het een eigenwijs ding hij lijkt namelijk op een voetafdruk van een eendje en dat op de plek waar veel mensen een tatoeage laten zetten. (hij heeft er nu nog maar 1 maar ik verwacht dat hij over een paar jaar helemaal onder zit mijn vriend en ik zijn namelijk ook erg goed bedeeld waar het moedervlekken betreft)
Bedankt voor de reacties! @Loesjuh, na de geboorte is het bij het huisbezoek van de huisarts nagekeken en zij zei dat het gewoon een onschuldige moedervlek is en ik er eventueel nog een keer naar kan laten kijken als hij een jaar of 7-8 is. Als het verder niet schadelijk is laat ik hem niet weghalen, tenzij hij dat zelf wil als hij ouder is. Ik vind ook dat het hem speciaal maakt, het hoort bij hem, hij is er mee geboren. Als er vermoeden bestond dat het kwaadaardig zou zijn zou ik natuurlijk geen seconde twijfelen! Het was alleen echt even een rare gewaarwording na de geboorte. Ik had hem vers van de pers in mijn armen en mijn man zei toen: "Hij heeft nog wat onder zijn kin hangen". Ik wegvegen, maar dat ging niet, haha Dat was even een raar moment toen ik besefte dat hij zo'n grote moedervlek in zijn gezicht had. Maar nou zie ik het niet eens meer en is het gewoon mijn lekkere ventje!
Ik heb een speciale versie van een wijnvlek ofzo, hij verdwijnt als je erop drukt. Bij mij zit hij ergens op mijn been. Ik ben er nooit mee gepest of wat dan ook. Wel werd het in de gaten gehouden tot ik een jaar of 12 was om te kijken of het niet groter werd. Zelf heb ik er ook nooit moeite mee gehad eigenlijk, het hoort gewoon bij mij en maakt me uniek zoals ik ben. Ik dacht ik reageer ook ffies als 'volwassen' vlekken drager.
mijn dochtertje heeft een ooievaarsbeet in haar nekje. deze word nu wel langzaam wat vager en ook haar haar groeit er nu over maar toen ze kleiner was kregen we regelmatig vragen erover en rare opmerkingen (jullie moeten har niet zo hard in haar nek knijpen enz)
Dat is dus niet waar. Het gaat weg voor de 10 jaar. Soms ook niet, ik had hem op mijn twaalfde nog steeds. Bij 10% is het bij 1 jaar weg, bij 20% na 2 jaar zo verder... En als hij groot is dan duurt het vaak nog even. Niet dat je zo denkt he hij is nog steeds niet weg..!
ons zoontje heeft meerdere aardbeienvlekken over zijn lijfje!... 1 grote op zijn linkerzij 1tje boven zijn kontje! 1tje op zijn buikje naast zijn naveltje en 1tje op zijn sleutelbeen.... ik vind het niet storend alleen vind ik wel dat ze snel groeien... die op zijn sleutelbeentje gaat nu erg hard dus die komt ook echt boven zijn shirtjes uit nu... maarjah die trekken nog weg met de tijd is mij verteld!..
Mijn dochter heeft een vlek op haar borst. Ze weten niet wat het is, dus ze kunnen ook niet zeggen of het ooit weg gaat of niet. Deze foto is in de kraamweek gemaakt, maar het zit er, nu 10 maanden later, nog steeds. Voor haar hoop ik dat het ooit nog wel weg zal gaan.
Mijn dochter heeft in haar nek, op haar oogleden en boven haar neus een ooievaarsbeet. Trekt langzaam weg maar als ze zich heel druk maakt, zie je die rode vlekken verschijnen
Mijn dochter heeft een aardbeienvlekje bij haar oog. Omdat hij met drie maanden nog groeide en half op haar ooglid zat krijgen we er nu druppels voor waar we het drie keer per dag mee insmeren en nu is hij al bijna weg. Zelf zie ik het echt niet meer maar anderen valt het nog steeds op. Bekijk bijlage 187155
Mijn jongste had rode vlekken op zijn gezicht en als je goed kijkt heeft hij hem nog op zijn voorhoofd ( je moet wel goed kijken). Verder bij zijn stuit en in zijn nekje