hallo allemaal, mijn zoontje is negen weken oud, de eerste weken sliep hij s´nachts goed in zijn eigen bedje. maar overdag wou hij absoluut niet in zijn bedje slapen, hij sliep dan alleen maar bij ons op de arm. eerst wou hij wel in de kinderwagen slapen maar nu ook niet meer. nu zijn we begonnen met inbakeren overdag, en dit lijkt nu goed te lukken, s´nachts slaapt hij gewoon in zijn slaapzak omdat het s´nachts goed ging. ( in zijn eigen bedje) de afgelopen dagen heeft hij (overdag) ingebakerd goed geslapen, hij slaapt nu s´ochtens ongeveer 2.5 uur. daarna verschonen wij hem, krijgt hij de borst of fles, en dan begin de middag is hij weer moe en brengen we hem weer naar bed ( ingebakerd). dan laapt hij soms ook nog wel door tot een uur of 16.00 daarna krijgt hij weer de borst of fles en een verschoning. maar als hij dan een poosje weer wakker is dan wordt hij rond 18.00 uur moe, maar wil dan niet goed slapen. meestal ging hij rond 19.00 uur naar bed. maar als hij eenmaal in slaap is dan slaapt hij wel aardig goed door, alleen vindt ik het dus lastig om een goed dag en nachtritme te krijgen. want als hij s´avonds eenmaal goed slaapt dan vindt hij het dus helemaal niet leuk als ik hem laat in de avond wakker maak voor een voeding, meestal valt hij na die voeding wel weer in slaap maar is 2 uur daarna ook wel weer wakker. dan wil hij weer wat drinken en slaapt dan weer 2 uur en is dan weer wakker, hoe kan ik een goed dag en nacht ritme krijgen zodat hij s´avonds voldoende kan drinken en s´nacht meer uren door kan slapen.? ik moet volgende week weer aan het werk en het is niet prettig als hij om de 2 uur wakker wordt om te drinken. het is al met al een lang verhaal geworden en ik hoop dat er iemand is die mij tips kan geven, ik ben dan ook erg benieuwd wat voor ritme schema jullie kindje heeft of had met deze leeftijd. ik hoop dat jullie hierop willen reageren. groetjes demy
Hoi, Ik herken heel veel in je verhaal mijn meisje sliep eerst ook erg goed en wou daarna ook overdag niet in haar bedje slapen. Dus ook ingebakerd en dat ging idd helemaal super, ik deed het eerst s'nachts ook niet omdat ze goed sliep, maar toen heb ik het een x wel gedaan en ze sliep gelijk helemaal door. Dus misschien toch het proberen waard?? Misschien kun je hem bij de laatste voeding zelf laten komen, want wij kregen haar of niet wakker of er maar heel weinig in, en toen hebben we haar gewoon zelf laten komen. en toen ging het veel beter. Verder heeft een baby van 9 weken eigenlijk nog geen ritme, ik begin nu langzaam een ritme te ontdekken bij mijn dochter en ze is nu 14 weken, dus heb geduld. Veel jonge baby's zijn in het begin van de avond wakker, als ze zo rond de 3 maanden zijn word dit vaak minder. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Want het is idd niet handig om zo gebroken weer te moeten gaan werken. Succes! Groetjese Naantje
Hier pecies het zelfde verhaal. Wij zijn met 7 weken gaan bakeren, ik dacht ook doe maar alleen overdag, maar al heel snel ben ik het ook 's nachts gaan doen en toen sliep hij na 3 weken wel door. Nu slaapt je kindje overdag dus langere stukken aan een dan 's nachts, miss kan je dat omdraaien door 's nachts ook te beginnen met inbakeren. Ik hoop dat het helpt want gebroken nachten zijn zwaar al je ook nog moet werken de volgend dag.. Suc6