Hoi dames, Ik heb hier een slaapkopje van 12 weken oud. Nu vraag ik mij af of ze voor haar leeftijd niet teveel slaapt, ze slaapt namelijk nog makkelijk 16-17 uur op een dag (slaapt ook vaak de nacht door). Ze is vaak maximaal een uur wakker (waarin ze ook gevoed/verschoond wordt), 3 kwartier nadat ze wakker is geworden begint ze al te jengelen en een kwartier later valt ze in slaap. Is dit normaal voor haar leeftijd? Als ze wakker is is ze gewoon alert en lekker vrolijk.
oh dat had L. ook, en ze slaapt nog steeds veel. Niks mis mee hoor, ben maar blij dat je kleintje goed slapen kan
Mijn zoontje is 16 maanden en slaapt soms nog 16 uur op een dag. Toen hij 12 weken was hij ook na 3 kwartier weer moe.
Was hier ook en wakker houden resulteerde in een moe baby'tje dat niet meer in slaap kon vallen. Het is nog steeds een slaapkopje dat haar slaap ook nodig heeft om lekker in haar vel te zitten.
Ik mag dus alleen maar blij zijn dat ze zo lekker slaapt Vorige week boog haar curve wel iets af bij het CB, ze was niet goed aangekomen, maar ze moet volgende week maandag weer voor de prikjes dus hoop dat ze dan wel wat is aangekomen en dat het een klein dipje was. Ze komt zelf om de 3-4 uur om te eten (bv) en ik neem aan dat als zij de borst écht niet meer pakt dat ze gewoon vol zit.
Als de curve een keer wat afbuigt is dat echt niet erg, geen kind groeit altijd even hard. Als de curve maar niet blijft afbuigen. Als de bv lekker loopt zou ik er gewoon vanuit gaan dat ze goed groeit. Een keer extra wegen kan natuurlijk nooit kwaad.
Geniet ervan inderdaad! Zolang ze goed groeit, niks mis mee. Het is ook echt niet uitzonderlijk hoor. (Wou dat die kleine van mij zo makkelijk sliep. )
Ik merk zelf ook niet dat de bv terugloopt oid, als ik na haar ochtendvoeding nog kolf, kolf ik er vaak nog 60-80cc uit en dan heb ik haar goed zien en horen drinken daarvoor. Ik wacht aankomende maandag gewoon even af hoeveel ze dan is aangekomen. Ik probeer nu voordat ze weer gaat slapen ook nog even te voeden zodat ze nog wat extraatjes krijgt.
Inderdaad, zolang ze goed groeit en alert is, lekker laten slapen. Ieder kind is natuurlijk anders maar volgens mij is 16 uur slaap wel het gemiddelde. Gewoon lekker van genieten!!! Go with the flow!!
Ja hoor dat had Vigo ook met die leeftijd. Als ze goed reageert als ze wel wakker is, dan is het geen probleem lijkt me. As ze alert en goed wakker is tijdens de wakkere momenten zou ik me er niet druk om maken hoor.
Hier ook een lekkere slaper! ruim 2 maanden oud. Ze begint de nachten ook regelmatig door te slapen, maar er zijn ook nog nachten dat ik er 1x uit moet om te voeden. Onze dochter sliep vanaf de 3e dag na geboorte goed, nooit gedonder gehad. Behalve weleens buikkramp. Overdag is ze laat op de ochtend wakker, tot uur of 12, dan krijgt ze fles en gaat daarna weer lekker slapen, soms wel tot eind vd middag! Er zit nu 4 uur tussen de voedingen, maar soms wel meer(snachts dus in ieder geval). Ze ontwikkeld en groeit goed, dus als dat bij jouw kindje ook het geval is zou ik me geen zorgen maken hoor!