Hoi meiden, Ons dochtertje is op 26 juli, na 25w5d zwangerschap, geboren en de volgende dag overleden. Het is dus nog heel vers. Mijn nichtje kan echter elke moment bevallen, ze is 18 augustus uitgerekend. Ik twijfel er echter aan of ik het al aankan om op kraambezoek te gaan... Wij zouden nu ook bij ons meisje moeten kunnen zitten. Ik ben blij voor hun, maar ik denk dat het me enorm zwaar gaat vallen. Ik wil haar ook niet kwetsen door niet te komen... Vandaag heb ik wel bezoek gehad van een hele goede vriendin van mij met haar 3 maanden oude dochtertje, en dat ging wel. Ik heb vandaag wel een vrij goede dag en we waren bij ons thuis, dat is misschien ook wel anders dan op bezoek gaan in het ziekenhuis. Nu ik terug denk aan het bezoek krijg ik het wel wat moeilijker... pfff, er is geen staat op te maken. Wat ik dus eigenlijk wil vragen, kan ik het maken om niet op kraambezoek te gaan bij mijn nichtje?
Oh wat moeilijk, veel sterkte met het verlies van jullie dochtertje! Ik denk dat je nichtje dat wel zal begrijpen hoor als je haar uitlegt waarom je niet komt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar moeilijk over zou doen. En dan kun je als je er wel aan toe bent gewoon een keertje gaan of haar eerst een keer bij jou laten komen met het kindje, wanneer jij daar aan toe bent. Is echt niet gek hoor, zeker nu het nog zo vers is allemaal! Nogmaals heel veel sterkte!
he meid, ik heb na het overlijden van ons mannetje ook moeite gehad met kraambezoeken.... ik legde dit gewoon uit aan de kraamvrouw en gelukkig snapten ze dit heel goed, ik kon in die tijd ook gewoon niet met een andere baby op mijn schoot zitten....ik vond het zo gemeen dat dat bij ons niet zo was gelukkig snapte iedereen dit wel. groetjes doraflora
ja, ik vind dat je dat kan maken. Simpelweg om de reden dat je nog vol zit met verdriet en aan het rouwen bent om het verlies van je eigen dochtertje. Je hoeft jezelf niet nog meer pijn te doen door een pasgeboren babietje te aanschouwen. Kort nadat onze eerste zwangerschap niet goed afliep, kwam er op het werk iemand haar babietje showen terwijl iedereen wist van mijn situatie. Toen heb ik duidelijk gezegd dat ik dat echt niet naast me wou hebben en toen zijn ze ook ergens anders heen gegaan (en konden ze ook begrip voor hebben). Heel veel sterkte meid.
Ik vind ook dat je aan jezelf moet denken; ik heb niet echt zoals jij/jullie een kindje verloren (mk bij 7 weken vorig jaar) maar ik begrijp het heel goed; dat zal je nichtje ongetwijfeld ook doen. Misschien als het kindje wat ouder is; dan kan je ook nog altijd op beoek, maar is het niet meer zo confronterend en ik weet uit ervaring dat kraamvisite dan ook nog heel leuk is. Dus gewoon je tijd nemen. Daarnaast wil ik je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies, was je meisje te zwak om in leven te blijven? Hoe dan ook; veel sterkte de komende tijd!
gecondoleerd met jullie dochtertje.. ik begrijp het ook heel goed dat een kraambezoek dan nog te moeilijk is..en familie leden etc zullen dat ook echt wel begrijpen hoor! ik had het ook zwaar toen mijn dochter overleed. ook met 25+5 geboren, en ik scheelde 2 weken met een vriendin. was indd ook wel ff slikken toen ik wel op bezoek ging..maar er zat wel ruim 3 maanden tijd tussen.. sterkte...en ga op je eigen gevoel af..
Ik ben 1 mrt bevallen van ons engeltje Gijs (na 27 wk zwangerschap) en ben nog steeds niet op kraamvisite geweest bij mijn nichtje. Ze is 1 maand na mij bevallen van een gezonde zoon. Ben heel blij voor haar en heb haar via mail gefeliciteerd en uitgelegd dat ik het niet aan kan om langs te komen. Dit begreep ze natuurlijk, wat ik ook van jouw nichtje verwacht. Volg je gevoel.. Als je er nog niet klaar voor bent, moet je het niet doen!!
Ten eerste gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje en wat vreselijk dat ook jullie afscheid hebben moeten nemen . Ik vind absoluut dat je je niet verplicht moet voelen te gaan , wees gewoon eerlijk tegen je nichtje en zeg dat je het er gewoon heel moeilijk mee hebt , het is toch ook hartstikke pijnlijk , ik ben 3 weken geleden pas weer voor het eerst op kraambezoek geweest en mees* is nu 1 jaar en 2 maanden geleden overleden en ik ben 34 weken zwanger dus voel je vooral niet schuldig . Eerst aan jezelf denken hoor ! Liefs edith Mama van mees*
Beste justme, Ja dat kun je maken. Stuur een lief kaartje met een mooi gedichtje waarin je zegt hoe blij je voor ze bent. Als je ouders/broer/zus gaan, laat hen dan even uitleggen dat je het nog moeilijk vindt maar dat je absoluut bij ze langs wilt komen zodra je eraan toe bent. Of als je dat kunt/wilt, kun je bellen. Bottom line: laat duidelijk blijken via kaart/telefoon/bekenden dat je heel blij voor ze bent maar dat je het nog te confronterend vindt. Ik ben ervan overtuigd dat ze het zullen begrijpen.
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ga nog niet op kraambezoek gaan denk ik. Ik krijg het al moeilijk als ik eraan denk. Ik zal een mooi kaartje sturen en haar laten weten dat we heel blij zijn voor hun, maar ik het nog niet kan om op bezoek te komen. Jullie hebben gelijk, ze zal het wel begrijpen. @jes4: op het eerste gezicht deed ons dochtertje het heel goed voor zo een kleintje, maar na onderzoek bleek dat ze een zeer ernstige hersenbloeding had gehad, waarschijlijk al iets voor de bevalling. De tweede dag is ze dan ook heel vlug achteruit gegaan. We hebben dan samen met de dokters beslist dat ze haar wat pijnstilling gingen geven en voor de rest met de therapie gingen stoppen. Ze is dan 's avonds in mijn armen overleden. Ondertussen blijkt dat mijn placenta losgelaten had, wat dan waarschijnlijk de hersenschade veroorzaakt heeft. Veel meer weten we nog niet.
Ohh meid wat verschrikkelijk, ontzettend veel sterkte de komende tijd! Ik denk dat als je je nichtje gewoon eerlijk verteld dat je dat nog niet aankan ze dat heus wel begrijpt hoor! En zo niet, sorry maar dan is dat gewoon haar probleem! Je moet nu echt eerst aan jezelf denken!
Wat ontzettend verdrietig en ook heftig. Wat zullen jullie het moeilijk hebben. Ik kan me voorstellen dat je graag wil weten wat de placenta loslating heeft veroorzaakt. Was het botte pech; of kan het zich herhalen; en belangrijker, kun je het dan voorkomen! Ik vind het heel goed van je als je niet gaat; idd stuur een mooie kaart. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat iedereen hier begrip voor heeft! Veel sterkte in ieder geval; ook voor de andere vlindermama's en papa's. (dat moest toch echt niet mogen....)
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en gecondoleerd met dit vreselijke verlies. Om antwoord te geven op je vraag; ja dat is heel logisch en daar zal neem ik aan alle begrip voor zijn. Je kunt een kaartje sturen en eventueel nog bellen om uit te leggen dat je heel blij voor ze bent maar dat je het echt nog te moeilijk vindt om op visite te komen. Ik zit nu in een vergelijkbare situatie en mijn vriendin heeft er alle begrip voor dat wij nog niet langskomen (is vijf dagen na mij bevallen).
pfff, eigenlijk toch wel veel meiden die dit meemaken... Ik wens jullie ook nog veel sterkte! Mijn nichtje is ondertussen mama geworden van een flinke en gezonde dochter. Ze had naar mijn mama gebeld met de vraag of zij het mij wou komen vertellen, zodat ik niet in eens het kaartje in de bus kreeg. Ze heeft ook gezegd dat ze het absoluut begrijpt dat ik (en ook mijn ouders) niet op bezoek zouden komen, dat ze het zelfs normaal zou vinden. Weer zorgen gemaakt voor niets...
Wat fijn dat ze zo met jullie meeleeft. Je kan ook niet anders dan hier begrip voor te hebben. Veel sterkte! Ik hoop dat jullie ooit een gezond kindje zullen krijgen!
vriendin van me heeft kort geledne ook haar kindje verloren en we hebben het er al over gehad dat hoe zij zich nu op dit moment voelt iet op visite zal komen , we houden wel contact maar als vriendinnen , de confrontatie wil en kan zij nog niet aan , nu ben ik pas over 8 weken uitgerekend en wie weet staat ze er dan anders tegen over maar zo is het nu en daar heb ik alle begrip voor . gun haar veel meer een eigen gezond kindje dan dat ze op ziet tegen de visite
Ik vind het heel lief en respectvol dat je nicht dit zo heeft gedaan.. dat ze aan jullie denkt.. Sterkte met alles
Gecondoleerd met jullie dochter. Fijn dat ze mee leeft, je moet ook zeker de eerste tijd aan jezelf denken.. Heel veel sterkte!