Het gastouder klets-topic.

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by minniemouse25, Oct 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Lekker blijven Marleen!!
    Kan misschien best nog eens handig zijn idd.

Mijn uurtarief is 4,25 per uur per kind, ik maak geen verschil in 1e en 2e kind, ze betalen allemaal gewoon het volle tarief
    Luiers en doekjes moeten de ouders zelf meebrengen en eten en drinken mogen ze kiezen, of ze verzorgen het zelf of ik verzorg het en dan zijn er regels kwa kosten.

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Leuk dames dat ik hier mag blijven!

Ik zal straks als ik tijd heb wel een stukje hier neerzetten over de mogelijke veranderingen voor 2012. Het is nog niet definitief maar de kans is groot dat het er wel doorkomt!

monique: mag ik vragen wat ouders aan bem kosten betalen?

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    @monique: zo doe ik het ook idd. luiers en doekjes zelf meenemen en eten vanaf het eerste jaar krijgen ze bij mij alleen dan wel per dag een tarief voor maaltijden en tussendoortjes.

4. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    @marleentje: je vroeg het wel niet aan mij haha maar hier betaald de ouder 6.55 per uur per kind. 4.63 is dan voor de gastouder en het resterende bedrag is voor het gob als bemiddelingskosten enzo.

5. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen

Tjee wat betalen ouders dan veel aan bem kosten pff schrik ervan!! Dat is gewoon 1,90 per uur!! ZIt er dan een max aan van aantal kosten per maand per kind of blijft de teller gewoon doorlopen???

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    wat ik weet is dat de teller gewoon doorloopt. stel dat je 100 uur per maand een gastouder hebt dan betaal je dus 100x die 1 euro nog wat.

7. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    minimouse: tjee bv 100 uur per maand is 100x 1,90 is 190 euro aan bem kosten. Dat si echt mega hoor hoor!! Stel dat je een gezin hebt met 3 kinderen dan betaal je gewoon 570 euro aan bem kosten per maand. Daar word je niet vrolijk van!!

In welke regio van het lang zit? Dan gaan wij daar ook maar eens aan de slag hihi

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    tja.....ik heb me aangesloten bij dat gob omdat het hier in het dorp heel bekend is. en de ouders die zich aanmelden weten van de kosten. zodra ze zich aanmelden bij het gob komen ze ook pas bij mij terecht.

9. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Hieronder misschien voo sommige gastouder nuttige info!

WIJZIGINGEN 2012 GASTOUDEROPVANG
    Onderstaande wijzigingen zijn voorstellen welke vanuit de Rijksoverheid zijn gepresenteerd. Dit zijn dus nog geen definitieve regels. Wijzigingen kunnen hier dus nog in worden aangebracht.

Kinderopvangtoeslag gekoppeld aan gewerkte uren

Vanaf 2012 wordt de kinderopvangtoeslag gekoppeld aan het aantal uren dat de ouder met de kleinste baan werkt. Ouders hebben dan bij dagopvang (0 tot 4 jr) recht op 140% van de werkuren van minst werkende partner. Hierbij is rekening gehouden met reistijd en pauzes van de ouders. Voor schoolgaande kinderen (4 tot 12 jr) kunnen ouders 70% van de gewerkte uren declareren. Deze kinderen maken namelijk minder gebruik van opvang, omdat ze tijdens het werk van de ouders ook naar school gaan.

Beperking kinderopvangtoeslag hoogste inkomens
    Het kabinet wil ouders met een laag inkomen zoveel mogelijk ontzien. De beperking van de kinderopvangtoeslag gaat met name gelden voor de hoogste inkomens. De volgende maatregel is aangekondigd: Kinderopvangtoeslag voor het tweede en volgende kind wordt voor de hoogste inkomens versneld afgebouwd. De toeslag zal voor de hoogste inkomens dalen van 82% naar 58%.
    Bereken wat dit voor u betekent op www.toeslagen.nl (per ongeveer november beschikbaar).

Fraude kinderopvangtoeslag strenger aanpakken

- Kinderopvangtoeslag met terugwerkende kracht aanvragen zal worden beperkt.
    - Gastouders die geen andere inkomsten hebben dan inkomsten uit Gastouderopvang, hebben vanaf 2012 geen recht meer op de Kinderopvangtoeslag.
    - Per 2012 kunnen ouders in totaal per kind max 230 uur kinderopvangtoeslag aanvragen voor alle soorten kinderopvang samen.
    - Instellingen voor Kinderopvang moeten ouders kunnen voorlichten over welke uren de ouders Kinderopvangtoeslag kunnen aanvragen.
    - De boetes bij misbruik van de Kinderopvangtoeslag worden hoger. De boete kan oplopen tot 100% van het terug te betalen bedrag.

10. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Gastouders die geen andere inkomsten hebben dan inkomsten uit Gastouderopvang, hebben vanaf 2012 geen recht meer op de Kinderopvangtoeslag.

Hoe moet ik dit zien?

11. tulip

tulip Niet meer actief

Dat jij voor jouw kindjew geen kot krijgt als je alleen gastouder benr en jouw eigen kindjes zitten op een kdv ofoz

12. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    ja dat denk ik ook eigenlijk.....

lynn en sem zijn gewoon lekker thuis dus die gaan niet naar het kdv.

13. tulip

tulip Niet meer actief

Precies mare ook, maar ik ken go die het echt als hun eigen werk zien en de kindjes gaan naar een kdv

14. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    nee idd. de gastouders die ik ken hebben hun eigen kindjes gewoon thuis.

15. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    en in 2012 brengen de ouders hun kindje toch ook gewoon naar een gastouder toe. dus voor een gastouder veranderd er niet zo heel veel hoop ik.

16. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    even verduidelijking:

Het is dus zo als je zelf als gastouder werkt je de dagen dat je je eigen kind(eren) ook naar een andere gastouder/kdv brengt je deze dagen niet vergoed krijgt dit omdat je ze dan in je eigen opvang kunt opvangen. Maar stel je hebt naast je werk als gastouder nog een baan voor 1 dag per week bij de supermarkt dan krijg je voor die ene dag wel kot.

17. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey, mag ik mee schrijven? ik ben onthaalmoeder in Belgiƫ... hier gaat't er wel anders aan toe dan bij jullie. Ik ben aangesloten bij 'Landelijke Kinderopvang' dus niet zelfstandig. Wij krijgen per dag per kind een vaste vergoeding die niet belast wordt. We mogen dus zelf helemaal niets zelf bepalen van vraagprijs enzo. De ouders melden zich aan bij de LKO (Landelijke KinderOpvang) en van daar uit zoeken ze dan een onthaalmoeder die het beste past bij dat gezin. De ouders komen bij mij op gesprek en moeten dan laten weten of ze gaan voor een samenwerking met mij. Omgekeerd ook, als ik het niet zie zitten met die ouders kan ik dat aangeven. Het enige wat we wel zelf mogen bepalen zijn onze uren. Zo werk ik nu van 7u tot 17u. Ik geef middageten en 4-uurtje. De kindjes die bij mij komen zijn tussen de 3 maand en 3 jaar. Ik heb ook mijn eigen zoontje bij mij en daar betaal ik niets voor. Wij werken met een soort van puntensysteem. We mogen per week max 22 punten hebben (1 kind is 1 punt, per dag). Woensdag werk ik niet.

Vind het wel leuk om eens te zien hoe het er bij jullie aantoe gaat!!!

18. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    @bianca: ben dan wel benieuwd wat je dan verdient eigenlijk. Maar als je er niks over kwijt wil dan is dat logisch natuurlijk.

19. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Wij krijgen per dag per aanwezig kind 18,25 euro. Is het kind er niet zonder dat wij er kunnen aandoen krijgen we een 6,.. euro per kind.

Dus bijv. ik heb vandaag 4 kindjes in de opvang. Vandaag verdien ik dus 18,25x4=73 euro.

Zo rekenen wij het nooit. We bekijken het per week. Ik heb nu 18 punten op een week dus 18x18,25=328.5 euro per week dat maal gemiddeld 4 weken is 328.5x4=1314 euro per maand. Ongeveer, he. Soms zijn het geen 4 volle weken en ze zijn er nooit altijd allemaal. Er is altijd wel eentje ziek of gewoon afwezig. Dan krijgen we daarvoor die 6,.. euro in de plaats.

Snap je't een beetje?

20. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Owkee. Opzich ook wel een fijne regeling. En moet jij dan ook 1/3 aan de belasting afdragen?

Share This Page