Het gastouder klets-topic.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door minniemouse25, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

    tulip Niet meer actief

    daar heb je nu iig een wijze les uitgeleerd.
     
  2. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ja dat lesje heb ik zeker geleerd!
     
  3. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik zit bij berend botje,het grootste gob van nederland...Het uurtarief is idd laag vandaar dat extra uurtje.Voor de rest is alles prima geregeld hoor;)Ik ga dus ook niet naar een ander bureau...
     
  4. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    @linda: en toch ben ik van mening dat het gob van geen kant klopt!

    @Miniemouse: die ervaring doet iedereen weleens op: vandaar dat ik nu een eigen dichtgetimmerd contract heb ;). Had ook van die leukerds: smste `s morgens om 7:00 uur af terwijl ik daar om 7:30 moest zijn en 20 min. moest rijden, zat dan al helemaal klaar dus :(. Grrr en toen ik op vakantie was (en dat wisten ze) smste ze of ik de volgende dag kon komen. Dacht het niet dus! Ben er nooit meer geweest, wel jammer van de kinderen want die waren wel leuk.
     
  5. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Dit is wel het bureau dat de fnf formule en concept heeft bedacht en vorig jaar een landelijke publieke prijs ontving voor beste organisatie,maar het zal wel...
     
  6. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hier heb je enkele instanties waarbij je onthaalouder kan worden maar overal is de werking en het tarief hetzelfde. Of je moet zelfstandig zijn.

    Hier kan je via de LKO (waar ik bij ben), OCMW, Bond maison onthaalouder worden. De regels en richtlijnen zijn hetzelfde en allen werken samen met dezelfde opzichter 'Kind en Gezin'. Wij moeten aanduiden welk kindje welke dag gekomen is (voorgedrukt blad). Dat geven we binnen op het eind van de maand en een week later weten we wat onze inkomst is. Dat is het.
    De ouders betalen aan de dienst, niet aan ons. Zij betalen naar geland hun inkomen. Wie veel verdient betaalt meer dan iemand die weinig verdient. Wij moeten ons daar allemaal niets van aantrekken, dat doet de dienst. Opvangen, opschrijven, opsturen en geld ontvangen; dat is kort wat wij moeten doen. En dan 4 cursussen bijwonen anders krijg je je bijkomende vergoeding daarvoor niet en ben je niet in orde om je opvang te doen! We mogen wel zelf kiezen welke cursussen we volgen. Hebben keuze uit zo'n 12 tal verchillende cursussen. Dinsdag heb ik een verplichte cursus gevolgd, 'de huisapotheek van een onthaalouder'. En dat is dan nog altijd plezant ook. Effe praten met de collega's enzo...
     
  7. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Toevallig 2 weken geleden weer herhaal ehbo gehad. Dat is dan ook wel leuk om met andere gastouders te kletsen. Toch altijd gezellig zon avond!
     
  8. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hier nog een gastouder, ik ben sinds vorig jaar weer begonnen, na allerlei omzwervingen. Ik zit bij een GOB waarbij ik de bemiddelingskosten betaal en niet de ouders. Ik kan dit aftrekken als kosten. Het GOB vraag €0,25 per uur, maar voor de intake en halfjaarlijkse bezoeken betaal je nog wel apart, maar evengoed toch de goedkoopste en handigste oplossing. Ik maak zelf de rekeningen en de contracten, bureau zit er alleen tussen om de verplichte risicoinventarisatie en intake en ze hebben een stichting derdengelden voor de verplichte kassiersfunctie. Alles moet je verder zelf regelen, maar ik heb ook een KDV opgezet en vind het wel prettig dat ik me niet aan allerlei regeltjes van een bureau hoef te houden. Ik ben ingeschreven bij de KvK, we hebben ook nog een ander bedrijf en ik heb nu 2 opvangkindjes voor 3 dagen, omdat dat voorlopig wel even genoeg is, samen met mijn eigen dochters. Schoolvakanties ben ik vrij, ik werk 40 weken per jaar en heb nu kindjes van juffen. Dat bevalt erg goed!
     
  9. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Zojuist een mail gehad van een gezin die hun zoontje willen brengen voor ongeveer 20 uur in de week! Morgen belt ze me voor een intake te plannen.

    Heb mijn man net gebeld en mocht t kindje hier komen straks dan is het voorlopig even genoeg. Dan heb ik straks 5 dagen in de week 1 kindje, 1 kindje woensdag en 1 voor 20 uurtjes.
     
  10. Fingula

    Fingula Lid

    13 sep 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook gastouder gaan worden. Waarschijnlijk voor 3 dagen in de week. Omdat ik nog een EHBO diploma moet halen en nog ingeschreven moet worden bij de gemeente zal het allemaal nog eventjes duren. Maar heb er wel erg zin in.
    Vraag me wel af of je nog meer verzekeringen moet hebben dan een aansprakelijkheidsverzekering. Wat moet en wat is verstandig? Was het vergeten te vragen bij het intakegesprek.
     
  11. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik zou ook voordat je je vaste baan opgeeft, weet niet of je die hebt? eerst even checken of er wel kinderen zijn! Hier loopt het aantal vraagouders flink terug. Ken zelfs een andere gastouder hier, die maar gestopt is ivm geen kinderen meer te hebben.

    @Minimouse: hoe oud zijn jouw oppaskindertjes? Want jij mag natuurlijk geen andere baby meer opvangen. Moest hier het afgelopen jaar oma weleens inschakelen en kdv omdat ik er anders 3 onder de 1 jaar had.

    Ik ben dus een gastouder die haar kids op het kdv heeft (allebei 1 dag hoor!) omdat ik gewoon te vol zat. Dochter gaat nu naar school en alle kinderen zijn nu boven de 1 jaar. Dus ik heb gelukkig geen last van de nieuwe regeling.
     
  12. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    @yolanthe. Kindje op de woensdag is nog geen jaar. Op dinsdag gaan lynn en sem altijd naar opa en oma. Die hebben altijd met alle kleinkinderen een dag gehad voor ''opa en oma dag'' en verder kan ik mijn moeder inschakelen. Dus als het babytje op woensdag komt dan haalt mijn moeder lynn en sem op. Verder is het allemaal boven een jaar straks.
     
  13. Fingula

    Fingula Lid

    13 sep 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga uberhaupt weg bij mijn huidige werk, of ik nu wel of niet gastouder kan worden. Daarnaast blijf ik twee dagen in de week werken en zolang er geen kindjes zijn kan ik nog een dag extra werken. Tijdens dat gesprek gaf die vrouw aan dat ik aardig gunstig woon en dat ze wel verwacht dat ik in iedergeval wat kindjes kan opvangen.
     
  14. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Kijk dat is dan superfijn!

    Hier zaterdag vog van manlief in de brievenbus gehad. Ga vandaag dus even bellen naar het gob om aan te geven dat ik nu echt zsm aan t werk wil. Er zijn sowieso 2 kindjes die dan per direct willen komen. Dus even de vaart erachteraan haha.

    Meiden die ingeschreven staan bij kvk: hoe gaat dat in zn werk? Hoe schrijf je je in?
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    hier is er echt nog super veel vraag naar go. Omdat ik nu begin kan het gob weer kindjes plaatsen, want tot nu toe zat iedereen vol.
     
  16. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik ben ook gastsouder 1 dag in de week voor de rest werk ik 10/15 uren in de week bij de thuiszorg als verzorgende

    hier is er heeeeel veel vraag naar ik heb al heel veel aanvragen gehad en helaas afgewezen (vond het anders zelf te druk) maar heb 1 kindje per week vanaf 3 maanden wat zeer intensief was (spugde en huilde veel) is nu heel erg leuk hij speelt nu met onze jongens mee !!! dus nu genieten!!!
    (hij is nu 1 onze tweede zoon is 2 en onze oudste is 3)
     
  17. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hey meiden

    Gister weer een ouder op gesprek gehad. Ging erg goed. Zit alleen met een dilemma. De moeder wilt graag mijn vorige werkgezin bellen om te vragen hoe ik heb gewerkt. Nu ben ik daar dus niet al te lekker weggegaan zoals jullie weten. Heb gister steeds geprobeerd in contact te komen met hun maar ktijg nul op t recest. Wat zouden jullie nu doen?
     
  18. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou denk ik eerlijk zijn tegen de nieuwe vraagouder en uitleggen hoe het is gegaan.
     
  19. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Dat lijkt me inderdaad de enige manier, want ik zou ze nooit met elkaar in contact brengen!

    Raar eigenlijk dat de vraag zo verschilt per regio/provincie. Hier schijnt het toch echt stiller te zijn geworden. Merk het ook krijg mijn openstaande plaatsen niet meer zo makkelijk ingevuld.

    @Fokje: leuk dat je oppaskindje zo lekker mee speelt; past ook mooi qua leeftijd bij elkaar. Hier wordt ook meestal wel leuk gespeeld met elkaar. Vanmorgen lekker geknutseld met ze: en nu ben ik alleen beneden: oppasjes en zoonlief slapen en dochter is spelen bij 2 vriendinnetjes.

    @Tulip: scheelt misschien ook het ene kdv hier vlakbij heeft plaats per direct, de rest hebben wel wachtlijsten voor zover ik weet.
     
  20. tulip

    tulip Niet meer actief

    minniemouse, ik zou hen ook niet direct in contact brengen. Ik zou uitleggen hoe het gegaan is.

    yolanthe, ja dat zou goed kunnen idd, dat het per regio scheelt.

    Ik heb gister mn registratienummer binnen gehad. De ouders komen volgende week kennis maken en dan kan ik na de herfstvakantie met de opvang beginnen.
     

Deel Deze Pagina