Het gastouder klets-topic.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door minniemouse25, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maamaatje

    maamaatje Lid

    25 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat kan je doen,daar heb je geen gastouderbureau bij nodig, kan je gewoon zelf doen, ook met terug werkende kracht, dus als jij nu aan die 1225 uur komt, dan kan je je per jan 2011 inschrijven bij de kvk
    zoek wel een goede belasting adviseur, want die heb je wel nodig met al die regels ect scheelt je enorm veel geld, ik kreeg een flinke hoeveel heid terug van de belasting
     
  2. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Vandaag een belangrijke dag voor mij: de GGD komt straks langs. Ik vind het wel spannend eigenlijk. Jullie allemaal de GGD al op bezoek gehad?
     
  3. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Wat ik heb gehoord komt de GGD steekproefsgewijs. Heb ze bij het vorige gezin nog nooit gezien.
     
  4. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Nee ze moeten alle gastouders voor 2012 hebben gecontroleerd. Weet niet hoe het zit bij gastouders aan huis.
     
  5. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Succes Yolanthe. Hier zijn ze een paar weken geleden geweest en gelukkig helemaal goedgekeurd!
     
  6. tulip

    tulip Niet meer actief

    suc6 yolanthe, bij mij zijn ze 2 weken terug geweest. Ik maakte mij er heel druk om, maar het viel reuze mee. Het ligt er ook aan wie je krijgt denk ik. Ik had een super leuk iemand die maar ietsjes ouder was dan ik en ook zelf 2 kinderen. Ze keek natuurlijk niet alleen naar het huis, maar ook vroeg ze van alles en als ik met een antwoord kwam en zij herkende zich daarin dan vertelde ze ook persoonlijke dingen over haar kindjes. Dat maakte het een relaxte sfeer.
    Alles goed gekeurd hier.
     
  7. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    ben ook goed gekeurd! Pfff viel me 100% mee, was eigenlijk net zoiets als de RI van het gastouderbureau.
     
  8. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Gefeliciteerd Yolanthe, toch wel weer lekker als ze geweest zijn, ik hield er toch steeds wel een beetje rekeing mee dat ze opeens voo de deur zouden kunnen staan!
     
  9. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ja dat had ik ook! Ben blij dat ik er voor een jaar vanaf ben, maar het viel 100% mee. Als je op internet zoekt kom je vooral bang maak verhalen tegen. En natuurlijk van gastouders die afgekeurd zijn omdat de papieren niet in orde waren. Die had ik een jaar geleden al in een aparte map gestopt zodat ik alles meteen zou kunnen pakken als ze onverwachts op de stoep zouden staan. Maar hier belde ze gisteren gewoon op.
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    fijn yolanthe dat het weer voor elkaar is. En natuurlijk zijn alle horror verhalen van mensen die niet goed gekeurd zijn;)

    Nog even een vraagje, wat doen jullie als een kindje plots eerder opgehaald wordt??
     
  11. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik rekenen dan de uren tot wanneer het kindje zou blijven. Dus als de ouders komen ineens om 14:00 uur terwijl hij anders tot 15:00 uur blijft reken ik het uur gewoon door. En ik reken het ook gewoon door als een kind tot 17:00 uur blijft en de ouder komt pas om 17:30. 5 min. reken ik niet, maar langer wel.

    Mijn ervaring door de jaren heen is ook als je dat niet doet ouders steeds creatiever worden met halen en brengen!
     
  12. Jade86

    Jade86 Bekend lid

    Hoi meiden, mag ik me bij jullie groepje aansluiten?
    Ik ga na mijn verlof werken als gastouder en ik wil 2-3 kindjes hier thuis opvangen gedurende 3 dagen in de week.
    Iemand hier toevallig ervaring met gastouderbureau Click in Eindhoven?

    Ik heb zelf op verschillende KDV's gewerkt en vind het leuk om met kinderen 0-4 jaar te werken. Het lijkt me heel fijn om als gastouder te werken, ook voor mijn dochtertje straks. Ik vind het fijner om zelf de zorg voor haar te hebben i.p.v. haar weg te brengen naar een KDV.
    Binnenkort mijn EHBO aan baby's en kinderen halen en dan mijn VOG aanvragen. Ik heb er zin in!
     
  13. Femmel22

    Femmel22 Nieuw lid

    17 nov 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik heb zelf geen ervaring met gastouderbureau Click in Eindhoven, maar mijn broer heeft twee kinderen bij een gastouder van Click en is daar erg enthousiast over! het is een tweede thuis voor de kinderen.

    Als ik voor een Gastouder zou gaan dan zou ik zeker voor Click kiezen!!
     
  14. Jade86

    Jade86 Bekend lid

    Thanks! Ik heb me ook bij Click aangemeld, mede omdat het onderdeel is van Korein Kinderplein.
     
  15. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Apart om je speciaal voor de reactie aan te melden. Ik ken het gob niet, maar zou zeker kijken naar wat ze aan de vraagouders vragen als bemiddelingskosten! En dat de kinderen van haar broer zich thuis voelen bij hun gastouder die via clicks werkt is niet erg relevant, mijn oppaskinderen voelen zich hier ook thuis en werk niet voor clicks ;).
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief

    haha, je hebt helemaal gelijk;)
     
  17. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Tja inderdaad is het meestal zo dat kinderen zich thuisvoelen ondanks het GOB en niet dankzij;). Mijn gastkindjes voelen zich idd ook thuis hier, ik werk niet via Clicks (had er zelfs nog nooit van gehoord) en hoe het hier gaat is niet afhankelijk van mijn GOB. Het GOB komt wee keer per jaar kijken of de stopcontactplaatjes er nog wel steeds inzitten en sluist de betalingen door, that's it!
     
  18. ecl

    ecl Niet meer actief

    Dames mag ik jullie wat vragen:(
    Doe het toch even en merk wel of jullie willen reageren of niet.

    Ik ben nu 29 weken zwanger en wil mijn kindje naar niet naar een kdv brengen maar wil graag een gastouder.
    Nu werk ik als kraamverzorgster en werk ong. 2 gezinnen per maand, wat in kan houden dat ik de ene week wel oppas nodig heb en de andere week niet.
    Mijn werk is erg onregelmatig en ik weet niet precies wanneer ik werk.
    Nou lees ik op bepaalde sites dat je per week min 5 uren af moet nemen, maar dat wil ik niet in de weken dat ik zelf thuis ben;).

    Hoe zouden jullie dit oplossen als gastouders en woont 1 van jullie die hier geen probleem mee heeft misschien ook in omgeving amersfoort:p??
     
  19. Jade86

    Jade86 Bekend lid

    Nee inderdaad. Ik snap ook wel dat het niet relevant is dat de kinderen van haar broer zich thuisvoelen bij een gastouder van Click.
    Ik heb al vooronderzoek gedaan bij verschillende GOB's in de buurt en Click komt naar mijn mening het beste naar voren, ook m.b.t. bemiddelingskosten. Vandaar dat ik vroeg of iemand toevallig ook ervaring had met Click. :)
     
  20. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik ken gob Click dus niet, maar dat je er een goed gevoel bij hebt en dat ze niet te duur zijn is het belangrijkste. En natuurlijk of ze gastouders voor je hebt waar je kennis mee kunt maken en kijken of dat ook klikt.

    @ECL: ik heb geen minimum aantal uren, ik heb ook kinderen onregelmatig en die slaan dus ook weleens een week over en dan breng ik niets in rekening. Als ik het maar op tijd weet, als ik `s morgens op je zit te wachten en ik krijg dan een sms. Dan breng ik het dus wel in rekening. Ik weet niet hoe onregelmatig het is en of het ook weleens meerdere weken zijn dat je kindje dan niet komt, maar voor het wennen kan het ook lastig zijn. Maar dat is wat je vanzelf merkt en dan kan het een idee zijn om je kindje toch een paar uurtjes wel te brengen.Ik woon helaas niet in die omgeving dus ik kan je niet helpen.
     

Deel Deze Pagina