Het gastouder klets-topic.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door minniemouse25, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Als kraamverzorgster is het juist heel erg handig een gastouder. Ik heb dat van die 5 uur nog niet eerder gehoord, dus er zijn vast gastouders waar het best kan. Sommige gastouders willen graag altijd het maximum aantal kinderen (bv. omdat het hun enige inkomen is) en dan wordt het natuurlijk lastig, er is dan toch een plek bezet, die dan vaak niet gebruikt wordt (zeker ook, omdat je maar 2 kindjes onder een jaar mag tegelijkertijd). Ik heb zelf een dochtertje van één jaar en ga bewust niet helemaal vol, want ik wil ook nog lekker weg kunnen bv. met de bakfiets. Harderwijk is wel net wat ver vanaf Amersfoort, maar in Amersfoort zitten genoeg gastouders, dus wie weet lukt dat best. Je zou eventueel ook nog een ruiloppas kunnen overwegen, bv. met een collega, die precies andere diensten draait. Of misschien ken je iemand die nu nog geen gastouder is, maar dat wel wil worden voor jouw kindje? Zo ben ik ook (weer) begonnen.
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    ecl, ik woon ook niet in de buurt helaas. Maar ik weet zeker dat er genoeg gastouders zijn die daar geen punt van maken.
     
  3. Me81

    Me81 Bekend lid

    9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Ik zal me even kort voorstellen, ik ben 30 jaar, net mama van een zoon en ik word straks gastouder naast dat ik 2 dagen op het KDV blijf werken.
    Mijn zoon gaat ook naar een gastouder toe dus ik ga het van twee kanten beleven. de gastouder ken ik persoonlijk al, daar heb ik in het verleden mee samengewerkt op het KDV, dus dat is erg prettig.

    Wat ik me afvraag en waar ik tegen aan loop, de kosten voor het gastouder bureau... 65 euro moet ik hier bij het lokale bureau betalen. Dat gooit bijna 1 euro per uur op de uren die ik opvang nodig heb! Is dit normaal? Kan dit goedkoper?

    Adverteren jullie om kindjes in de opvang te krijgen? Soms zie je hele advertenties voorbij komen waarbij het lijkt dat het om een KDV gaat, blijkt het een gastouder te zijn.

    Ben benieuwd!
     
  4. ecl

    ecl Niet meer actief

    Dames super bedankt voor jullie reacties! Het is me weer een stuk duidelijker en minder heet onder de voeten, haha.
    Ik ga hier in de buurt wat info vragen bij gastouderbureau's.

    Liefs ecl
     
  5. Me81

    Me81 Bekend lid

    9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas heb ik geen reacties mogen krijgen op mijn vraag, ik probeer het gewoon nog een keer ;)

    Hallo allemaal!
    Ik zal me even kort voorstellen, ik ben 30 jaar, net mama van een zoon en ik word straks gastouder naast dat ik 2 dagen op het KDV blijf werken.
    Mijn zoon gaat ook naar een gastouder toe dus ik ga het van twee kanten beleven.

    Wat ik me afvraag en waar ik tegen aan loop, de kosten voor het gastouder bureau... 65 euro moet ik hier bij het lokale bureau betalen. Dat gooit bijna 1 euro per uur op de uren die ik opvang nodig heb! Is dit normaal? Kan dit goedkoper?

    Adverteren jullie om kindjes in de opvang te krijgen? Soms zie je hele advertenties voorbij komen waarbij het lijkt dat het om een KDV gaat, blijkt het een gastouder te zijn.

    Ben benieuwd!
     
  6. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik zal even reageren:

     
  7. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Mijn jongste is geboren aug 2009 en heb ook gewoon ZeZ uitkering ontvangen!!
    Ben ook niet zelfstandig trouwens.

    65 euro voor een GOB is beetje gemiddeld denk ik
     
  8. Me81

    Me81 Bekend lid

    9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie. Mijn zoon gaat idd naar de gastouder als ik zelf werk op het KDV.
    En ik heb geen probleem :)?) met het feit dat er geadverteerd wordt. Dat schreef ik ook niet, ik had daar gewoon een vraag over.

    Ik woon in een klein stadje dus ik denk dat ik aan mijn GOB vast zit. Heeft hier het monopoly vrees ik.
    Weegt echter niet op tegen de voordelen die een gastouder bied in mijn ogen.

    Zou je me de naam van het GOB kunnen PB-en die maar 25 euro vraagt? Kan ik ook op eigen houtje op zoek naar een gastouder.

    Many thanks anyway!
     
  9. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    @Me81:
    Klinkt een beetje alsof je dat heel erg raar vindt? Zo`n verschil zit er toch niet tussen een kdv en een gastouder. Ik doe ongeveer hetzelfde of zelfs meer met de kinderen.

    Gob wat ik bedoel is Find Brands en is een landelijk bureau.

    Dat er maar 1 gob is in je woonplaats zegt niets over dat je er aan vast zit heel veel bureau`s werken gewoon landelijk. Ik werk ook met het plaatselijke gob samen, maar ook met een hoop anderen.
     
  10. Me81

    Me81 Bekend lid

    9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt dat ze landelijk werken, maar de meeste mensen hier zullen via dat bureau aan de slag gaan vermoed ik. Ik ga wel kijken.
    Jammer dat je mijn omschrijving over het adverteren verkeerd opvat.
     

Deel Deze Pagina