Wat voor jurk?? Mijn vriend is getuige...

Discussie in 'De lounge' gestart door Jufaman81, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi,

Zaterdag 17 december trouwt mijn schoonzusje. Zij is de zus van mijn vriend (en 1 van mijn beste vriendinnen!!) Mijn vriend is haar getuige, wat hij heel erg leuk vindt als trotse broer!!

Ik wil graag een jurk kopen, maar weet niet zo goed wat voor 1. Ik zou denken een lange jurk, want het is wel winter. Maar andere zeggen weer een kort jurkje (soort van cocktail). Wat is jullie mening? Ik houd wel van zwart (kleed lekker af!) maar is dat niet somber voor een bruiloft?? De winkels hangen straks wel allemaal vol met kerst- en galajurken.

En dan nog een vraag: de meeste jurken zijn zonder (lange of korte) mouwen, maar met bandjes. Doe ik daar een een vest, stola, jasje of wat dan ook overheen??? Ik moet ook nog een stukje in de kerk voorlezen en in de kerk is het altijd koud, brrrrrrr....

Help me meiden, wat moet ik aan?????

Groetjes jufaman

2. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Wat leuk! Veel plezier vast!

Mijn ouders zijn een paar jaar terug(opnieuw:D) getrouwd in januari en ik was samen met mijn broer getuige.

Ik had een zwart cocktailjurkje met een strasssteentje erop (idd rond de feestdagen gekocht) met een donkere panty eronder. Hij was met spagettibandjes dus had er een bolero bijgekocht. Vond zwart niet somber maar wel sjiek staan! En anders combineer je het toch met een ander kleur bolero of oorbellen of tas in een kleurtje!

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Voor ´s avonds lang, maar overdag zou ik voor kort gaan. Staat er geen dresscode op de uitnodiging?

4. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Hoi Jufaman,

We zijn 3 weken geleden getrouwd en de meeste dames hadden inderdaad een soort cocktail-jurkje aan. Zwart is sjiek, en met mooie kousen, een leuk tasje en misschien zelfs(moet je staan hoor) rode lippenstift, ben je al snel heel mooi gekleed.

ik vond de tip van het bolerootje erg handig. of een net colbertje?
    Zelf had ik afgelopen vrijdag ook nog een bruiloft en had daar een jurkje van Steps aan met spaghettibandjes en daar over een mooi colbertje. De combinatie was ook zwart, maar juist heel feestelijk.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    officieel mag je geen zwart of wit dragen naar een bruiloft. Maar weet niet hoe serieus je schoonzusje het neemt.
    Ik zou idd voor kort gaan, tenzij de dresscode lang is...

6. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    En nooit een donkere (zwarte) panty onder een feestelijke jurk!

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou voor een kort jurkje gaan. Niet te kort natuurlijk, maar tot op of net boven de knie. Kijk eens op de site van Steps (Steps | Home), daar hebben ze vaak hele mooie jurkjes! En voor de kou kan je er idd een bolero of (kort) colbertje over heen doen.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou ook voor kort gaan, met eventueel een warme legging of iets dergelijks eronder.
    Zwart vind ik echt te treurig voor zo'n gelegenheid maar dat is mijn persoonlijke smaak. Ik zou dan (als het dan toch donker moet zijn) voor donkerpaars/blauw/rood ofzo gaan.

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik zou niet voor al te lang gaan... en misschien dan een mooie panty... je staat vast niet de hele dag buiten.
    zwart kan wel mooi wezen maar dan zou ik echt niet voor lang gaan... en wat leuke accessoires in een andere kleur ebij doen.

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

11. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    #11 Kit, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt: 24 okt 2011
    Ik vind zwart heerlijk om te dragen, maar ik vind het niet passend voor een trouwerij. Mijn zusje had op ons trouwen een super mooi olijfkleurig kokerjurkje aan, met camel accesoires (riempje, handtasje). Volgens mij gewoon van de H&M :)

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij de steps hebben ze altijd mooie kleurrijke jurkjes. Leuk met een bolero en wel chique. Als je een opvallende kleur kies laat dat dan in de stropdas van je vriend terug komen dan passen jullie Gied bij elkaar!

13. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.359
    277
    83
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik zwart not done op een bruiloft (evenals wit). Wat vind je van bordeauxrood? Tegen de kerst wrs volop te krijgen. Of donkerblauw.
    En ik zou niet voor een lange jurk gaan (te gala-achtig) maar voor cocktail.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik lees even mee!
    Ik heb 9 dec een huwelijk en ben zelf getuige. :p

15. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik heb in mei een bruiloft van vrienden gehad. Had ook een zwart jurkje aan met daarbij wel een erg fel gekleurde ketting en armband.
    Ik vind het er juist sjiek uitzien.

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    ik zou ook een jurk kopen die ik daarna ook nog kan dragen en een lange avondjurk (ik tenminste niet) heb je daarna niet vaak aan.
    Dus ik zou voor een cocktailjurk gaan.
    Je moet een kleur nemen waar je je prettig in voelt.

17. mama c

mama c Niet meer actief

Inderdaad een mooie jurk bij Steps vandaan. Ik persoonlijk vind de jurkjes mooi en feestelijk die van boven wat strakker zijn en van onder iets wijder, tot net boven de knie.
    Je kan ook een mooie brede sjaal om je schouders doen!

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik heb 11-11-11 de hele dag een bruiloft. Ik heb gekozen voor een zwart jurkje (kniehoogte) en ben nog op zoek naar een leuke bolero of iets dergelijks. Voor overdag heb ik daar een lichte zwarte panty onder (inderdaad nooit donker doen) en pumps met hakje en voor de avond wil ik mijn laarzen aandoen.

19. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn vader is op 31-12-2007 hertrouwd en ik was getuige. Heb toen bij peek & cloppenburg in rotterdam een paars coctailjurkje met een laag zwart kant eroverheen gekocht... Was met spaghettibandjes dus een zwart doorzichtige bolero er overheen gedaan!

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik had bij de bruiloft van mijn zusje geen jurk, maar een linnen pak, met een chique top erop.
    Misschien ook een ideetje?

Deel Deze Pagina