Wij hebben in het nieuwe huis een ingebouwde allesbrander (met een deurtje ervoor). Ik twijfelde al aan de veiligheid maar nu ik jouw verhaal lees wil ik toch een scherm tegen de tijd dat ons meisje zichzelf gaat voortbewegen.. Je kunt ze wel 1000 keer zeggen dat ze er niet aan mogen komen maar in een reflex,tja logisch dat je zoontje dat deed. Meid,geef jezelf niet de schuld al voel je je rot..
Ja een paar jaar terug alweer met onze dochter van toen een jaar. Ik heb nu dus nog steeds een schuldgevoel maar gelukkig herrinert zij zich er niks meer van. Maar begrijp helemaal hoe je je moet voelen.
hey meis... wat rot zeg, maar toch niet jou schuld? is toch niet bewust gebeurt, ik heb als klein kind mijn hand ook verbrand aan de kachel van mijn ouders en je ziet er niets meer van.. heb alleen hekel aan kachels succes met het verzorgen van het handje!
zo sneu en wat voel je je dan k*t he!! Maar het overkomt iedere ouder wel en dit soort dingen gebeuren ook echt in een milliseconde terwijl je altijd oplet . Mijn dochtertje rolde vorig jaar door de kamer en kwam toen tegen een hete verwarmingsbuis aan, ook verbrand een plekje op haar been, niet heel erg gelukkig maar jeetje wat schrik je dan. Overigens zei de HA hier dat je altijd zou blijven zien maar dat is niet zo, het duurde wel eventjes voor het dicht was maar daarna is het helemaal weggetrokken en ik zou nu eerlijk gezegd niet eens meer weten welk beentje het was, je ziet er niets meer van. Beterschap voor je zoontje en veel sterkte voor jezelf!
Dat vindt ik zo'n dom gezegde he,ik kreeg het vandaag nog te horen van iemand, "zo,die blijft voorlopig van de kachel af"....nou ja zeg,het is echt geen levensles om eerst je hele hand te verbranden hoor,jeetje!.. Mijn vriend heeft een mooi rek gemaakt,dit staat vast voor de kachel zodat er nu niks meer kan gebeuren....Ik zou toch aan je ouders vragen of ze er iets voor willen maken,want voorkomen is beter dan genezen.
Zelf rij ik ook motor,en als ik thuis kom zorg ik dat Siets binnen blijft zodat de bike meteen de garage in gaat,ik ben altijd bang dat hij zich aan de uitlaat verbrand...daar hield ik dus wel rekening meteen,en met een veel grotere brand haard dus niet.. Fijn dat je nu niks meer ziet bij je mannetje...
ooh ik heb er later ook nog vrolijk aan gezeten hoor.. want soms was ie warm en dan weer opeens koud, zo maf
Verwarmingsbuizen,ook zoiets he...eigenlijk denk je er niet bij na,maar wat zijn die krengen heet als de verwarming brandt he. Tja,gelukkig zal hij het zich later niet meer herinneren,paps en mams helaas wel...
En alles wat niet mag,is juist het leukst voor kindjes. Siets is nu bijna 16 maanden,en hij begint dingen wel een beetje te begrijpen,maar gevaren kent hij natuurlijk nog niet...en dat had ik onderschat helaas...
mijn broer zei tegen ons toen mijn dochtertje van de trap af viel van boven naar beneden(en ook ik stond ernaast mijn man riep mij ik keek om en daar ging ze)ik dacht dat ze dood was echt waar. nou dan kijkt ze voortaan wel uit op de trap zei hij ik was laaaaaaaaaaaaiend
ik hoop dat je kindje snel geneest em een dikke knuffel het zal nog wel ff door je hoofd heenspoken dat had ik ook toen ze van trap af viel steeds zag ik het en dacht ik wat als.....
Jeetje, wat een schrik! Maar ga je niet schuldig voelen (al kan ik het me wel voorstellen), een ongeluk zit in een klein hoekje... Wij hebben ook een houtkachel en in het begin hadden we hem alleen 's avonds aan, nu hebben we er een hek omheen dus kan hij ook overdag aan. Wij kregen ook van die rare reacties van...ze doen het maar één keer hoor, dan leren ze het wel af...ja en wat als ze struikelen en er met hun hoofd tegen aankomen! Ik ben superblij met het hek wat we hebben, lijkt misschien niet zo mooi maar wel zo veilig! Toen mijn zoontje twee was is hij bij m'n moeder tegen de gaskachel gevallen met z'n handje, ook 2e graads verbranding, maar hier zie je nu helemaal niets meer van! Sterkte met je zoontje!!
Schuld gevoel herken ik.Waarschijnlijk zie je er over een poosje niks meer van. Jullie als ouders zullen het je blijven herinneren maar de kleine weet er later gelukkig niks meer van. Mijn meisje(toen 1 jaar) heeft met haar beide handjes vast geplakt gezeten aan de verwarming. Het was winter en ijskoud binnen bij thuis komst en dus even de verwarming op 21 graden. Wisten wij ook niet dat dat ding loei en loei heet werd en ons meisje net op dat moment naar her raam loopt omdat ze iemand voor bij zag lopen. In plaats van de vensterbank vast te pakken pakt ze de verwarming.Man op de bank,ik in de keuken en toen hoorde wij haar huilen,gillen. Die seconden voordat je bij die verwarming bent,.....verschrikkelijk.Ze zat echt vast geplakt en kon niet zomaar los laten. 2 handjes tweedegraads verbrand en een week of 2 in het verband gezeten. Ze weet er gelukkig niks meer van en je ziet ook niks meer aan haar handjes. Vergeten doe ik het nooit meer en hou mijn kindjes altijd weg bij de verwarming.
Hee meis, Wat ontzettend naar. Maar he joh, er zal toch geen nare reactie komen??? Je voelt je al zo verschrikkelijk rot en het zal echt niet nog een keer gebeuren. Zelf ben ik toen ik 2 was met mijn driewieler uit de bocht gevlogen (jaja, dat kan) en viel met mijn hoofd door de glazen plaatjes heen van de kachel. Hij stond aan. Al mijn haar was weggebrand, had 100en stukjes glas in mijn gezicht. Mijn moeder kreeg zowat een beroerte. En zij lette ook altijd enorm goed op hoor! Maar het kan gewoon in een seconde gebeurd zijn. Ik heb er trouwens niks aan overgehouden. Geen littekens, niks. Dus het komt goed meid. Probeer je niet al te schuldig te voelen! Sterkte!
ooooh wat vreselijk zeg,vooral dat ze vast zat,je kunt dan niks he...arme meis,en arme jullie. Dit vergeet je nooit he,gaat door merg en been heen dat geschreeuw...staat vast op je netvlies die smekende oogjes
Mijn god zeg,heftig... Met je driewieler uit de bocht raken,wat een klein wegpiraatje was jij toen zeg. Je hebt veel geluk gehad meis,het had veel lsechter kunnen aflopen met je. xxx
Ik ben ook blij met het hek,moet er alleen even het vertrouwen in krijgen dat er nu ook echt niks kan gebeuren. En zo lelijk kijkt het ook niet hoor,als het maar veilig is. Ik zal even een foto plaatsen. Bekijk bijlage 192516