Hallo, ik ben zwanger van ons tweede kindje, en we gaan binnenkort met de babykamer beginnen, maar nu wordt onze logeerkamer, babykamer. we zijn net een half jaar geleden verhuisd en hebben de logeerkamer behangen met een lichtblauw, witte streep. dit vind ik jammer om over te doen, is net nieuw. het ledikantje en de commode hebben we al (houtkleurig). Mijn vraag is dus of iemand inspiratie heeft om hier iets leuks van te maken, ideen enz. zijn welkom. er zijn hier zulke creatieve geesten, vandaar mijn vraag. het kamertje is vlgs. mij 4 bij3. groot. Wie kan mij helpen? Groetjes en alvast bedankt
weet niet of je de houtkleur nog leuk vind maar anders zou je m op kunnen schuren en bv white wash kunnen verven. voor een jongetje zou je t makkelijk zo kunnen laten! en bij de bouwmarkten heb je leuke, weet zo de naam niet volgens mij schuimen, plaatjes met winnie de pooh of cars ofzo voor meisje kan lichtblauw ook maar zou je t kunnen combineren met lila of paarse spulletjes.
Voor een meisje kun je lichtblauw ook combineren met (donker) roze of paars idd. Lime groen kan voor een allebei Ik denk dat jojo de Foam stickers bedoelt bij bijv. de Praxis, erg leuke dingen!
Voor een jongen kun je er mss voor kunnen kiezen om zee/strand assosoires te gebruiken? Daar kun je je kamertje echt heel leuk mee aanvullen.. En voor een meisje inderdaad 1 knalkleur (bv fuchia) erbij voegen. Zoals bijvoorbeeld waskussenhoes, kussentjes, beddengoed, mandjes, schilderijtjes etc...
Meubeltjes kun je eventueel afschuren en in de white wash zetten, dan creeƫr je een beetje een frans stijltje, afhankelijk van het type meubels. Dan kan ook super chique staan voor een meisje. Met bijvoorbeeld zilveren of goudkleurige spulletjes (fotolijstjes, muziekdoosjes, spaarpotje), en een leuk kroonluchtertje kun de kamer al een hele andere uitstraling geven. Iets klassieker/romantischer. Prima te combineren met lichtblauw, en voor een meisje kun je het door een mooie, grote hemel... Mooie lakentjes van wat luxere kwaliteit, patchwork dromenvanger, kruikenzakjes, aankleedhoes e.d. een beetje ombouwen naar een prinsessenkamertje. Lichtblauw is over het algemeen heel koeltjes, maar eventueel kun je een gekleurde fitting in de lamp overwegen om de kamer een wat warmer sfeer te geven. Foam/interieurstickers ben ik zelf niet zo'n fan van, maar Winnie de Pooh kan de kamer natuurlijk leuk opfleuren. Gewoon op de muur/ramen/deur plakken et voila. Succes!
Hallo, bedankt voor het meedenken, het strand/zee kamertje trekt me wel, kan voor jongen of meisje. Maar weet iemand waar ik op internet voorbeelden kan zien? Om een beetje ideen op te doen, of heeft iemand een leuk (niet al te duur) idee voor de strandkamer? Groetjes kikker
ga snel naar xenos wand daar hebben ze nu og heel veel strand spullen.(ik werk daar) maak met schelpen die je op lijstjes plakt leuke foto lijstjes we hebben ook leuke haken(leuk voor badjasje aan te hangen) en visnet die je kan ophangen in een hoek kun je speeltjes in neerhangen. vissersbootjes hebben we en vuurtorentjes voor op het raamkozijn. en volgens mij heeft een tuincentrum ook veel ideeen. veelplezier en succes
Om kleuraccenten te krijgen kun je voor rood kiezen. Helemaal strand; blauw/wit/rood... Je kunt van schelpen ook nog een mobiel maken, om voor het raam te hangen of eventueel aan het plafond boven het bedje of boven de commode... Ik weet niet hoe je meubels eruit zien, maar je kunt bijvoorbeeld de paneeltjes ook nog beplakken met mooie schelpen oid..Mooiste vind ik persoonlijk whitewash meubeltjes in een strandkamer. Mss toch maar kaalschuren en whitewashen?