Het gebruik van kruiden

Discussie in 'Voeding' gestart door yake, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wanneer kan je beginnen met het toevoegen van kruiden? Welke kruiden moet je zeker laten en welke leveren geen probleem op?

Heeft iemand een idee?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    zout vanaf een jaar, dat weet ik wel, maar verder weet ik het eik ook niet

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier krijgt Esmee vanaf een maand of 7 alles! Mocht ze er last van krijgen dan krijgt ze het gewoon niet weer. Maar tot nu toe eet ze alles wat wij ook eten ;)

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik vind ook dat je niet perse tot een jaar hoeft te wachten, maar wees met alle kruiden gewoon heel erg matig! Je merkt het namelijk niet gelijk als ze er last van krijgen! Als je bijv heel veel zout geeft, kunnen de nieren dat niet aan. En dat merk je pas heel laat... Eigenlijk te laat.
    Andere kruiden merk je vaak wel aan de darmen of het teveel is.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zeker als je BV geeft, kun je wat eerder en makkelijker beginnen met zachte kruiden (zoals koriander, oregano, etc.). Zout zou ik voorlopig nog mee wachten. Nergens voor nodig en gewoon niet goed voor de niertjes. En pittige kruiden zou ik persoonlijk ook nog even mee wachten. Is wel heftig voor de darmpjes.

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dank voor jullie reacties.

Ik was niet van plan zout te geven tot minimaal 1.5 jaar, idd ivm de niertjes. Ik begrijp dat Italiaanse kruiden geen probleem zijn. En nootmuskaat voor over de boontjes en bloemkool?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vanaf een maand of 8 zijn we de milde kruiden gaan gebruiken. Groene dingen (peterselie/basilicum) en nootmuskaat (klein beetje). Vanaf zo'n 9 maanden zijn we ook langzaam wat scherpere kruiden gaan gebruiken, zoals paprikapoeder en peper, maar ook knoflook. C eet nu met gemak chili-con-carne, die lekker gekruid is. Zout doen we eigenlijk nergens in. Voor onszelf ook nooit, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik doe wel eens peterselie door een hapje, maar heel weinig. Gewoon vers uit de tuin, gedroogd zou ik zelf niet doen.

Deel Deze Pagina