Wanneer kan je beginnen met het toevoegen van kruiden? Welke kruiden moet je zeker laten en welke leveren geen probleem op? Heeft iemand een idee?
Hier krijgt Esmee vanaf een maand of 7 alles! Mocht ze er last van krijgen dan krijgt ze het gewoon niet weer. Maar tot nu toe eet ze alles wat wij ook eten
Ik vind ook dat je niet perse tot een jaar hoeft te wachten, maar wees met alle kruiden gewoon heel erg matig! Je merkt het namelijk niet gelijk als ze er last van krijgen! Als je bijv heel veel zout geeft, kunnen de nieren dat niet aan. En dat merk je pas heel laat... Eigenlijk te laat. Andere kruiden merk je vaak wel aan de darmen of het teveel is.
Zeker als je BV geeft, kun je wat eerder en makkelijker beginnen met zachte kruiden (zoals koriander, oregano, etc.). Zout zou ik voorlopig nog mee wachten. Nergens voor nodig en gewoon niet goed voor de niertjes. En pittige kruiden zou ik persoonlijk ook nog even mee wachten. Is wel heftig voor de darmpjes.
Dank voor jullie reacties. Ik was niet van plan zout te geven tot minimaal 1.5 jaar, idd ivm de niertjes. Ik begrijp dat Italiaanse kruiden geen probleem zijn. En nootmuskaat voor over de boontjes en bloemkool?
Vanaf een maand of 8 zijn we de milde kruiden gaan gebruiken. Groene dingen (peterselie/basilicum) en nootmuskaat (klein beetje). Vanaf zo'n 9 maanden zijn we ook langzaam wat scherpere kruiden gaan gebruiken, zoals paprikapoeder en peper, maar ook knoflook. C eet nu met gemak chili-con-carne, die lekker gekruid is. Zout doen we eigenlijk nergens in. Voor onszelf ook nooit, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.
ik doe wel eens peterselie door een hapje, maar heel weinig. Gewoon vers uit de tuin, gedroogd zou ik zelf niet doen.