Nu aan al Sonja Bakker?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kisbaba, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vanavond heb ik Jesse es gewogen, en tot mijn schrik woog hij al bijna 10 kg, en hij is nog maar net 7 maand. Ook heb ik hem toen gemeten, maar hij is niet lang, hij haalt de 70 cm nog niet. :confused:

Hij krijgt ook absoluut niet teveel voeding (volgens het CB)
    Hij eet of drinkt geen tussendoortjes (dat doe ik expres niet omdat hij zo hard groeit)

Hij krijgt per dag:
    9.00 uur fles met 6/180 friso met een halve eetlepel rijstebloem.
    11.00 uur fruithap (nooit banaan of druiven omdat daar veel kc inzitten)
    13.00 uur halve boterham met daarbij fles met 3/90 friso
    17.00 uur Warm eten (iets minder dan een potje voor 6 maand)
    als toetje beetje yoghurt of magere kwark
    20.00 uur avondfles: 5/150 friso
    Bij de flessen voeg ik altijd wel wat extra water toe, omdat hij anders niet zoveel vocht binnenkrijgt.

Hij is heel erg makkelijk, huilt nooit van de honger, is ook wel heel erg rustig en slaapt goed. Eigenlijk is het een modelkind. Draait zich al wel 2 maand om en om in de box maar is verder wel heel erg rustig van karakter, een echte denker. Hij verdoet dus niet veel energie, misschien groeit hij daarom wel zo hard. :rolleyes:

Zou hij dan nog minder moeten hebben?

2. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ieder kindje is anders hoor denk niet dat je hem minder moet gaan geven Erenay is 5 maanden en zit al over de 8 kilo, mijn oudste woog nog meer op die leeftijd maar nu is het een normaal kereltje echt niet te zwaar helemaal niet.
    je hoeft je nu echt geen zorgen te maken of hij teveel gaat wegen of niet, na een tijd groeien ze zo hard dat het er vanaf groeit zeker als ze beginnen met lopen.

3. randi

randi Niet meer actief

niet teveel zorgen inmaken, mijn vriendin haar kleintje is even oud en weegt ook al 10.256 en is maar 68cm. een mollige , lieve baby dus. hij doet het voor de rest prima en zoals al gezegdt ze lopen dat babyvet er nog af dus als je ventje het goed doet zo , houden!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha Nathan woog met 9 maanden bijna 12 kilo. En nu weegt hij nog steeds bijna 12 kilo, hij blijft nu hangen.
    Maak je niet druk, en ga niet minder geven.
    Heb ik hier ook niet gedaan. Nathan krijgt geen ranja, danoontje of andere zoete dingen.
    Wel krijgt ziet er echt niet "dik" uit, gewoon zware botten ;)

5. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Het klinkt niet alsof hij teveel binnenkrijgt, dus ik zou ook niet minder gaan geven.
    Wat zegt het CB ervan?
    Als hij actiever wordt dan zal het ook allemaal wat meer in proportie komen denk ik.

Als je je er zorgen over maakt zou ik nog eens naar het CB of langs de huisarts gaan. Maar niet op eigen houtje je kind op "dieet" zetten, daar is hij nog veel te jong voor...

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Meid maak je geen zorgen, Kylian groeide het eerste jaar ook vreselijk hard, hij was met 7 maanden 74 cm en 9725 gram.
    Na het eerste jaar gaat het een stuk minder hard hoor vooral als ze beginnen te lopen.
    Kylian lag het eerste jaar altijd boven in de curve of erboven en nu 'zakt' hij naar het midden toe.

Ik zou zeker niet aan zijn eten beginnen te 'klooien' en het lekker zo laten.

Groetjes Anita

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker toch ... je zoontje heeft een goeie reserve ;)

En hoezo geen druiven of banaan? Vanwege kc? calorieën bedoel je hoop ik toch niet? Voor baby'tje moet je geen calorieën tellen! Zolang je geen echte dikmakers (koekjes, pap met suiker, etc) geeft, zie ik echt geen probleem (snoep gezond, eet een druif).

Wacht maar ... als ie gaat lopen heeft ie die vetjes hard nodig!

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Gewoon blijven geven wat je nu doet hoor. Een baby van 7 maanden kan niet te dik zijn.
    Wat Salapio ook zegt als hij gaat kruipen/lopen gaat het er wel van af.

9. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Komt vanzelf wanneer die meer in beweging komt. Niet druk om maken!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook een redelijke zwaargewicht. In de curve op het CB zat hij met het gewicht net boven de +1 lijn, en met zijn lengte eronder.. Vanaf dat hij is gaan kruipen, zo rond de 10 maanden, is zijn gewicht naar beneden gedoken in de curve. Die zit ergens rond de +3/4, terwijl de lengte nu boven de +1 zit.. Ze vinden vanzelf hun eigen weg in hun curve. En als je niet (teveel) zoete tussendoortjes geeft, dan loopt dat wel los.
    En daarnaast: hoe is je eigen bouw/die van de papa? Als een van jullie stevig is, dan is een stevig kindje ook niet zo raar.

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    nou ik zou echt niet minder gaan geven hoor, zo heel erg veel is het niet, en je mag best wel banaan of druiven geven hoor, daar zitten allemaal natuurlijke suikers in wat je niet kunt vergelijken met tussendoortjes als liga of iets dergelijks. wacht maar tot hij straks gaat kruipen en lopen dan zie je zo ineens de hele bouw veranderen. nu is hij misschien iets aan de kleine kant maar de volgende keer kan hij zo ineens een groeispurt hebben gehad. ik zou me er echt niet druk om maken hoor, en zeker niet minder gaan geven of op fruitsoorten als banaan en druiven letten.

12. Writer

Writer Niet meer actief

nou en een gezonde tussen door zal ook niet veel uitmaken hoor , vind van 13 tot 17 uur best lang zonder tussen door ,zou zelf niet eens volhouden :)
    stukje komkommer , rijstwafel ,nijn koekjes zitten toch niet veel cal erin?

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ik maak me geen zorgen om hem, maar toch snap ik niet zo goed dat hij zo hard groeien kan. Deze week hoorde ik van drie baby's van buren en familie, die veeeeel meer aten dan Jesse en toch lang niet zo stevig zijn.
    En natuurlijk zegt iedereen steeds: jeetje, wat een molletje, en: tjonge... wat voer je hem toch? En dat ben ik eigenlijk wel een beetje zat. :(

Onze eerste twee zoons waren ook wel vrij stevig, maar die waren veel beweeglijker, en nu zijn ze wel erg slank gelukkig. Ze hebben de bouw van mijn man die ook lang en slank is.
    Zelf ben ik vrij kort en ook stevig, altijd al geweest al.

Dinsdag moet ik weer naar het CB, daar zal ik het wel horen.
    Wel is het een feit dat Jesse ontzettend makkelijk en relaxed is. Dus is het meer een luxeprobleem eigenlijk.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ik ken dat hoor, op een gegeven moment zei ik ook tegen jan: 'de eerst volgende die hem weer holland welvaart noemt kan van mij een klap krijgen"

Kylian heeft een bol gezichtje, nog steeds maar als hij languit ligt kun je bij hem de ribben nu tellen, maar ja dat zien mensen niet.

Dan die kinderarts die we tegen kwamen (een hele goede arts hoor daar niet van) maar die meteen een fles van zijn voeding af trok omdat hij volgens hem te dik was ( 8 kilo met 4 maanden) maar nooit keek naar hoe lang hij was.
    Resultaat was in 1 keer een niet zo'n lief en tevreden jongentje maar een huilend ventje omdat hij zo'n honger had.
    Mama is toen lekker tegen het advies van de arts in weer rijstebloem in de flessen gaan doen.
    Nog geen maand later gingen de alarmbellen bij het cb want Kylian was toen in 4 weken tijd maar 100 gram aangekomen. Toen kreeg ik fantomalt zodat ik wat extra caloriën aan zijn fles toe kon voegen, goed spul trouwens, veel beter dan rijstebloem.

Het kan dus gewoon zo wezen dat je kleintje het korte stevige gennetje van jou heeft meegekregen ipv het magere lange van je man.
    Ik ben benieuwd wat het cb gaat zeggen en dan nog wil het niet zo wezen dat hun advies bij jouw kindje past hoor.

Groetjes Anita

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Cb moet niet zeiken!

Ennuh een lange dunne is ook niet alles :)lol:) ... Ik zou wel eens willen dat Mirre een lekker dik boedda figuurtje had ... geen zorgen over aankomen en zeker weten genoeg reserves.

En wat betreft het commentaar ... ik zou visitekaartjes drukken met het voedingsschema erop en dat uitdelen als ze weer beginnen ;)

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ik heb nu twee dagen 's ochtends en 's avonds een schepje minder voeding in z'n fles gedaan. Hij is net als anders, dus misschien kan het zo wel. Maar ik weet niet of hij zo genoeg melkproducten binnen krijgt.
    In totaal nu 12 schepjes per dag, en een beetje yoghurt.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    @kisbaba: ik zou het toch niet doen hoor. Die kleintjes groeien in hun eigen tempo. Jesper is ook een zwaar kindje, inmiddels al 13 kilo. De laatste maand is hij ruim 500 gram aangekomen, de 2 maanden daarvoor maar 120 gram. HIj zal het dus nu wel weer nodig hebben, hij krijgt in principe hetzelfde. Ik zou het gewoon zo laten.

18. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ach, als hij 't er niet mee eens is dan merk je het wel ;)
    Wij dachten ook dat onze dochter te hard groeide (zwaar werd) en schroefden 2 flessen 30cc naar beneden.
    Nou we hebben het geweten, 's nachts had ze opeens HELE erge honger. Dus laat maar zitten dan dat verminderen, 's nachts slapen is ook belangrijk :)
    Ze beweegt ook absoluut niet, ze draait niet. Ze ligt gewoon lekker te liggen en een beetje rond te kijken, dus enrgie verbranden ho maar...
    Je moet doen waar je jezelf en de kleine goed bij voelen. En hij geeft 't zelf wel aan als 't mis is!

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter is ook klein (-1 lijn) en weegt al bijna 9 kilo. Ze is ook echt wel een bolle bep, maar het staat niet raar ofzo.
    Ik geef bij hoge uitzondering eens een nijntje koekje, maar verder krijgt ze alleen maar gezonde dingen! Niks teveel ook, maar wel gewoon wat ze nodig heeft en ook lekker een banaantje op z'n tijd hoor!

20. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Als je niet teveel geeft zou ik me er idd geen zorgen over maken. Elk kind groeit anders.
    Hier precies contra, cb zeurt dat mijn dochter te licht is, maar kan dat kind moeilijk nu al volproppen met suiker. Geef gewoon wat op voedingsschema staat. (ze is 70 cm en 6840 gram) :D

Deel Deze Pagina