Ik denk dat ik totaal fout zit, maar weet anders niet waar ik de topic moet plaatsen. Ik heb een kleine myoom aan de voorkant van mijn baarmoeder zitten, wat me behoorlijk last geeft. Ze willen er in het ziekenhuis nog niet veel mee doen omdat ze hem nog te klein vinden. Nu kreeg ik van de week te horen, dat ze een diagnostisch hysteroscopie willen uitvoeren om te kijken of er misschien ook poliepen aanwezig zijn. Ik begrijp eruit dat het een gevoelig iets is, maar zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Hoe ervaarde jullie die behandeling?
Ik heb 6 weken terug een hysteroscopie gehad en dat is me reuze meegevallen, lees, geen enkel pijntje al moest ik van te voren naproxen slikken dus daar kan dat ook van zijn, en alles was ook schoon bij mij. Ik heb begrepen dat met verklevingen het bestpijn kan doen maar geen idee hoe dat is met een myoom. Onderzoek zelf duurde maar 5-10 minuten en ze gaan met een scoop met water de binnenkant van je baarmoeder bekijken, je hebt wel de hele tijd het gevoel alsof je plast van al dat water. Sterkte in ieder geval!
Ik vond het ook erg meevallen. Zat in de wachtkamer vd gyn omdat ik klachten had zoals zeer veel bloedverlies en vreemd iets in m'n baarmoeder, en toen ik binnen kwam na even kijken met de echo, besloot de gyn dus zonder info vooraf ter plekke een hysterioscopie en een lisaxicie, dus geen pijnstilling oid gehad. Viel me reuze mee. Weefsel hebben ze afgenomen en opgestuurd
Ik heb eentje in DD gehad, onder narcose. Wel napijn gehad, maar tijdens de behandeling uiteraard niets gevoelt
Ik heb er eentje gehad en ik vond het toen wel vrij pijnlijk moet ik zeggen. 'k Zag er ook enorm tegenop. Moet ik er wel bijzeggen dat ik toen nog niet een bevalling zelf had meegemaakt, misschien dat ik het nu minder pijnlijk zou vinden.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Denk dat ik gewoon voor de zekerheid een uur van te voren toch een pijnstiller ga innemen. Kan nooit kwaad. Denk dat ik maar met verstand op nul er heen ga!
Ik heb er eerst 1 gehad om verklevingen door te knippen. Dit was vervelend, maar niet verschrikkelijk. Vervolgens 1 onder narcose, omdat ze laprascopisch ook eea moesten doen en later nog een diagnostische, dus alleen kijken en verder niks. Daar heb ik nauwelijks iets van gemerkt. Succes. Het sleutelwoord is ontspannen. (Lekker makkelijk he!).