Heeyheey. Ik heb best gele tanden, wat slecht gebit. Heb een beugel gehad waardoorhet geler geworden is omdat het lastig poetsen is. Nu wil ik eigenlijk mijn tanden laten bleken, maar ik kan er weinig over vinden. Mijn vraag was dus wie heeft dit gedaan of wie weeter meer van. Ik heb trouwens ook stuk nep tanden aan me voorste 2 tanden. Dexe dame was vroeger echt een jackass ze zijn dus eerder naar buiten gekomem, en waren erg dun dus deze zijn dan ook erg gevoelig. Wie o wie?
Ik lees mee! Hier ook dat mijn tanden geler zijn geworden de laatste tijd en ook bij twee voortanden een stuk aangezet. Dacht van de week ineens aan bleken, dus ben benieuwd naar ervaringen..
Mijn moeder heeft het gedaan via de tandarts. De kosten vielen haar enorm mee. De tandarts adviseerde haar welke 'witte' kleur bij haar paste.
Heb het ook eens gedaan, kreeg van de tandarts van die gebitjes waar je dan vloeistof in moest doen en dan 2 tot 3 uur moest inlaten zonder eten of drinken! Mijn tanden werden er wel wit van maar mijn tanden waren zooooo gevoelig daarna, heb het een paar keer gedaan maar vond het niet erg prettig!
Hier een mondhygienste. Bleken is opzich gewoon veilig, mist gedaan door tandheelkundigen. Alleen daar zijn de producten -waarin peroxide zit- gegarandeerd veilig. Je kunt A. bleken met gebitjes, dan ben je een dag of zeven bezig, of B. in 1 keer dan lig je een uur of twee in de stoel en ga je gebleekt de deur uit. Persoonlijk vind ik de 1e methode het veiligst, en het meest controleerbaar. Je kunt dag voor dag bepalen of de gewenste kleur bereikt is en zo nooit 'doorschieten' Voordat je gaat bleken is het belangrijk te weten of je gebit geschikt is. Als je rookt moet je tijdens het bleken echt niet roken! Dit beinvloedt het resultaat nadelig. Zou dan voor methode 2 gaan. Als je veel aanslag op je tanden hebt (roken, koffie, zwarte theee, rode wijn, drop ed) dan is bleken niet de oplossing. Bleken beinvloedt de kleur van binnenuit. Als je wittere tanden hebt en je rookt of drinkt veel koffie/wijn zie je die aanslag dus eerder! Laat bij twijfel eerst eens polijsten. Is het dan naar wens; niet gaan bleken! Is de kleur dan nog steeds niet oke dan is bleken een optie. Tot slot: Vullingen, lijmresten na vaste beugel, kronen en facings (laagje over de voortand) bleken niet mee! Dus een kroon op je voortand is een overweging om het niet te doen. Succes!
Mijn man heeft het ook laten doen. Ik wilde eerst ook, maar blij dat ik niet geweest ben! Hoorde dat t er niet echt hygiënisch was en personeel was ook een beetje vreemd. Maar denk als je t bij een tandarts laat doen die best wel weten wat ze doen.
Ik heb het laten doen bij de tandarts. Eerst nemen ze een afdruk van je gebit waarvan je dan later een soort moule krijgt om het product in te doen. Ik meen mij te herinneren dat die afdruk 300 euro koste. De spuitjes met het product (2) hebben mij 80 euro gekocht. Je doet het gewoon tot dat je het gewenste resultaat hebt. De eerste keer heb ik dit 14 dagen gedaan, afwisselend onder en boven (gebitje droeg ik gedurende de hele nacht). Na een jaar vond ik dat mijn tanden niet meer wit genoeg waren en heb ik het opnieuw enkele dagen gedaan.
Dit dus. Voor onder en boven moet je rekenen op ongeveer 400euro. Als je de malletjes eenmaal hebt (en je tanden niet verschuiven en de mal dus blijft passen) kun je in de toekomst nogmaals bleken, maar dan voor veel lagere kosten. Enkel de bleekgel.
Oke dus als ik het begrijp kan je 2 manieren doen. Om zegmaar 2/3 uur te liggen is dus goedkoper als de malletjes dragen. Zelf draag ik al een nachtbeugel boven dus dat gaat dan ook weer moeilijker. Ja alleen ne voorste 2 tanden zijn gevoelig omdat ik vroeger niet voorzichtig ben geweest dus voor me gevoel niet goed hebben kunnen uitgroeien, weet niet of dat kan
Nee, de gebitjes zijn uiteindelijk voordeliger. Als je juist bleekt, bleek je alléén je glazuur. Nooit je tandhalzen mee bleken. Overdaad schaadt! 9 van de 10 keer is dat de veroorzaker van de gevoeligheid.
En wat is het heerlijk om stralend witte tanden te hebben! Je krijgt er echt een stuk zelfvertrouwen bij. Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad!
@alf, sorry maar snap het niet zo? pff wat lastig zeg! ben jaren aangekeken op me gebit.. helaas vanwege de v-vorm in me voor tanden. nu na jaren voel ik me eindelijk helemaal zelfverzekerd over me tanden alleen zou ik het willen afmaken met wat witeren tanden. merk dat de meningen verschild zijn ja, wat lastig zeg!!
Al een paar keer mij bedacht om iets te zeggen. Maar ik doe het toch. Positief bedoeld dat zeker. Maar je bent nog zo jong. Ga nog niet dit soort dingen doen. Je moet nog lang met je gebit.
Ik heb gekeken naar iemand in de buurt! Kost 169 euro en duurt een uurtje, pijnloos. Ik heb mijn tandarts om advies gevraagd en deze gaf aan dat bleken tegenwoordig niet meer schadelijk is. even wat info van de site waar ik heen wil De Behandeling Allereerst zal ik uw gebit inspecteren en de verwachtingen en mogelijkheden met u doornemen. Aan de hand van een zogenaamde Shade Guide nemen ik de kleur van uw tanden op, zodat ik deze na de behandeling nog een keer op kunnen nemen en dan het resultaat kunnen bekijken. Wanneer u besluit een behandeling te ondergaan, krijgt u een beschermende laag van vitamine E op uw lippen. U krijgt een mondspreider in uw mond, zodat uw lippen geen contact zullen maken met het te behandelen gebied. Vervolgens zal ik een beschermende laag op uw tandvlees aanbrengen, waarna de gel aangebracht zal worden. De gel zal worden geactiveerd door een lamp die op enkele centimeters van uw gebit geplaatst zal worden. De lamp wordt niet warm. Een witter effect zal bewerkstelligd worden door de lamp. Wanneer de behandeling voltooid is, zal ik nog een extra beschermende en remineraliserende gel aanbrengen. De totale behandeling zal ongeveer 1 uur duren en is volledig pijnloos. Aantal punten wanneer de behandeling niet door kan gaan: * Zwanger of borstvoeding * Medicijnen die reacties geven met licht . Kijk in de bijsluiter of dit voor u van toepassing is. * Overgevoelig voor licht. * Jonger dan 16 jaar en tot 18 jaar met toestemming van ouders. Kronen, facings, vullingen in de voortanden kleuren niet mee met de natuurlijke tanden. Daardoor zou na het bleken een kleurverschil kunnen ontstaan. Eventuele vullingen kunnen na het bleken door de tandarts worden aangepast, op de kleur van het gebit. Tot slot. Is tanden bleken schadelijk? Tanden laten bleken blijkt minder gevaarlijk dan eerst werd gedacht. Amerikaanse onderzoekers hebben onderzocht dat de aanwezige perioxide tijdens het bleken geen aanzienlijke veranderingen brengt aan het gebit. Uit het onderzoek bleek dat het drinken van sappen slechter voor het gebit is, dan het tanden bleken zelf. Zo heeft bijvoorbeeld, sinaasappelsap een negatief effect op het glazuur, zo meld het dentistry journal. Het onderzoek onderzocht de hardheid van glazuur voor en na gebruik van tandenbleekproducten en sappen, na het bleken van de tanden, slonk de hardheid van het glazuur met met 5,6%. Na 20 minuten blootstelling aan sinaasappelsap was de hardheid afgenomen met 84,4%.
@knap Dat mag je altijd zeggen hoor, en snap helemaal wat je bedoeot. Misschien ook beter om te wachten Mawr als ik het go3d begrijp is het maar voor korte duur dan, vanwege bepawlde drankjes en eten ect.