Dat valt denk ik wel mee. Meestal houden IVF-ouders het bij één kind of een paar kinderen (gevallen als Jon en Kate, Octomom etc uitgezonderd) dus dat valt wel mee toch? Overbevolking komt juist door zeer vruchtbare mensen die maar blijven doorgaan met kinderen krijgen. Overigens zijn er genoeg mensen die IVF ook te ver vinden gaan.
Als ik dit lees van een interview: Als iemand vroeg: 'wat krijg je?' Een jongetje. Dan schaamde ik me bijna dat ik alleen jongens kan maken. Als iemand dan zei: 'wat leuk!' Dan dacht ik; tja. Iemand zei tegen me: 'je bent echt een jongensmama'. Toen was ik best een beetje beledigd." Ik gun haar gewoon een tomboy, een stoere meid die met al haar broers in de bomen klimt en hekel heeft aan nagels lakken waar deze vrouw zo van droomde met haar kind.
Ik ga er wel vanuit dat bij de selectie idd de embryo is gekozen zonder het duchenne gen. Hun oudste is een meisje dus wisten ze nog niet dat de moeder draagster was van het gen. Zij zal zich ook moeten laten testen als ze kinderwens heeft en met pech ook embryoselectie nodig hebben. Ik hoop het van harte van niet voor haar.
Ik vind het van de pot gerukt en naar mijn mening ben je gewoon niet wijs als je er bewust voor kiest tenzij er een heel speciale medische reden is. Maar goed, het past wel in de tijd van nu, het hele gezeur dat men toch al niets meer kan hebben, alles met de zachte hand, alles perfect, genderneutraal en al die onzin dus tsja. Sta er niet van te kijken als we over 50 jaar gewoon een baby kunnen bestellen bij een kliniek die helemaal naar wens is.
Ik heb er ook grote moeite mee, zeker zoals het in dit betreffende interview wordt beschreven. "Het is geen lelijke bos bloemen die je na een week weggooit." Jòh, echt?!?! En ik altijd maar denken dat je je kind gewoon weg kon mieteren als het niet beviel Ik vind dat deze Barbara veel te veel kenmerken ophangt aan het geslacht van het kind. Ze zegt wel dat ze het niet erg vindt als haar dochter straks die dingen niet wilt. Maar ze geeft wel duidelijk aan dat ze een dochter wilt vanwege dingen als nageltjes lakken, haren kammen, meisjeskleding. En het niet meer hoeven bouwen van duplo-torens. Ze heeft dus geen voorkeur voor een bepaald geslacht; ze heeft een voorkeur voor bepaald gedrag. Maar hoewel je het geslacht misschien kunt bepalen, dat kan met gedrag en voorkeuren niet. Ze bestelt een meisje, maar denkt dat ze een kind bestelt dat al die dingen leuk gaat vinden. Ik hoop van harte voor het kind dat ze aan die verwachtingen zal voldoen. Want anders zal ze altijd moeten leven met die teleurstelling van moeder, terwijl zij het gedroomde kind was dat eindelijk een einde had moeten maken aan die teleurstelling en het verdriet.