Beide kereng zelf geen idee en beide keren wist ik het! Bij de eerste wist mijn man het niet en wist verder niemand het. Bij mijn dochter mocht de wereld het weten
Wij wilden het allebei weten want we hadden al genoeg moeite het eens te worden over 1 naam, laat staan 2
Wij willen het niet weten. Of dat romantisch of ouderwets is weet ik niet, maar het blijft wel enorm spannend. Want natuurlijk ben ik enorm nieuwsgierig! In deze tijd is het nadeel van het niet willen weten dat de meesten het al wel weten waardoor het lastig is om neutrale babykleertjes te vinden. En het voordeel van het niet willen weten is dat als je tweede kindje op komst is je de spullen van de eerste weer kunt gebruiken omdat we toen onzijdige spullen hebben gekocht. Bij de 1e is de 2e zo'n ver-van-je-bed-show. Als je dan al weet of het een jongen of een meisje wordt zul je eerder een jongens/meisjesledikantje te kopen, jongens/meisjeskleur kinderwagen, behang, gordijntjes enz enz. Lastig als je tweede niet het zelfde geslacht heeft. Dus het kan ook juist praktisch zijn het niet te weten. En spannend! We verheugen ons op zowel een jongen als een meisje. Dubbel dus.
Ik heb het ook alle 3 keren hiervoor geweten en ook nu weer! De naam is al bedacht (ik noem haar nu ook al zo als ze "vervelend" is). De geboortekaartjes zijn al klaar, hoef alleen nog datum/gewicht/lengte door te geven online. De kleuren en inrichting van de kamer was makkelijker. Kleertjes kopen was veel leuker, want neutraal vind ik tegenwoordig heeeeel saai (beige en geel ) En ik ben gewoon veel te nieuwsgierig
Ik wilde het echt heeel erg graag weten! Bijna 5 jaar en 3 ivf-en erover gedaan om zwanger te worden, dus was echt benieuwd naar het wondertje!! Met 16 weken direct geslachtsecho laten doen Wist zeker dat het een jongen was! Maar het bleek een meid.. Ben dus helemaal blij dat we dat al snel wisten (zodra ze zei: meisje! was ik al om het maakte me dan ook echt niks uit, maar mijn gevoel zei echt eerst een jongen!!) Vanaf het moment dat we het wisten noemen we haar ook bij naam, kunnen gericht spullies kopen! Ik ben veel te ongeduldig om tot aan de bevalling te wachten! Vind het ook knap als mensen dat kunnen
ik wist het bij mijn dochter niet en toen ze geboren werdt was dat een heel speciaal en emotioneel moment. ook het gissen met z'n 2e was leuk en een naam bedenken voor een jongen en meisje... we hadden een envelop met daar het geslacht in zo kon ik bij de winkel een jongens en een meisjes stelletje neerleggen en later ingepakt weer ophalen en zo niet weten wat je gekocht had (wel een soort gelijk pakje kopen anders zie je het aan de dikte) dat is me super bevallen. maar nu ik zwanger ben van de 2e ben ik wel super nieuwsgierig en als we bij de volgende echo er niet omheen kunnen dan houden we het tussen ons stiekem hoop ik het te kunnen zien hihi maar als we het niet zeker weten dan gebruiken we de envelop weer zodat we toch alles in het roze of blauw kunnen kopen!
Neutraal kom je nu inderdaad al snel op cremekleurig uit, maar ik heb ook hele leuke kleertjes gevonden in geel, rood, wit en mintgroen. Eigenlijk is het nog leuker om kleertjes te kopen, want alles wat in de winkel hangt is potentiëel voor onze kleine. Zie ik een schattig jurkje dan denk ik blij wie weet wordt het weer een meisje! Hebben we 2 van die prinsesjes, nog meer superschattige kleertjes! En zie ik een vrolijk shirtje of stoere schoentjes dan denk ik wat leuk, wie weet wordt het dit keer een jongen en kan ik allemaal nieuwe schattige kleertjes kopen! Een stoere knul na mijn super-damesachtige dochtertje! Dus echt dubbel genieten en verheugen. Alles is nogsteeds mogelijk.
Wij zijn zwanger van ons eerste kindje. En we willen het graag als verassing houden. Ik heb dus gestemd op dat we het niet willen weten. Ik zie dat we in de minderheid zijn. Iedereen succes met zijn zwangerschap geniet ervan. Liefs Sabrina
Wij weten het ook sinds kort en ik zou het iedereen aanraden! Het is echt zo'n extra dimensie, maakt het allemaal nog echter! Het moment dat ik hoorde dat we een meisje krijgen moest ik ook echt even een traantje laten! Heel speciaal moment! Wel leuk want wij hebben dat op dvd, dus ook met onze reactie.
Wij wisten al vrij snel dat we het wilde weten. Uit nieuwsgierigheid en praktisch oogpunt. Het inrichten van de kamer en kopen van de kleertjes was toch wat gemakkelijker met die wetenschap. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet willen weten. Het lijkt me heel bijzonder om het pas na de bevalling te horen! Helaas ben ik zo verschrikkelijk nieuwsgierig dat ik me echt niet in had kunnen houden
Bij Liam wilde we het niet weten, maar had al een sterk voorgevoel dat het een jongetje was. Dat werd dus bevestigd bij de geboorte. Nu wilde ik het wel weten. Ik voelde zo sterk dat het een meisje ging zijn, dat ik het zeker wilde weten. Mijn voorgevoel had het weer goed! Ik heb deze keer mijn nieuwsgierigheid de overhand laten nemen. Bovendien wilde ik graag voor de geboorte fijn gaan shoppen en de kamer op kleur decoreren! Al die neutrale kleurtjes die we voor Liam hadden gedaan, helemaal spuugzat! Mijn man wilde het eigenlijk niet weten, maar is overstag gegaan, hij werd ook te nieuwsgierig.