Eind december gevraagd aan mijn vriend wanneer hij er aan toe is om voor een tweede te gaan.. Hij wist het niet echt en vroeg wanneer ik dat zou willen.. Ik zei zo rond april, dan is de kleine man 1,5. Hij zei dat hij het wel goed vond, maar was niet heel erg overtuigend.. Dat knaagde toch een beetje bij mij.. Afgelopen weekend lagen op ons nichtje en neefje gepast van 3,5 jaar en 4 maanden.. Dat was best pittig soms, 3 kinderen . Dus ik vroeg aan mijn vriend van het weekend of hij het nog wel zag zitten om voor een tweede kindje te gaan.. Nu was zijn antwoord volmondig JA! Dus dat geeft mij een geruststelling, haha! Ik wil heel graag een voorjaar of zomerkindje (in ieder geval geen nov-dec-jan kindje, luxe.. ik weet het. Wil niemand voor het hoofd stoten) , vandaar dat ik in april mijn spiraaltje laat verwijderen en dan maar hopen en kijken of het lukt . Aangezien onze eerste een onverwachts prachtig cadeautje was, was dit gesprek voor ons helemaal nieuw. Ik heb al davitamon zwangerschapspillen met visolie aangeschaft, want dat was 1+1 gratis.. Die slikte ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap. En ik moet nu dus voor de zwangerschap beginnen aan het foliumzuur. Begin eerst gewoon met alleen foliumzuur en als ik een positieve test heb gehad, ga ik aan die andere (dure) pillen.. Spannend! Maar eerst nog even 6-7 weken wachten voor ik mijn spiraaltje laat verwijderen
Leuk! Hier werkte die meerdere kinderen methode ook wel, ik ben gast ouder, net begonnen... En toen mn man zag dat ik eigenlijk prima een baby en een peuter kan combineren met onze eigen kindjes, was hij toch sneller om!