buikje baby groeit te hard

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesbeth79, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Vanmorgen heb ik weer een groeiecho gehad (bijna 35 weken) en het blijkt nu dat het buikje van de baby te snel groeit. Het is op dit moment nog binnen de lijnen (p84), maar de eigen lijn gaat te hard. Bij de 20 weken echo was het nog iets onder het gemiddelde en met 31 weken zat het er al iets boven (p64).

Nu wist de vk niet echt wat nu te doen...Of nog een suikertest :$, heb ik met 27 weken gehad en alles was prima, of gewoon over 2 weken nog een echo om weer te meten. Met als risico dat ie dan wel buiten de buitenste lijn valt (en wat dan??). Ze gaat donderdag overleggen met andere vk's en dan hoor ik het wel. Zit alleen echt niet te wachten op nog zo'n stomme suikertest...met 27 weken was het al geen pretje, maar nu heb ik een enorme toeter en kan onmogelijk 2,5 uur stilzitten :(

Mijn vraag nu: zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier ook een buikje tussen p80 en p90 in combinatie met lange benen en flink hoofd hij werd dus ook erg groot geschat.
    Echo's met 35 38 en 40 weken ook omdat ik enorme hoeveelheid vw had (zelf gezien op de echo's)
    Suikertest met spoed op 36 weken allemaal prima (mocht trouwens wel lopen en doen)
    Allemaal prima.
    Er werd enkel een zeer flink kind verwacht.
    En met geboorte woog hij "maar" 3585 dus gewoon 7 pond en was mn vw verdwenen;)

3. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ah, het kan dus allemaal nogal meevallen :) Het punt was ook niet dat het zo groot is, maar dat eigen lijn zo snel stijgt. Weet niet zo goed wat ik daar dan van denken moet

4. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Het buikje van mijn baby liep met de 20 weken echo ook voor op groei (2 weken). De rest was allemaal gemiddeld. Heb toen ook de suikertest gehad, maar die was gewoon goed. Heb niet eens een extra groeiecho gehad. Dus ik neem aan dat het hier ook gewoon verder goed is. Zal me niet te druk om maken als ik jou was. Gewoon een lekker dikkertje. :D

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ik weet niet meer precies de cijfers etc maar weet wel dat ze zeiden dat mijn zoontje eerst niet groeide en toen later ineens wel weer veelste grote baby was een flink kind en had niet veel vruchtwater nou toen mijn "grote" baby geboren werdt keken we onze ogen uit want het was geen prematuur maar een dysmatuur kindje optijd geboren 39 wk + 2 dg maar veelste klein en licht van gewicht 2835 gr en ong 47/48 cm groot wel lange beentjes had hij idd maar papa is ook 2 meter precies dus dat kan wel kloppen hahaha...dus ik vond het nog al een verkeerde inschatting van ze destijds en hou er rekening mee maar maak me er niet superrr druk meer om als ik ooit een tweede mag krijgen

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    2, 5 uur stil zitten?! Hier hoefde ik "maar" een uur te zitten (is ook lang als je 12 uur niets gegeten hebt). Heb gewoon bij Sanquin bloed laten prikken. Moest dus nuchter komen, bloed prikken, een glucose drankje drinken en een uur later weer bloed prikken. Lijkt me een stukje minder heftig dan 2.5 uur...

7. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland

Ja dat lijkt alweer heel anders. Ik heb er echt ruim 2,5 uur moeten zitten. Het duurde al een half uur voor ik eindelijk aan de beurt was en ik was er keurig op tijd, om 8:15 uur. Dus de 2 uur wachttijd ging pas daarna in. Toen aan het eind ook nog uitloop omdat het apparaat ineens niet meer werkte. Was na 11 uur pas klaar. Dus tja... en dat allemaal nuchter. Lijkt me ook sterk dat ik nu ineens wel zwangerschapssuiker zou hebben en 8 weken geleden nog niet :(

8. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij 20 weken echo ook een flinke buikje, ze had hem wel 4x gemeten.
    Twee weken geleden ook een echo gehad (had een schop tegen buik gehad, dus extra controle) en daar bleek nog steeds uit dat de buikje vooruit liep, maar ook de hoofdje, voetjes en beentjes. A.s. vrijdag krijg ik weer een groeiecho. Ze houden mij wel in gaten, loop al in de ziekenhuis vanaf het begin.

Ze zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik baar gewoon grote kindjes. Mijn eerste woog 4510 gram met 38+6 weken. Mijn tweede woog 5090 gram met 40+1 weken. Dus erg groot. Ik krijg in elk geval al een keizersnee, maar toch willen ze mij wel in de gaten houden.

Ik snap je gevoel dus heel erg goed, maar het hoeft niet meteen een groot probleem te zijn. Als het echt een groot kind is, kun je overleggen of je misschien eerder ingeleid kan worden. Ik vind het jammer dat ze het bij de tweede niet hadden gedaan. Maar meer kunnen ze niet doen.

Mijn suikertest was trouwens goed. Heb ook 2 uur moeten stilzitten en vond het vreselijk. Snap je gedacht dat je er geen zin in hebt. Maar als ze het graag willen, dan zou ik zeggen : doe het nog maar eens. Hoe vervelend het ook is.

Sterkte !

9. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    @Danty88 wow, dat is wel een heel groot verschil!!

@Butterflies78: Jee, 5 kg! Dat is wel heel groot! Maar goed dat je onder controle staat nu... Ik weet ook wel, beter een test te veel, dan dat er echt complicaties zijn waar je tijdens de bevalling pas achter komt.
    Maar we waren net zo blij dat de baby toch gedraaid is, lag tot zondag nog in stuit en dan nu dit weer.
    Mijn andere kindjes waren gewoon (ruim)gemiddeld (3680 en 3860)

Deel Deze Pagina