Ik heb het hier wel eens over gehad maar in andere topics, toch een vraagje; Norman eet vanaf 4 maanden al wat hapjes en dat gaat heel goed. Maar sinds 6 maanden doet hij echt eng. Heeft ie btw alleen met groentenhapje en vooral als ik het zelf maakt. Het lijkt net als ie stikt en hij haalt het eten terug door het kokhalsen komt dus vaak ook alles trug zelfs het drinken wat ie poosje daarvoor heeft gehad. Fruithapje gaat heel goed, zelfs met de liga er door heen. En je zou denken dan vind hij het niet lekker maar je kan zien dat hij mijn eten wel lekker vind maar na een aantal hapjes dan begint hij. Is dit nou toch het kokhalsreflex of herkent iemand dit?
Het kan zijn dat dat komt doordat het eten dat je zelf maakt wat meer harde stukjes bevat (ik weet natuurlijk niet hoe fijn je het pureert...). Bij harde stukjes gaan ze eerder kokhalzen dan bij hele fijne puree! Het is niets om je zorgen over te maken, het gaat vanzelf weer over! Kijk anders een op het bijvoedingsforum voor meer informatie hierover!
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het wel de kokhalsreflex is of dat hij zich verslikt. Inderdaad kokhalst onze zoon eerder bij de grote stukken die wij hem aanbieden. Echter, hij kokhalst 1x en het stukje is weer voor in de mond - of op de grond. En klaar is het. Hij verslikt zich weleens in zijn melk als hij te gulzig is. Dan gaat hij echt hoesten en komt er het een en ander uit. Uit je omschrijving maak ik op dat het meer het laatste is, dus meer verslikken dan echt kokhalzen. Klopt dat?
Nee het is echt kokhalsen, want het is net als er wat in zijn keel zit en hij probeert door het kokhalsen het trug te halen. Maar gister gaf ik een potje, die vond hij heel lekker en toen ging het goed. Vermoed dat ie het gewoon vies vind. Sta je met je goed gedrag te koken voor hem En ik maal het heel fijn maar het is toch wat droger he
Als ik het zelf maak en het nogal droog is doe ik er nog wat extra water doorheen om het wat smeuiiger te maken.. misschien een tip?
Dan is hij denk ik gewoon nog niet toe aan grotere stukjes. Hier was dat ook zo, wij geven à la Rapley, en het duurde wel even voor hij daadwerkelijk iets naar binnen kreeg. Het gaat vanzelf over als hij er klaar voor is.