Ik voel me sinds gister eind van de middag niet lekker. Ik kan niet precies uitleggen wat er niet goed zit, - ben erg misselijk - last van buik, niezen en hoesten doet bv pijn aan mijn buik - hoofdpijn - bibberig/trillerig - koud/warm, maar ik heb geen koorts. Netjes 37 graden. Ik moet morgen om 13.00 op controle bij de verloskundige maar ben aan het twijfelen om te bellen. Ik maak mezelf best wel zorgen want ik voel me eigen wel behoorlijk beroerd maar aangezien ik niet specifiek ergens last van heb vraag ik me af of het wel nut heeft om te bellen en of ze het wel serieus nemen... edit: vorige week was mijn bloeddruk ook best flink hoger dan normaal, dat spookt ook in mn achterhoofd. Normaal 120/60, toen 130/80. Wat zouden jullie doen?
Bellen! Beter een keer te veel gebeld dan een keer te weinig. Bovendien is de verloskundige nu de enige die je gerust kan stellen.
Bellen gewoon bellen better save then sorry. misschien is het een griepje maar kan maar zo je bloeddruk zijn.
BELLEN Nooit twijfelen gewoon bellen! Je bloeddruk is nog niet zorgelijk hoor en het is redelijk normaal dat deze de laatste dagen oploopt. Met een onderdruk van boven de 100 wordt je urine even getest op eiwitten (gewoon bij de verloskundige) en wordt je evt. doorgestuurd voor een extra controle op het ziekenhuis. Dat je je gewoon ellendig voelt is echt reden genoeg om te bellen!
Ik zou ook bellen hoor, zeker omdat de vorige keer je bloeddruk verhoogd was. Kunnen tekenen zijn. Beter een keer te veel bellen dan te weinig.
ja zeker bellen. ik heb hetzelfde gehad...bleek een vergiftiging te hebben. werd meteen opgenomen en volgende dag meteen ingeleid. en aangezien je bloeddruk al wat gestegen is zou ik zeker even belllen. laat ff weten hoe het gaat!! sterkte. hopelijk komt te kleine snel!!!
Als het jou niet lekker zit, zou ik gewoon bellen. Waarschijnlijk kan ze je geruststellen, dan kom je toch lekkerder de komende 24 uur tot je volgende afspraak door. Er is vast niks aan de hand (wat je omschrijft heb ik 3 weken geleden ook gehad, heb 2 dagen alleen maar in bed liggen slapen, sindsdien wel opgeknapt maar nog steeds aan het hoesten) maar het is logisch dat je als zwangere wat bezorgder bent.
Altijd bellen als je bezorgd bent! Maar je bloedruk valt nog wel mee hoor. Het klinkt niet echt specifiek, iedereen voelt zich wel eens niet lekker. Denk zelf dat het allemaal wel mee zal vallen.
Ik moet er om 12 uur zijn. Dat is lekker snel dus. Ik denk zelf ook dat het niks of weinig zal zijn maar ik voel me eigen wel echt belabberd. De baby heeft vandaag ook nog niet bewogen. Heel de zwangerschap nog niet zo gevoeld.
De bloeddruk die TS heeft klinkt mss niet hoog, maar er wordt ook altijd gekeken naar hoeveel de bloeddruk tov de vorige keer gestegen is. Als dit met meer dan 15 punten is, is alertheid wel geboden. De bovendruk van TS is de vorige keer met 10 punten gestegen, maar de onderdruk met 20. Goed dat je gebeld hebt en ik hoop dat het meevalt!
Dit klopt inderdaad! Dit was bij mij de vorige zwangerschap het eerste teken van PE en later HELLP.. Hoeft natuurlijk niet perse bij TS ook zo te zijn, maar extra controle is altijd aan te raden in deze!
helemaal mee eens! mijn bloeddruk schoot met 36 weken van 120/60 naar 170/110 in 1 week tijd.....dus beter een keer te vaak bellen!!
@blondi; en? was het loos alarm? en hebben ze je gerust gesteld? hoop dat het goed met je/jullie gaat!