het gevoel hebben dat je het benauwd hebt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angiebaby, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Hoi meiden ik heb sinds een paar dagen dat ik een opgeblazen gevoel heb en t lijkt net of ik niet lekker door kan ademen een beetje hyperventilatie?(heb ik vroeger erg gehad)
    en aan de onderkant van je ribben een beurs gevoel wat kan t zijn?
    iedere keer denk ik nou als ik dan lekker geslapen heb is het weer over maar dan heb ik weer een drukkend gevoel op mn borst met ademen....hoopdat jullie me kunnen helpen

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    niemand??

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook zo'n soort gevoel. Ik voel me heel opgeblazen waardoor ik soms het gevoel heb niet genoeg adem te krijgen. Voel me zo ontzettend vol, opgeblazen en propperig. Wanneer kleding wat aan de strakke kant zit, is het helemaal mis. Lastig, he?! :( Baal daar ook giga van!

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    jaaa en zelfs als je op bed ligt dan heb ik het een soort van benauwd oooh dus jij hebt het ook ik dacht dat ik al niet normaal was je zal denken dat je het aan je hart hebt

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Als ik op bed lig is het wel te doen, wanneer ik zit heb ik meer last.
    Maar volgens mij hoort dit er een beetje bij.. de darmen zijn minder actief waardoor je je sneller opgeblazen voelt. Heb jij ook last van obstipatie dan? (beetje rare vraag misshien. haha;))

6. Alita

Alita Niet meer actief

daar ben ik weer hahaha,

Het hoort erbij meid, je hart werkt nu harder waardoor je een benauwd gevoel kan krijgen.
    Ik had dit ook deze zwschap en maakte me zorgen maar de gyn zei dat het normaal was. Heb het gelukkig niet meer gehad sinds deze week.....

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Hahaha jaaaa ik kreeg vandaag eindelijk een hele grote steen eruit auwwww
    Aambeien terwijl ik nu heeeel gezond eet veel fruit groente en vezels en cindy
    Hahaha ik ben juist blij dat jullie allemaal antwoord geven hoop alleen niet dat ik dit
    Nog 8maanden lang moet voelen dat hou ik niet vol t is net of ik t aan me hart heb
    En t doet me aan vroeger denken die hyperventilatie en dat is echt niet prettig

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Nee het is zeker niet prettig!!!! :( Hopelijk is het snel over!
    Ik heb momenteel ook aambeien,..echt heeeel vervelend! En dat nu al!

9. Alita

Alita Niet meer actief

wacht maar tot jullie verder komen in de zwschap. En wat denk je als je straks 1,5 uur hebt geperst!!!! Dan heb je pas aambeien hahahaha.....

10. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Die akelige benauwdheid en ontzettende opgezette buik en darmklachten heb ik ook (geen obstipatie maar juist zachte hap en krampen...:() maar het hoort er idd bij zegt iedereen.
    Maar leuk is anders!;)

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Vandaag heb ik gelukkig wat minder last van benauwdheid en ja aambeien heb ik ook

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Benauwdheid = combinatie tussen veranderende hormonen en je hart die harder gaat werken om extra bloed rond te pompen. De benauwdheid krijg je straks als je kindje groter is dubbel en dwars terug maar dan heb je letterlijk minder ruimte om te ademen! Pas als het kind indaalt heb je je longen weer terug ;)

Aambeien = kun je proberen te voorkomen door 2 liter per dag te drinken (bij voorkeur water), laxerend fruit te eten (bijvoorbeeld pruimen en druiven), Roosvicee Laxo te gebruiken (niet te veel!) en vooral je tijd te nemen bij het naar het toilet gaan. Pers niet te hard, probeer rustig aan te doen.

Let op: banenen en witte brood zijn niet goed bij obstipatie!

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Vandaag ben ik niet zo benauwd gelukkig

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik had dit alleen heel erg aan het einde van mijn zwangerschap. Bij mij werd het echt veroorzaakt door een te hoge bloeddruk. Bij mij deed het ook echt pijn. Ik kreeg dan een paracetamol en als ik dan even ging rusten of slapen was het meestal wel even weg. Maar goed, ik zie dat jullie allemaal aan het begin van je zwangerschap zitten dus elke keer paracetamol slikken zal wel niet de oplossing zijn voor jullie! Ik hoop dat jullie je snel beter voelen.

Deel Deze Pagina