Hoi dames! Hoop dat ik bij het de juiste catagorie zit zo niet meld het me ff dan verplaats ik mijn topic. Nou ik had 1januari ongesteld moeten worden en de afgelopen 2 maanden had ik een normale cyclus. Daarvoor steeds overtijd.. maar helaas niet zwanger gek word ik er van! Nu dus volgends mijn berekening ben ik 9 dagen overtijd ik heb 2 zw testen gedaan van de kruidvat 4 en 6 januari allebei negatief Ik begreep dat deze licht gevoelig zijn maar dan moest het toch al een licht streepje tezien zijn? Ik heb in de ochtend echt dat niet eet misselijkheids gevoel (sorry weetniet hoe ik het moet uitleggen) ben ook vaak moe wat lichte witvloed en enorm veel puisten ineens Zou het deze keer dan raak zijn? Ik weet dat ik gewoon weer een test er tegen aan moet gooien maar ik wil niet alweer teleur gesteld worden Wachten op mijn ms of morgen weer een testje halen?? Duur grapje ook steeds
Wanneer was je eisprong en hoe heb je die gevonden? Overtijd zijn bereken je namelijk aan de hand van je eisprong en niet aan de hand van voorgaande cyclussen. En als jouw kwalen van een zwangerschap zouden komen, dan moet je al vrij veel HCG aanmaken een had je nu al een duidelijke zwangerschapstest moeten hebben. Ik denk eerder dat je last hebt van onregelmatige cyclussen, temeer jij schrijft bij elke cyclus overtijd te zijn. Ga je dan uit van een cyclus van 28 dagen ofzo?
Zoals al gevraagd is: wanneer was je eisprong en hoe heb je die gevonden? Welke anticonceptie gebruikte je en hoe lang ben je hiermee gestopt? Ga je uit van een cyclus van 28 dagen? Want je schrijft elke maand wel overtijd te zijn. Overtijd kun je pas zijn als je weet wanneer je eisprong was. Als je klachten van een zwangerschap zijn, dan zou je nu al duidelijk positief moeten testen. En vergeet niet dat er griepepidemie de ronde doet in Nederland, daar kun je je ook misselijk van voelen.
Als je iedere maand overtijd bent, betekent dat feitelijk dat je niet overtijd bent maar dat je wisselende cyclussen hebt. Het moment van je eisprong wisselt dan ook. Als je klachten van een zwangerschap komen dan zou je een duidelijk positieve test moeten hebben. Dus hup testen!
Hoe waren je cycli qua aantal dagen ? En wat er gezegd wordt bij klachten maak je hcg aan en dat zou je op een test moeten zien. Ben je onlangs gestopt met anti conceptie?
Bedankt voor jullie reacties!! Ik ben 14maanden geleden gestopt met de nuvaring ik gebruik dus geen anticonceptie meer. Ik ga indd vanuit dat een normale cyclus 28/30 dagen is?? Als ik niet ongesteld word op mijn verwachte menstruatie dag ga ik ervanuit dat ik overtijd ben... mijn laatste eerste menstruatie dag was 1december.. Heb tot op heden nog steeds geen positieve test Veel moe, hoofdpijn, veel plassen, diarree , ochtend misselijkheid. Miss zit het tussen mijn oren.. maar ik wil zo graag een positieve test
28/30 dagen is geen 'normale' cyclus maar een gemiddelde cyclus. Het makkelijkst is om vast te stellen wanneer je je eisprong hebt, bijv. dmv ovulatietesten. Dan kun je zien hoe lang je luteale fase is (aantal dagen tussen eisprong en menstruatie). Dan pas krijg je inzicht in de lengte van je cyclus en wanneer je nod is. (en dus of je overtijd bent of niet). Bij mij persoonlijk wisselde de lengte van mijn cyclus behoorlijk, maar mijn luteale fase was altijd stipt 14 dagen.
Precies dit. Probeer te bekijken wat jouw gemiddelde cyclus is, bij mij is dat tussen de 32 - 34 dagen. Meer regelmaat is er niet, maar ik heb een goede eisprong en daar gaat het om. Pas als ik boven de 34 dagen zit kan ik stellen dat ik overtijd ben en heeft het voor mij zin om een test te doen. Even goed bijhouden dus hoelang je cycli zijn en dan bekijken of je er iets van regelmaat in kunt herkennen! Succes.
Okee dankjewel dames!! Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden?? Laatste test heb ik afgelopen vrijdag gedaan.. nog steeds negatief Kan het zijn dat ik een cyclus oversla?? Ik gebruik geen anticonceptie. Ik heb aanstaande donderdag al een afspraak bij de huisarts..
@Preciousbabie het is inderdaad mogelijk dat je een of meerdere menstruaties overslaat. Ik ben al sinds oktober niet ongesteld geworden. Al heb ik dan wel pcos, maar zelfs normale gezonde vrouwen met een regelmatige cyclus kunnen een keertje overslaan