onder de zonnebank?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Donna35, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donna35

Donna35 Lid

30 jul 2008
    88
    0
    0
    Brabant
    Zijn er meer mensen die psoriasis hebben en zwanger zijn.....?
    In de eerste maanden van mijn zwangerschap verdween mijn psoriasis als sneeuw voor de zon!
    Nu komt het als een gek terug...zo erg dat ik er aan zit te denken om weer onder de zonnebank te gaan....dit niet om zo mooi bruin te worden,maar omdat de stralen een heel gunstig effect heeft op deze vervelende huidziekte!
    Het zit voornamelijk op mijn buik...en het scheurt namelijk open(omdat de buik nu enorm hard groeit natuurlijk)Bah ik word er een beetje depressief van!
    Maar goed mijn vraag is...gaan er meer
    'zwangere"onder de zonnebank?

Groetjes D

2. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik ga elke week/elke 2 weken naar Sundays, heerlijk :) Hier zijn al best wat onderwerpen over en de meningen zijn verdeeld, maar ga maar eens naar 'zoeken' hier links en typ dan maar eens zonnebank in.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik doe het niet maar ik heb begrepen dat het na de 1e 3 maand wel weer mag, het enige waar je voorzichtig mee moet zijn is een zwangerschapsmasker, lekker doen dus, psoriasis is geen pretje!

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

voor de lol zou ik het afraden maar je geeft aan dat je het voor een medische reden doet. in de gehandicaptenzorg moest ik een meisje met psoriasis dagelijks insmeren met 2 cremes, misschien heeft de huisarts iets voor je?
    en over de zonnebank, dan zou ik (als dat kan) de lampjes bij je gezicht uitdoen en dan maximaal een keer per week gaan.

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik heb gelezen dat veel in de zon of onder de zonnebank onverstandig is in de zwangerschap. Dit omdat je pigmentvorming anders gaat. Je kunt heel snel een "zwangerschapsmasker" krijgen, vlekkerig pigment op je huid. Dit gaat maar heel langzaam of zelfs helemaal niet meer weg.

Heb er zelf geen ervaring mee hoor, ben niet zo'n zonnebankganger.

6. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Ik ga af en toe onder de zonnebank maar ik bescherm mijn buik aan alle kanten met meerdere handoeken.
    In het begin word het afgeraden vanwege stijging van je lichaamstemp maar volgens mij is er behalve het zwangerschapsmasker geen bezwaar.
    En dat is iets wat niet iedereen krijgt.

Gr Julia

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kan je gen PUVA-therpaie volgen bij de dermatoloog of in een infrarood-sauna gaan ofzo? Lijkt me beter dan de zonnebank.
    In bad gaan zitten met minerale zouten blijkt ook te werken.

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hoezo? De zonnebank wordt toch juist vaak aangeraden en vaak zelfs vergoedt?

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hoi

mijn broer en me moeder hebben ook beide apsoriasses, wat bij hun echt heel goed help is een bad me dode zee zout.
    Je kan een emmer halen bij een revorm winkel die kost meestal rond de 10 euro, maar je kan er vaak mee in bad!
    Als mijn broer 4 keer in bad is geweest is ie helemaal schoon, en hij zit normaal echt van top tot teen onder!

hopelijk kan je er wat mee

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Je kan gewoon onder de zonnebank. Je hoeft ook je buik niet te beschermen al moet je er wel rekening mee houden dat de huid van je buik is opgerekt en daarmee dunner is geworden. Deze huid verbrand gemakkelijker. Ik zou het niet overdrijven met het zonnebankbezoek maar als het jou helpt, lekker doen! (en dan heb je ook nog een leuk kleurtje)... Oja, wel rekening houden met het zwangerschapsmasker (ongeveer 30% van de vrouwen krijgt dit in meer of mindere mate)

11. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    Ik ben vandaag nog geweest.. was heerlijk, kan geen kwaad hoor! ze zeggen dat het niet heel verstandig is om de 1e 3maanden eronder te gaan.. maar daarna kan je lekker gaan hoor.. ikzelf krijg er geen zwangerschapsmasker van..

12. zogelukkig

Ik heb een familielid met psoriasis en die krijgt de "gewone" zonnebank niet vergoed van de verzekering. Maar dus wel de daarvoor bestemde therapieen op de dermatologie-poli.

13. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ahh ok, volgens mij verschilt het per persoon met psoriasis. Toen ik nog bij Sundays werkte kwam er ook vaak iemand op doktersadvies, die kreeg het wel weer vergoed.

14. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Je leest overal over dat zwangerschapsmasker maar ik ben wel benieuwd naar de echte ervaringen? zijn er hier mensen die er serieus last van hebben/ gehad?

15. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    nee ik gelukkig niet! alleen een paar sproetjes.. maar dat had ik altijd al

16. zogelukkig

Ik had er al last van voordat ik zwanger werd.... heb ik al sinds mijn puberteit. Ik hoef maar even in de zon te zitten en tsjaka, zelfs in de winter of het najaar smeer ik mijn gezicht in met sunblock factor 50.
    Mijn moeder en zussen hebben er ook last van.
    Trekt wel weer weg hoor, maar dagenlang zo'n snor is echt niet grappig!

Deel Deze Pagina