Het gevoel hebben flauw te vallen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Speentje, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Beste verloskundige,

Sinds een paar dagen heb ik af en toe het gevoel dat ik ga flauwvallen. Voel me dan helemaal licht in mijn hoofd worden en slappe benen krijgen. Ik moet dan echt even gaan zitten, want anders ben ik bang echt onderuit te gaan. Vanochtend heb ik het één en ander in het huishouden gedaan en daarna had ik deze klachten dus weer. Ook word ik dan duizelig en zie allemaal van die lichtpuntjes voor mijn ogen voorbij schieten. Als ik even een tijdje heb gezeten gaat het wel weer.

Ik ben nu 38 weken zwanger van mijn tweede kindje. Zowel in deze zwangerschap als mijn vorige zwangerschap ben ik totaal niet bekend met een hoge bloeddruk, eerder een te lage. Heb dus zelf niet het idee dat het zwangerschapsvergifting kan zijn.

Horen jullie deze klachten vaker aan het einde van een zwangerschap?? Ik herken dit namelijk totaal niet van mijn eerste zwangerschap, maar vind het wel een rot gevoel.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Speentje.

Dit zijn klachten die horen bij een te lage bloeddruk.
    Heel vervelend. Zorg dat je op tijd eet, evt. wat extra zout, en ga niet te lang stil staan en rustig op staan.
    Helaas kan je er niet zoveel aan doen, het is voor jou vervelend, die kleine heeft er geen last van.

Groetjes Ineke.

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bedankt voor de snelle en het duidelijke antwoord!

Deel Deze Pagina