nog steeds borstvoeding en ook zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wondertje27, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje27

25 apr 2008
    76
    0
    0
    Dag zwangere mama's.. ZIjn er hier vrouwen die nog borstvoeding geven en zwanger zijn?
    Ik heb een dochter van 17 mnd, geef nog 2x borstvoeding. Ik heb nl begrepen dat als er nog steeds borstvoeding gegeven wordt, het zwnager raken langer kan duren..
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn moeder is 2 keer zwanger geraakt terwijl ze nog borstvoeding gaf. Beide keren met 9 maanden. Waarschijnlijk begon ze toen de bv af te bouwen en kreeg ze toen haar eisprong en was het meteen raak! Vooral omdat jij nog maar 2 x bv geeft, is het geen veilig 'voorbehoedsmiddel' meer. Tenzij je nog graag een kindje wil natuurlijk!

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    een van mijn mededecembermama's 2006 is vorige week bevallen van haar tweede en is nu aan het tandemvoeden. Bij haar zit er dus 16 maanden tussen en zij voedt nog echt geregeld. Het ligt er maar net aan wanneer je cyclus weer op gang komt. Bij mij was dat na een maand of 7 en toen voedde ik ook nog 4x per dag....Uiteindelijk ben ik meteen de maand nadat ik helemaal afgebouwd was zwanger geworden. Nick besloot rond de 10 maanden zelf niet meer te willen drinken bij mij en ik was diezelfde maand weer zwanger. Maar ik had toen al wel weer 3 cyclussen gehad.

4. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Hai Wondertje,
    Mijn dochter krijgt nu 's ochtends nog BV en ik ben nu bijna 8 weken zwanger van de 2e.. Toen ik zwanger raakte kreeg ze nog 2 keer per dag geloof ik. Voor ik zwanger werd had ik wel al weer 4 min of meer normale cyclussen (zie onder) gehad.
    Volgens mij is BV als anticonceptie alleen 'werkend' als je minimaal nog om de 3 uur voedt.. En zelfs dan niet 100%. Dus het zou moeten kunnen ;).
    Is je cyclus wel weer regelmatig nu?
    groetjes, Marit

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij het gedeelte borstvoeding zijn er meerdere topics over zwanger worden en bv geven. Mischien heb je daar ook iets aan ?

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Wij deden er wel langer over om zwanger te worden, in november zijn we begonnen met klussen, in jan. gestopt met de bv (dochter wilde niet meer) en in feb al zwager

7. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Hier een overtuigend succesverhaal!

Ik heb 2 jaar geklust en medicatie genomen om zwanger te raken van mn dochtertje. Zij is nu 1 jaar en 2 maanden en krijgt 1x op een dag borstvoeding.

Over 8 weken ben ik uitgerekend van mijn tweede meisje!

Zo zie je maar hoe snel het kan gaan!

Succes!

Liefs, Lindsay

8. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hallo,
    Ik geef me dochtertje nog ( 3x ) per dag borstvoeding ,en ben ook aan het proberen zwanger te worden door de bv heen!
    Hopelijk lukt het me daarmee ook anders zou ik een evt. overweging moeten nemen ,verders heb ik wel gewoon me cyclus en is het afwachten naar me nod begonnen!...dus misschien hopelijk een nieuw wondertje! :D ;)

9. wondertje27

25 apr 2008
    76
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Marit; mijn cyclussen zijn redelijk stabiel. De laatste drie keer 27, 27 en nu 26. Voor mijn eerste zwangerschap waren mijn cyclussen altijd 28 dgn. Nu schommelt het wel een beetje

10. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    @ Wondertje: das toch aardig regelmatig, dan moet de BV naar mijn idee niets in de weg staan want alles lijkt weer goed op gang! Je zou een keertje een cyclus kunnen tempen of ovulatiietesten gebruiken om te kijken of je weer een eisprong hebt als je twijfelt!
    Succes in ieder geval!
    groetjes, Marit

11. medsje

medsje Lid

20 feb 2007
    30
    0
    6
    meiden,

Ik geef nu al 3 maanden volledige borstvoeding, maar werd ongesteld 6 weken na de bevalling! en weer heel regelmatig, om de 4 weken! zo kan het dus ook.....

dus BV is absoluut geen voorbehoedsgarantie!

tis trouwens erg genieten hoor :D

12. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik ben 3 keer zwanger geraakt gedurende een BV periode. ( Dit is mijn vijfde kind )

Deze zwangerschap ben ik gestopt met 27 weken zwangerschap.

Medsje, dat had ik na mijn laatste bevalling ook!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat klinkt hoopvol! Wij hebben er anderhalf jaar over gedaan om zwanger te raken van Eva en ik geef ook borstvoeding, maar we zouden graag weer snel zwanger raken!

Deel Deze Pagina