met bijna 30wk nogsteeds geen naam...?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ben nu bijna 30wk zwanger we hebben nogsteeds geen naam... ik zoek me helemaal suf en we hebben wel een lijstje met 'wel leuke' namen maar geeneen waarvan we het gevoel hebben dat het echt DE naam is en dat het echt bij dit kindje past.
    zijn er meer mama's met dit 'probleem' en wie heeft er een geniaal idee om op een mooie naam te komen?
    een geweldige meisjesnaam hebben we al maanden maar we weten zeker dat het een jongen is, en hebben ook al geprobeerd om van de meisjes naam een jongensnaam te maken maar daar kwam ook niks uit.
    ik ben een beetje bang dat we straks ons kindje in armen hebben en dan nog niks hebben! lijkt me heel lastig om dan nog in 3 dagen tot een naam te komen

2. lovelykids

lovelykids VIP lid

hey hoi

hier ook een juli-mama. ook wij hebben heel lang zitten te dubben.
    bij onze dochter (oudste)waren we er in de eerste 20wk al achter wat we zouden doen.
    bij onze zoon (middelste) was het ook ruim over de helft voordat we eruit waren.
    en nu bij onze derde hebben we net 3 dagen geleden de knoop doorgehakt.

volgens mij hebben we vorige week of die week ervoor bij de juli-mama's het er ook over gehad en daar staan nog een paar grappige links voor namen (ergens tussen pagina 1050 en 1100 dacht ik)
    misschien vind je het ook leuk om je bij ons te voegen in het topic bevallingslijst- juli-mama's 08

in ieder geval succes ermee heb verder zo eigenlijk geen tip

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik lees weleens berichten van vrouwen die 5 dagen voor hun uitgerekende datum nog geen naam hebben. Misschien heb je wat aan deze site

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=339

Hier kan je een topic openen, beetje aangeven wat voor soort naam je zoekt en je krijgt hele lijsten met namen. Misschien zit er wat voor je tussen.

Succes

4. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Nou hier hetzelfde probleem..alleen ik ben bijna 33 weken zwanger...
    Ik heb pas dit weekend een lijstje met wel geteld 5 namen gemaakt die ik redelijk vind...maar ik heb zeker niet het gevoel dat het DE NAAM is en dat vind ik heel jammer. Mijn vriend komt ook niet met suggesties...

Ik had nooit gedacht dat ik geen naam zou kunnen vinden op het moment ik zwanger zou zijn. Ik merk bij mezelf wel dat het heel veel te maken heeft met het geslacht...een jongen namelijk
    Ik wil een stoere korte makkelijk uitspreekbaar maar zeker geen hollandse naam...namen die ik leuk vind zijn al bezet door kennissen, vrienden ect... ik wordt er echt gek van

5. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    Hier ook iemand met hetzelfde probleem. Ik had wel een meisjesnaam, maar nu wetende dat het een jongen wordt hebben we nog steeds niks gevonden wat we echt leuk vinden.
    Ben nu 26 weken.

Ons zoontje heet djorn en ons dochtertje jina en nu.........ben bang dat we niks gaan vinden.......... :rolleyes:

6. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Oh..... ik ken het probleem!
    Wij hebben ondertussen een naam gekozen die we allebei 'wel leuk' vonden.
    DE naam hebben we dus niet gevonden... maar ik vraag me ook af of dat wel was gebeurd!
    Nu zijn we er helemaal aan gewend en vinden we de naam steeds mooier en goed bij ons kindje passen. En de knoop doorhakken geeft een boel rust ;)

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hier ook 33 wk en geen naam :(

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben gek op namen, vooral aparte namen, ik schreef ze vroeger altijd al op, ik had altijd wel een top 10 lijstje met favoriete namen en dan voornamelijk meisjesnamen, ik wist al jong dat ik heel graag kinderen wilde (toen dacht ik nog niet aan het moeilijk/makkelijk zwanger worden, dat kwam pas toen ik eenmaal volwassen was) maar goed, ik ben tijden helemaal gek geweest van de naam Silke, ik vond het prachtig en wist zeker dat als ik een dochter zou krijgen ze Silke zou gaan heten maar goed, ik werd volwassen en de naam Silke ebte weg......ik kwam de naam Amanthis tegen en ik wist "dat wordt de naam voor onze dochter", ik was toen niet eens zwanger.

Toen ik eenmaal zwanger was bleef die naam maar een jongensnaam kwam maar niet, uiteindelijk hebben hubbie en ik de knoop doorgehakt bij de naam Jorden, we wisten namelijk niet wat het werd tijdens de zwangerschap en toen ik eenmaal bevallen was en erachter kwam dat we een dochter hadden was ik heel blij omdat op dezelfde afdeling waar ik lag 3 jongetjes geboren werden die de naam Jorden kregen en toen wist ik dat als ik ooit een tweede krijg de naam Jorden van het lijstje is.

Namen is iets heel moeilijks, je kiest toch iets waar iemand anders (je dochter/zoon) hun hele leven mee moeten doen.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb hetzelfde probleem, behalve dan dat ik op 1 augustus ben uitgerekend en dus als het goed is nog iets langer de tijd heb.

Voor een meisje waren we er al uit een week nadat we wisten dat ik zwanger was eigenlijk, maar het wordt hier dus een jongen! En wij kunnen echt geen naam vinden waarvan we allebei denken: ja, dit is 'm! Wel een paar namen die we wél leuk vinden, maar dan toch niet echt om zelf te kiezen.
    Wij hebben ook echt al superveel namenboek doorgespit en allerlei sites op internet bekeken, maar we zijn er vooralsnog niet uitgekomen :(.

Succes met zoeken iig! :)

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ons tweede kind kreeg zijn naam pas bij 37 weken. het is ook moeilijk! We zijn een heel namenboek doorgeworsteld....

de tip? Geen idee. veel succes!

11. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wij kwamen er bij de eerste al niet aan uit een leuke meidennaam te verzinnen (werd toen dus een jongen). Nu hadden we al een hele tijd een naam die we allebei 'wel leuk' vonden...dat zou hem dus worden. 2 weken geleden zijn we alsnog veranderd van naam ;) Bij 34 weken hadden we dus pas echt dé naam.
    Succes ermee meid!

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Herkenbaar!
    Nu met iets meer dan 27 weken hebben wij ook nog steeds geen namen (ondanks dat op echo's is gezien dat het een meisje wordt willen we voor de zekerheid voor beide geslachten een naam hebben).

Ik heb na veel zoekerij op internet, serieus denkwerk en een dik namenboek doorworsten nu wel een paar favoriete namen die ik heel erg leuk vindt.
    Maar....... mijn man nog niet. En de namen die hij tot nu toe opschrijft vind ik weer niks, onze smaken verschillen heel erg.

Kan nog spannend worden :( ;)

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Oh jeetje wat lijkt mij dat moeilijk....
    Ik ben nog maar 9 weken en heb nu al een leuke jongens en meisjes naam!

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hihi herkenbaar! :)

Onze zoon is ook nog naamloos! We hebben wel namen die we beide leuk vinden maar die staan op 2 of 3 zeg maar. het lukt maar niet om er eentje op 1 te krijgen.

15. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Lastig, want je wilt toch echt die ene naam vinden waarvan je gelijk denkt wouw!

Mijn moeder wilde me Kim noemen, maar toen ze op de kraamafdeling lag, werden er nog 5 meiden geboren die Kim werden genoemd. Dat vond mijn moeder toch wat minder. Maar iets anders wist ze niet...totdat ik geboren was, toen kreeg ze ineens 'door' dat ik Romana moest heten :)

Maar ik zou daar ook niet vanuit durven gaan dat het zo kan lopen, hihhi

Succes met zoeken allemaal!

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Nou..ik heb toch laatst een bizar verhaal gehoord.. een stel had wel een paar leuke namen..maar nog niet DE naam... en de bevalling kondigde zich aan.. nog steeds geen naam :eek: Pas toen ze het kindje vast hadden konden ze het karakter bepalen en zeggen van dit is een echte "kees" (verzin ff een naam hoor)

hihi maar denk niet dat je zo lang wilt wachten :)

17. sharon27

sharon27 Lid

8 jan 2008
    9
    0
    0
    Wij zijn nu 23 weken zwanger en hebben nog geen namen. weet ook nog niet zeker wat we krijgen, maar voor beide hebben we nog geen idee. Tis toch iets waar je kindje het de rest van haar/zijn leven mee moet doen. We hebben nog wel even, maar de tijd gaat erg snel haha.
    Succes allemaal

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ben echt heel verbaasd dat er zoveel andere mama's zijn met hetzelfde probleem, ik had eigenlijk een beetje verwacht dat er vrijwel alleen maar reacties zouden komen met 'ik heb allaaaaang een naam'.
    bij onze oudste hadden we ook vrij vlot een naam, dat voelde echt zo passend. toen hij geboren was (en nu nog) voelden we direct dat deze naam helemaal klopte bij ons kindje.
    we hadden dan ook echt niet verwacht dat het bij de 2e opeens zo enorm moeilijk zou zijn. ook namen die het bij de oudste net niet geworden zijn, vinden we voor dit kindje helemaal niks.
    ik kom ook vaak op een naamidee wat dan weer teveel lijkt op de naam van de oudste, en dat vinden we niet zo leuk voor hem.

19. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    wij hadden de naam voor onze eerste al vrij snel, maar toen de tweede een meisje bleek werd het voor mijn mannetje toch wat lastiger. :rolleyes: de zondag voor de geboorte van mijn dochter die s'woensdags geboren is hadden we pas een naam :D :)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier ook nog geen naam :rolleyes: ..

We hebben heel lang op 1 naam gefocused, maar er toch maar vanaf gestapt..

moeilijk..

Deel Deze Pagina