Hi dames, Vandaag controle gehad en meting van de baarmoederhals. Tot nu toe waren de controles goed, mijn baarmoedermond is mooi lang en wisselt tussen de 4 en 5 cm. Top dus! Heb ook een cerclage. Nu was vanmorgen een mogelijke funneling te zien, die soms op het scherm ook weer even wegging en dan weer terugkwam. Echt een driehoekje. Daaronder was alles nog mooi lang en gesloten. Echoscopist was nogal nuchter en heeft voor de gynaecoloog het in het verslag gezet. Die zie ik over 2 weken weer. Maar wat nu? Wie ervaringen ermee? Rustiger aan doen? Baal dat ik niet even door heb gevraagd... Dank alvast!
Ja dat heb ik ook maar mijn gyn maakt zich er niet druk om zolang hij nog lang genoeg en verder gesloten is. Ik heb elke week controle maar niet specifiek daarvoor wel omdat ik een arabin pessarium heb voor de zwakke baarmoederhals.
Hier geen ervaring maar ik zou gewoon de gynaecoloog even bellen! Succes meid! Ik hoop voor je dat dit kindje nog heel lang in je buik blijft zitten!
Hi Sanna, Dank je voor je reactie! Zegt je gyn ook waardoor de funneling komt? En wordt het bij jou ook meer of is het stabiel? Fijn dat je elke week controle heb. Meten ze ondanks het pessarium alsnog wekelijks je baarmoederhalslengte? Ben jij nog iets anders gaan doen toen er funneling begon te onstaan qua rustiger aan doen? Of moest je dat sowieso al vanwege het pessarium? Sorry voor het vragenvuur haha. Fijn dat je al bijna 30 weken bent!
Ik heb dit bij mijn zoon ook gehad. 4 weken later was het weg. Ik heb rustig aan gedaan. Veel rusten niks tillen en niet stofzuigen ed. 4 weken later zag alles er weer normaal uit. Ik deed rustig aan jit voorzorg niet omdat het me was voorgeschreven. succes!
Haha geeft niks! Ja ze meten elke week zodat ik gelijk rust kan nemen als Het niet goed is. Maar ik heb ook het gevoel dat ze mij als proefkonijn gebruiken. Ben de eerste in dit ziekenhuis met zo'n pessarium. Vind ik niet erg brengt rust om elke week bevestiging te krijgen. Het pessarium geeft voldoende steun dus ik heb geen beperkingen gekregen. Ja mAG niet de hele dag mijn zoontje van 3 tillen. Maar dat moet je ook niet doen als je gewoon zwanger bent.