Hoi allemaal, Mijn partner en ik zijn sinds januari 2019 bezig voor onze kinderwens. In die tijd tot nu helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Tijdje rust genomen daarna en nu gaan we er weer voor. Ik loop alleen tegen het volgende aan.. Mijn partner kan soms moeilijk 'presteren' rond de eisprong en samen hebben we besloten om daar dan niet moeilijk over te doen. Ik injecteer 'het' dan vervolgens zelf naar binnen met een spuitje. Door mijn PCOS heb ik minder vaak een eisprong, daarom moet het ook echt even gebeuren in die dagen. Ik heb alleen het idee dat alles er net zo hard weer uitloopt na het injecteren, ik leg er al een kussen onder om hoger te liggen. Heeft iemand hierin tips of misschien ervaring mee?
Hmm maar als je seks hebt gehad loopt het er toch ook weer uit? Een deel zal wel in de baarmoeder terecht komen!
Oh ik snap je ja. Ik heb dat dus ook.... ik heb ook het idee dat m’n lichaam het er gewoon naar buiten werkt. Een paar uur later ook, en de volgende dag met plassen heb ik het nog steeds. Dan denk ik echt; volgens mij blijft er niks binnen. Wat ik wel probeer te doen, is na dat m’n man is klaargekomen, dit zelf ook te doen. Het schijnt niet bewezen te zijn, maar het voelt wel beter. Dat het als het ware het nog naar binnen zuigt.
Ja klopt, dat schijnt ook te werken. Ik heb het idee dat als we op de 'natuurlijke' manier doen dat het er wel goed inkomt. Dan stroomt het niet meteen weg. Maar ik wil mijn vriend daarin niet onder druk zetten. Maar omdat ik niet iedere maand een eisprong heb, heeft hij toch altijd door wanneer het zo ver is. Wat lastig is het soms he!
Dit is heel normaal en met insemineren heb je er wat meer last van inderdaad dan met seks, maar echt ik heb inmiddels aardig wat vrouwen gesproken over insemineren (had vaginisme) en ze zijn bijna allemaal vrij snel zwanger geworden dus geloof me de zaadcellen zwemmen echt wel! Ik vind het ook altijd een rot gevoel, ik blijf ook liggen met kussen onder mijn kont maar ik heb zoveel vrouwen geadviseerd inmiddels en het ligt dus echt niet daar aan! Hopelijk ben jij ook gauw zwanger! Ik denk dat juist goed is om seks te hebben wanneer het leuk is en insemineren tijdens de moetjes. Het kindje komt hoe dan ook uit veel liefde voort!
Hey Orchid24, Bedankt voor je lieve en begripvolle reactie! Dat vind ik fijn om even te horen, want ik maakte me er echt wat zorgen over. Dat is ook precies de reden dat we het zo doen. We willen gewoon seks hebben wanneer we daar samen behoefte aan hebben en niet omdat het moet. Dan wordt het zo'n ding. Ik zie in je handtekening staan dat je ook PCOS hebt en wisselende cyclussen. Wat vervelend is het he, als je een wens hebt en dan steeds zo lang wacht op je eisprong. Hoe bevalt het om Clomid te gebruiken? Heb je nog last van bijwerkingen daarvan? Ik hoop voor jou ook dat je snel zwanger mag worden!
Haha ja ik maak me er ook elke keer opnieuw zorgen over Maar de een na de ander met inseminatie word zwanger, dus dat ik nog niet zwanger ben ligt in ieder geval niet daaraan en daar houd ik me aan vast! Ja is heel vervelend.. heb geen bijwerkingen geloof ik Ik vind de echo's heel erg fijn! Alleen vorige keer geen eisprong gehad met clomid, dus nu 100 mg vrijdag eerste follikelmeting weer dus ben benieuwd deze ronde! Hopelijk gauw allebei zwanger!
Dat begrijp ik helemaal, het is toch fijn om even te kunnen zien waar je lichaam allemaal mee bezig is! Hopelijk kan de Clomid zorgen voor wat meer regelmaat in je cyclus. Laat anders maar even weten hoe het vrijdag is gegaan! Hopelijk is er snel een follikel klaar om te gaan springen! Succes vrijdag!
Oww wat spannend zeg, ik hoop enorm dat er dinsdag wel wat te zien is en dat het mooi aan het groeien is!!