Hoi dames, Heel kort even ons verhaal. Begin dit jaar ben ik met de pil gestopt. Mijn vriend en ik hebben de eerste maanden met condoom sex gehad omdat ik even mijn cyclus wou leren kennen (als tiener was ik erg onregelmatig). Sinds maart doen we het definitief zonder. Op aanraden van onze huisarts heeft mijn vriend een semenanalyse laten doen (hij heeft vroeger een sportongeluk gehad waarbij zijn teelballen werden geraakt, vandaar). De uitslag kwam terug met de woorden dat "alles prima was". We hebben wel gemerkt dat hij bij de hoeveelheid echt tegen de bodemwaarde zat (1 ml als ik me goed kan herinneren). Ik had vroeger al wel opgemerkt dat hij niet zoveel produceert in vergelijking met mijn vorig vriendje (die kon er de planten water mee geven, om het een beetje visueel te maken ). Onze zorg is nu dat hij eigenlijk te weinig heeft om snel zwanger te worden. Onze huisarts zei dat we het eerst maar moesten gaan proberen, maar dit zit toch in ons achterhoofd. In welke mate bepaalt de hoeveelheid sperma hoe snel je zwanger kunt worden, en is het mogelijk om op de een of andere manier hier een invloed uit op te oefenen?
Ik denk niet dat de hoeveelheid veel uitmaakt eerlijk gezegd.. Mijn vriend heeft ook niet geweldig veel en ben op 3 maanden tijd al 2 keer bevrucht geraakt. Bij mij geraakt het helaas gewoon niet ingenesteld..
Je zou eens wat tips kunnen bekijken of semen te verbeteren. Ben geen expert, maar oa geen alcohol drinken, (indien van toepassing) stoppen met roken, bepaalde (multi) vitaminen. alhoewel: als er wordt gezegd dat het goed is, dan is het ook goed genoeg. Zoals hiervoor al gezegd maakt de hoeveelheid ‘vloeistof’ niet uit, het gaat om de hoeveelheid spermacellen. En dat is blijkbaar goed.
Er hoeft maar 1 goed zaadcelletje in te zitten. Als het getest is en goed bevonden zou ik me er niet te druk overmaken en er eigenlijk blij mee zijn. Dan hoef je niet na de daad met een handdoek tussen je benen te wachten tot je al het nutteloze weer verliest
Ik zou denken dat je het dan in de vruchtbare periode niet elke dag moet doen, maar in ieder geval om de dag. Dan is de boel misschien net wat meer gevuld in de tussentijd