Ik was na mn bevalling lichter dan voor de zwangerschap. Helaas inmiddels 10 kilo aangekomen grotendeels door stress. Moet er nog wat meer kwijt. Helaas vinden ze steeds de weg weer terug Wat is 30 day shred voor iets? Hoe heb je dat gedaan de vorige keer? Vind het echt knap 35 kilo kwijt
Wow, lichter dan voor je zwangerschap.. dat hoor je toch niet vaak.. ben je zo misselijk geweest tijdens je zwangerschap ofzo? 30 day shred is een methode waarbij je 30 dagen lang iedere dag een half uur sport. De oefeningen die je doet bestaan uit krachttraining, buikspieren en conditietraining. Gedurende 30 dagen werk je 3 levels af. Ieder level doe je 10 dagen. De filmpjes staan op youtube dus ideaal om thuis te doen. Toen ik eerder zoveel afgevallen was was ik wel een stuk jonger. Ik was 20 en woonde nog thuis, dat maakte het afvallen wel een stuk makkelijker.. ik merk dat nu dat ik zelf een huishouden run ik het lastig vind bewust bezig te zijn met voeding. Ik kies nog te vaak voor het snelle en ongezonde. Ik geloof wel in het bewust veranderen van je eetpatroon en genoeg sporten. Dieten, shakes en pillen geloof ik niet zo in. Ik ben 1,78 m en woog op mijn zwaarst (7 jaar geleden) 97 kilo.. dat woog ik ook op het einde van mijn zwangerschap. Na de bevalling woog ik 89 kilo en inmiddels 86 kilo. Heb dus nog aardig wat te gaan..
Hoi, Welkom nieuwe meiden! Wat een gezelligheid. Ik had vanmiddag een heel verhaal geschreven, maar toen werd ik er in ene uitgegooid en... Weg verhaal. Pfff had eigenlijk geen zin meer om het opnieuw te schrijven. Dus ik begin maar gewoon mee te kletsen waar jullie het laatst zijn gebleven: zwangerschapskilo's.... Ik ben ook 1.78 en inmiddels 18 kilo aangekomen. Veel meer als bij mijn 1e zwangerschap. Ik zit nu op 98 kilo. Vorig jaar woog ik nog 72 kilo.... Afgevallen met de Weight Watchers. Na mijn kijkoperatie en tijdens IUI pogingen ben ik toen weer 8 kilo aangekomen en toen.... Werd ik zwanger! Ik wil ongeveer 6 weken na de bevalling de Weight Watchers weer gaan oppakken. Misschien zelfs eerder.
Hier nog zo'n 3 kilo te gaan. Gelijk de eerste week na de bevalling zo'n 10 kilo kwijt geraakt, na een week de borstvoeding gaan afbouwen ivm eigen gezondheid. En toen stopte het ook met afvallen ... Ik was 19 kilo aangekomen. Nu de laatste 3 nog, maar die zitten mij niet in de weg, nouja, soms dan, als ik weer iets aan wil trekken wat dus nog net niet past, hahaha!
Welkom, hier ook een onzeker miepje hoor @pugga welkom De kilo's: ik moet er nog 4,5 kg vanaf. Ik was 20 kg aangekomen, maar nu t restje nog en dat is vooral vet op mn buik Ik ben 1.69 en voor de zwangerschap woog ik 63, daar wil ik graag weer heen. Van bv geven val ik niks af want ik weeg al weken t zelfde.
Dames wat was het heerlijk weer he gisteren! Nog een beetje van kunnen genieten? Ik had L sochtends voor een paar uurtjes bij mijn moeder gebracht zodat ik me kon focussen op mijn theorieexamen (ben bezig met autorijlessen) Leren lukt me echt niet als ik alleen thuis ben met haar.. en oma/kleindochter quality time is ook belangrijk Gisteren dus heerlijk met mijn boeken in het zonnetje gezeten.. was geen straf!
@Bouwjaar: jee, wat gaat de tijd toch snel he?! Is F. nu al een week of 10? Wanneer ga je weer werken? Of wil je daar nog niets van weten? Ik heb 6 weken vakantie nog na mijn verlof. Ik kon het alleen niet achter elkaar opnemen dus heb ik het gesplitst in 2 x 3 weken met daartussen 2 weken werken. Het valt ook nog eens midden in de zomervakantie dus heerlijk. Ik begin dan pas half augustus weer helemaal echt. Dan is de school van mijn zoon ook weer begonnen. @All: nou, gister op de LAATSTE controle geweest bij de gynaecoloog!!... De volgende afspraak is nl donderdag om terug te komen op de afdeling verloskunde om ingeleid te worden! Super spannend. Gister had ik nog net geen 1 cm ontsluiting. Stelt niets voor nog dus. Ik moet iets meer hebben, willen zij mijn vliezen kunnen gaan breken. En anders krijg ik die dag alleen een ballon en mag ik weer naar huis en wordt de dag daarop mijn vliezen gebroken. Volgens de arts heb ik dus in ieder geval volgende week vrijdagavond een baby in mijn armen!!! Nou, vraag ik me ook nog even dit af qua verlof: ik ben 2 weken voor mijn bevallingsverlof (van 6 weken voor de uitgerekende datum) in de ziektewet gegaan. Heeft het verder nog invloed op mijn totale verlof als ik eerder beval? Volgens mij niet, maar ik twijfel.
Zeker nog van het weer genoten gisteren! @mosie 3 april moet ik weer beginnen. Afgelopen dinsdagmiddag was er een symposium van mn werk waar ik heen was geweest. Heerlijk om weer even met wat anders bezig te zijn. Ik heb wel weer zin om te beginnen. Het lijkt me zo raar als je weet wanneer je kindje zal komen, maar wel een heerlijk vooruitzicht. Hopelijk verloopt t voorspoedig en voel je je weer snel goed. Als je toch al 6 wk van te voren stopte maken die 2 weken in de ziektewet volgens mij niks uit.
Wow wat spannend Moisie! De laatste loodjes! Misschien heb ik iets gemist.. maar waarom wordt de bevalling ingeleid? Wel bijzonder en fijn dat je met een ballon naar huis mag.. Toen bij mij de bevalling werd ingeleid met een ballon moest ik in het ziekenhuis blijven omdat er twee keer per dag een ctg gemaakt moest worden. Maar fijn dat dat bij jou dus niet hoeft Maar het mooiste zou zijn als er geen ballon aan te pas hoeft te komen natuurlijk Wat betreft je verlof: ziek zijn voor je verlof maakt volgens mij niets uit voor de duur van je verlof hoor. Je hebt na de bevalling sowieso nog minimaal 10 weken verlof (of meer uiteraard, als je nog meer hebt open staan ) @bouwjaar.. ah bijna weer aan het werk! kan me voorstellen dat je zin hebt om weer te beginnen. Hoeveel dagen werk je/ga je werken?
Ik ga 4 dagen werken. Eerst vond ik t vrij normaal want heel veel mensen in mn omgeving doen het, maar nu voelt het wel als veel. Maar goed komt wel goed wsl, 2 dagen go, 1 dag mama , 1 dag oma en 1 dag papa. Nadeel is wel dat ik een lange reistijd heb. Tijd in de ziektewet maakt wel uit als je 4 wk van te voren wilde gaan stoppen, als je dan eerder in de ziektewet komt moet je verplicht 6 wk van te voren stoppen
@bouwjaar: oke, dan zit ik waarschijnlijk wel goed met de verlofweken. Ik beval natuurlijk 2 weken eerder, maar had oorspronkelijk 6 weken bevallingsverlof. Met die 2 weken ziektewet, ging ik er dus 8 weken voor de uitgerekende datum eruit. Als het zo blijft, dan zou ik nog 12 weken over hebben na de bevalling. Hoop ik anders gaat mijn hele planning in de war als ik eerder zou moeten beginnen. Het is zeker een beetje gek om te weten dat onze kleine gewoon "op bestelling" gaat komen donderdag of vrijdag... Arme kleine man, misschien had hij nog een poosje willen zitten. Maar is beter voor hem zelf met een moeder die zwangerschapsdiabetes heeft. Fijn dat je klaar bent om weer te gaan werken. Ik zou er zelf wel best wel weer tegenop zien denk ik. @Lynn88: ik wordt ingeleid ivm mijn zwangerschapsdiabetes. Dit is al ontdekt bij ongeveer 17 weken zwangerschap. En ik spuit ook insuline. Het is dan gebruikelijk dat ze rond 38 weken gaan inleiden. Ik klaag absoluut; ik ben er wel blij mee! Mijn zoontje woog nl 4,5 kg bij de geboorte en dat zal nu niet gebeuren. En ik heb behoorlijke pijn van bekkeninstabiliteit dus het is beter dat ik eerder beval ook voor mezelf. Wel reuze spannend!!! Ik heb er helemaal de kriebels van! Het mooiste zou inderdaad zijn als ik geen ballon hoef. En ja, als het goed is mag ik naar huis als ik wel eerst de ballon mag. Maar jij wist ook al van tevoren dat je moest blijven met ballon?... En hoe is het toen verder gegaan bij jou?
Oh wat spannend Moisie! Inderdaad raar om te weten wanneer je kindje komt, maar het heeft toch ook wel weer wat Mijn ervaring met inleiden is niet zo heel positief dus als je niet ontmoedigt wil raken zou ik mijn verhaal nog maar even niet lezen over het algemeen verloopt de inleiding dmv een ballon wel snel hoor.. ik zag mijn kamergenootjes om de haverklap vertrekken naar de verloskamer Ik wist vantevoren dat ik in het ziekenhuis moest blijven ja. De eerste dag (woensdag) werd 's ochtends bekeken hoeveel ontsluiting ik had. Dit was een krappe 1 cm. Toen werd de ballon geplaatst en mocht ik terug naar mijn kamer. Ze adviseerden veel te lopen dus heb ik die dag het ziekenhuis van top tot teen bekeken Ik heb die dag ook een ctg gehad om te kijken of de kleine wel goed reageerde op de ballon. Rond 18:00 s avonds is de ballon er uit gekomen op de wc. Vantevoren hadden ze me verteld dat dit in principe betekent dat je dan 3 cm ontsluiting hebt. Omdat het al avond was en het erg druk was op de verloskamers besloten de artsen de volgende dag de ontsluiting te bekijken en aan de hand daarvan te bepalen hoe of wat. Ik had ook nog geen weeen oid Volgende dag (donderdag) bleek ik s ochtends een krappe 3 cm te hebben, maar de bmm was nog niet verstreken. Omdat een ballon geen nut meer zou hebben (ik had immers 'genoeg' ontsluiting) besloten de artsen me die dag pilletjes te geven om weeen op te wekken in de hoop dat de bmm zou verstrijken. Ik kreeg die dag ook 4 ctg's. Dag erop (vrijdag) bleek er aan de bmm niets veranderd te zijn. Ontsluiting was nog hetzelfde en bmm was nog niet verstreken. Omdat ik er inmiddels emotioneel erg doorheen zat werd toch besloten de vliezen te breken en aan het infuus te gaan. Na anderhalf uur aan het infuus kreeg ik eindelijk weeen. Na 12 uur lang weeen had ik nog maar 5 cm ontsluiting. Het protocol van het zkh is dat wanneer je vliezen door artsen gebroken worden de kleine er binnen 12 uur moet zijn en er anders over gegaan wordt tot een keizersnede ivm infectiegevaar. Uiteindelijk is L vrijdagavond 21:45 u geboren dmv een ks. Bijna twee dagen dus nadat de eerste ballon is geplaatst. Bij mij duurde het dus erg lang en heb ik de bevalling uiteindelijk niet eens 'zelf' gedaan. Maar nogmaals: de verhalen die ik om me heen heb gehoord zijn heel anders dan die van mij. Meestal gaat het wel sneller
Pffff dat is inderdaad geen leuk verhaal... Nou, ik heb de ballon gekregen want de baarmoedermond was niet goed genoeg om de vliezen te breken. Ik dacht wel weer zo thuis te zijn als mijn vliezen niet gebroken werden en ik de ballon zou krijgen.... Van 7:30 uur tot 11:30 uur waren we daar. Ook 2x CTG gehad, dat was wel weer leuk om de hele tijd zijn hartje te horen. Even kijken hoe vandaag verloopt. Ik verwacht er niets van, hoor. Maar morgenochtend zelfde tijd weer melden. Kijken of dan wel de vliezen gebroken kunnen worden. Zo niet, dan weer een ballon en zaterdag terugkomen.... We hopen op morgen!
Spannend moisie! Je had al wel ontsluiting? Kan best zijn dat de ballon de komende uren z'n werk doet en dat het niet lang meer duurt In ieder geval fijn dat je nu lekker thuis bent toch? Succes! Ben benieuwd!
Je laat ons wel in spanning moisie! Hoop dat je je wondertje inmiddels gezond en wel in je armen hebt mogen sluiten! Hoe is het met de rest van de dames? Lekker genieten van het weer? Hier zijn het wat lastige dagen. L slurpt behoorlijk veel energie op. Als ik alleen met haar ben en ze is wakker, dan is zelfs naar het toilet gaan al lastig. Ze gaat dan gelijk huilen en is ook moeilijk te troosten. Hopen dat het een fase is..
Ik ben ook wel benieuwd moisie, maar ja hopelijk zit je lekker op je wolk. @lynn oh dat is niet fijn. Ik vind t erg frustrerend als ik niks kan doen of alles gaat gehaast.
Goedemorgen meiden, Sorry, dat ik me pas nu weer meld hier. Erg bedrijvige week zeg maar. Ik ben vorige week vrijdag bevallen van onze zoon! Het is goed gegaan. Het einde ging alleen een beetje snel! De verloskundige kwam net op tijd weer binnen rennen en zijn hoofdje kwam al. Ik ging in 3 kwartier van 4cm ontsluiting naar de uitdrijving met zijn hoofdje al zichtbaar dus! Ik wist even niet wat me overkwam!! Maar ook wel weer fijn dat het in ene zo snel ging want toen was het klaar. Hij is geboren met precies 38 weken zwangerschap. En het is toch wel een kleintje, hoor. De borstvoeding duurde even voordat het op gang kwam en ondertussen viel hij teveel af. Dus hij moest aan de bijvoeding en ik kolven. Nu loopt het prima. Af en toe heeft hij nog moeite met de borst pakken. Zijn tongriempje was ook iets verkort en daar is hij maandag aan geholpen. Was gelukkig kleine ingreep en heeft er niets van gemerkt eigenlijk. Hij moest ook nog geprikt op zijn geelheid, maar de uitslag was goed gelukkig!... Nu is hij alweer een week oud! Mijn suiker is goed; mag met alles stoppen en dan over een paar weken weer testen.
Moisie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat alles zo vlot verlopen is en je je ventje gezond in je armen hebt kunnen sluiten. Begrijp ik goed dat je nu thuis bent bevallen? Geniet van elkaar!!