Het gezellige mama kletsclubje

Discussie in 'De mama's' gestart door moisie, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel :)
    Nee, hoor niet thuis bevallen. Ik was ingeleid en aan het infuus in het ziekenhuis.

Inmiddels is hij alweer ruim 2 weken. Hij zit boven zijn geboortegewicht dus de moedermelk doet het goed! Alleen pakt hij niet altijd de borst en moet moeders weer afkolven.... Ook hebben we spruw dus dat maakt het ook niet makkelijker....
    Vorige week ook een borstontsteking :( dus volop aan de medicijnen hier ;)

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Fijn dat dat hij goed groeit.
    En die kl*tespruw.. Hier was t een week na t stoppen met de Nystatine alweer terug, zijn dus ook weer bezig.

Een borstontsteking er ook nog bij lijkt me erg naar. Nog een idee hoe t komt? Heb je te veel en drinkt hij daardoor de borst niet goed leeg?

3. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Moisie gefeliciteerd met je zoon! Hoop dat alles goed is gegaan en jullie lekker kunnen genieten met z'n viertjes!
    Ik kwam even kijken of je al bevallen was en ons topic is gesloten vandaar dat ik hier reageer:)
    Bouwjaar je meisje is ook alweer 3 maanden al aan het werk en op zoek naar een goed ritme denk ik

hier gaat het super! Ons meisje kruipt en trekt zich op lekker druk mag de hele dag achter haar aan hollen:D
    helaas is onze cryo poging niet gelukt heb een mk gehad met 6 weken nu voorlopig geen behandelingen meer en niet meer bezig zijn met zwanger worden dus ook geen zp als ik hier kom ben ik er toch meer mee bezig

lieve meiden (en andere moeders hier) geniet van jullie kindjes xx

4. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bouwjaar: ja, de borstvoeding wil nog niet echt vlotten... Op dit moment is hij wel aan het drinken bij me; vandaar dit tijdstip! Ha ha ha. Blijkbaar ben ik gevoelig voor borstontsteking. Met de oudste heb ik het rond een week of 8 gehad. Nu kwam het doordat ik zo moe was, een voeding s'nachts had overgeslagen zodat mijn man een voeding kon geven s'nachts en ik even door kon slapen... Nou, daar had ik dus later de gebakken peren van!..
    Van de week had ik een lactatiekundige laten komen. Omdat het aanleggen steeds zo'n pijn bleef doen. Die zei trouwens over de witte stipjes in zijn verhemelte waarvan ik (en de huisarts) dachten dat het spruw was, het de parels van Epstein zijn.
    Ik twijfel nog een beetje want je kunt ook spruw hebben zonder iets te zien en voeden blijft pijnlijk helaas. Maar het zit hem ook in het aanleggen want hij pakt vaak niet goed of glijd af.
    Ik blijf nog even goede hoop houden omdat het bij de oudste ook gelukt is.
    Heb jij wel trouwens iets voor je tepels gekregen van de huisarts of ook alleen Nystatine?

@Summerbloom: Wat leuk dat je ons hier gevonden hebt en weer wat van je te horen! Ja, ik had ook gezien dat ons topic inmiddels gesloten is... Gaat best snel trouwens!
    Wat ontzettend naar van je miskraam, meid. Kan me goed indenken dat je even niet op ZP komt, alhoewel ik hoop dat je misschien wel hier verder wilt kletsen met ons?.. Kijk maar.

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @moisie jammer dat de bv zo moeizaam gaat! Respect dat je het vol blijft houden hoor! Groeit de kleine goed?

6. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lynn,

Ja, ik wil perse doorzetten met de borstvoeding. Gelukkig heb ik een goede ervaring van mijn oudste zoon in mijn zak zitten. En dat was in het begin ook een tijdje pijnlijk.
    We hebben hem voor het laatst 10 dagen terug gewogen; toen zat hij met 2 weken oud al 240 gram boven zijn geboortegewicht. Ik had hem eigenlijk afgelopen vrijdag weer willen wegen, maar..... Nou ja! Helemaal vergeten... Dan aankomende week maar.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ritme? Wasda?
    Jammer dat jullie poging mislukt is

Nou dat is heel vreemd gegaan de eerste keer. Ik had gebeld en kon 's middag meteen een recept ophalen. Haal ik het op zegt die ha-ass volgens mij is hwt recept voor jou en je dochter omgedraait. Het recept was al getekend door de ha...Zij bellen met ha, ja oke. Dus ik recepten mee en naar de apotheek.

Zegt de apo-ass... is dit t eerste wat F krijgt? "Ja". .... Is dit de eerste keer dat ze het heeft? "Ja".... Oh vreemd de gel wordt eigenlijk nooit meer voorgeschreven bij babies omdat als je het niet goed uitsmeert kunnen ze zich er in verslikken en daarom is t eigenlijk de laatste optie.
    Dus ik vertel dat de ha-ass wel dacht dat t was omgedraaid , zij naar de ha-ass (apotheek en ha zitten naast elkaar). En uiteindelijk kreeg ik zowel voor F als voor mezelf de Nystatinesuspensie mee. F 4x 1ml en ik 4x 5 ml.

Volgens mij had de 1e ass het goed gedaan: suspensie voor F en gel voor op mn tepels. Later vond een andere ha-ass het maar weer vreemd dat ik zelf suspensie had gekregen al kan ik daar nog een verklaring voor vinden
    Ik heb misschien gezegd F heeft spruw en ik heb er zelf ook last van -doelend op mn tepels-, ze vragen zelf tenslotte meteen of je bv geeft.
    Maar ja er was ook geen zorgverlener die de spruw gezien heeft.

Dat Nystatine op je tepels smeren, wat een vriendin van mij suggereerde, wordt je ook niet blij van als je vervolgens de vastgeplakte zoogcompressen van je pijnlijke tepels moet trekken :(
    Heb zelf miconazolzalf gekocht en dat ging best goed. Ene zegt er wel afwassen, andere zegt niet nodig na 3 uur is t ingetrokken.
    Ik smeer nu met kokosvet, lees ik ook goede berichten over en dat is iets natuurlijks.

Het gaat lang niet altijd vanzelf he bv geven?
    Hier ups en downs. Gister een goede dag. Vandaag drinkt ze weer amper.Had eergister een babyweegschaal van een vriendin geleend zodat ik eens voor en na de voeding kon meten.
    Gister was t nachtvoeding en vervolgens 180-190-120-140-80, tussen laatste 2 zat maar 2 uur. Vandaag is t nachtvoeding en vervolgens 80-90, nu ligt ze te slapen.
    Ontbijt is gewoon 100 minder, raar toch? En 19 gister uit de fles heeft ze nog nooit meer dan 130 gedronken.

8. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bouwjaar,

Pfff nee, het gaat zeker niet vanzelf die borstvoeding....
    Op dit moment ben ik weer aan het kolven om even een pauze te hebben van het aanleggen.... Het doet zo'n zeer weer :(
    Ik weet niet wat het nou is; verkeerd aanleggen, spruw, gewenning :(
    Soms gaat het trouwens wel goed en doet het bijna geen pijn.

9. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijne moederdag dames!

10. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt er op dat dit clubje ook eindigt?...

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @moisie ik ben bang van wel

Maarreh gaat de bv inmiddels wel goed?
    Hier ook weer pijn gehad aan mn tepels maar gaat nu weer goed.

Moederdag is geruisloos voorbijgegaan, heb er s middags wel wat van gezegd. Want echt vergeten was hij t volgens mij ook niet. Hoefde ook helemaal geen kado, kusje was genoeg geweest. Was de dag erna wel weer geprobeerd goede te maken maar ik was flink teleurgesteld.

12. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ha dames!

Heb in het begin ook actief geprobeerd mee te kletsen, maar merkte toen eigenlijk al dat dit niet zo een actief clubje was.

Inmiddels heb ik weer een baan en werk ik 32 uur in de week, dus ook weinig tijd om te zp'en. Ik schrijf nog wel actief mee in twee andere topics.. één topic met mama's die in een kindje hebben in de leeftijd van L en één babbelclubje met mama's waar heel actief wordt geschreven. Heet: Babbelende mama's gezocht. Als jullie zin hebben kunnen jullie daar meeschrijven?

Veel geluk met jullie kleintjes!

Deel Deze Pagina