Hi mama's in spé Ik heb nu sinds een week of 2 echt meer honger! als ik s'ochtends ontbeten heb rond half negen dan begint om half elf mijn maagje echt vreselijk te knorren, alsof ik nog niets gehad heb? hetzelfde geld voor na de lunch die ik meestal rond 12 uur nuttig dan gaat om vier uur in de middag mijn maag vreselijk knorren en dan s'avonds idem dito, na het eten om een uur of zes neem ik eigenlijk alleen nog een kopje thee maar nu wordt ik s'nachts wakker van de honger! is dit normaal? ik neem dan snachts maar een klein bakje magere yoghurt of een paar slokken drinkontbijt en dan slaap ik wel weer verder maar heb dus echt veel meer honger en echte honger dan voorheen! hebben jullie daar ook mee te maken? en nog tips misschien? lieve groetjes Dorri
Hoi Dorri, Ik herken het helemaal. Toen ik net zwanger was begon die honger ook bij mij. Ik wist niet wat me overkwam, zo'n honger had ik de hele tijd. Ik had vaker al voor 1 uur 6 sneetjes brood op, terwijl ik dat eerder nooit kon eten zoveel. Ik had gelezen dat het wel vaker voor komt, dus maak je geen zorgen. Eet gewoon als je honger hebt, want je moet natuurlijk niet met zo'n hongergevoel blijven rondlopen. Suc6 verder. Groetjes Dapi
Ik heb daar ook last van gehad zo had ik gegeten en zo had ik weer honger, ik at dan altijd iets van een cracker met kaas of een boterhammetje en dan was het wel weer even over. Heb dit ongeveer tot de 14 weken gehad daarna eigenlijk niet meer. Als je honger hebt gewoon lekker eten, is gewoon een teken dat je lichaam het nodig heeft.
Ja ik herken het ook! Niet misselijk geweest en al meteen enorme trek! Ik eet sochtends pap (vind niet iedereen lekker) want dat geeft vrij lang energie en legt echt een bodem en dan om 11 uur een snack en dan later 4 boterhammen over de middag verdeeld en wat fruit. Savonds eet ik gewoon wat later of neem eerst een kop soep. Dat vult ook op. Groetjes, Marijn
Ik heb dit tot ongeveer 20 weken gehad. Ik zorgde ervoor dat ik altijd iets bij me had zodat ik niet in de verleiding kwam ergens iets ongezonds te kopen. Een extra Appel, mueslireep, banaan....dat soort dingen of een flesje vruchtensap wil ook wel eens werken. Nu heb ik het met vlagen. Dan voel ik me een uur of twee ndat ik iets heb gegeten helemaal rillerig worden. Nadat ik dit laatst weer twee weken gehad had bleek mijn kindje een enorme groeispurt gemaak te hebben Nu is het weer 'rustig' en kan ik 'normaal' eten, de groei van mijn kindje staat ook weeer even stil
Ik heb net géén honger, moet mezelf echt forceren om iets binnen te krijgen... Ben ik nu abnormaal? Bloos
mn maag knort wel, maar zit mn brood echt tegen heug en meug naar binnen te werken. en 6 boterhammen op een dag red ik echt niet, 3 is de max. probeer nu wel meer fruit te eten en 's avonds gewoon warme maaltijd. maar echt snaaien? nee.. ben nog wel steeds dol op chips, maar dat alleen in het weekend. ach ze zeggen wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af, maar geldt dat ook voor een zwangerschap?
neej ik denk niet dat je abnormaal bent anders ben ik dat ook. ben ook wat afgevallen in het begin, meer omdat ik totaal geen trek meer had in zoetigheid en dat normaal wel graag at. Ik dwong mezelf gewoon om 3 x per ag minimaal iets te eten. wat ik wel herken is het hongergevoel als je opstaat, dan even een kommetje cruesli of cornflakes en daar red ik het makkelijk mee tot de lunch, Mijn avondeten eet ik wel maar minder dan voorheen. het zit gewoon niet lekker als mijn maag te vol wordt
Oef, dan ben ik niet abnormaal. Het enige dat goed binnen gaat is look, look en nog eens look. Stukjes Frans brood met lookboter, pasta di mare met heel veel look erin, spaghettisaus met meer look dan gehakt enz enz. Look! Stink elke dag uit m'n bek, whoehah.
Heel herkenbaar ! Wel fijn al deze berichten te lezen. Ik dacht (hoe naïef) dat het aan mij lag Ik ga er ook wel eens uit om een crackertje te eten en 's morgens lijk ik overzadigbaar. Aan de andere kant ben ik 's avonds vaak misselijk en kan ik niet veel tegelijkertijd eten.
Ik had zeker meer honger ja, maar na een broodje was dat honger gevoel voor een uurtje ofzo weg en dan begon t weer. Nu heb ik t niet meer zo erg. Ik eet wel meer als voorheen. En ook al zeggen ze dat je niet voor 2 moet eten. Ik eet wanneer ik honger heb hoor!
ohh, het ligt dus ook niet aan mij! Ik kan echt veel eten! en 2 uur eerder dan normaal heb ik vreselijke honger... ik heb standaard sultana's op mijn nachtkastje liggen, zegt genoeg he?
Pffff, ik heb vandaag al zo vaak wat gegeten (m.n. fruit, cup as soupje, ontbijtkoek, etc.) en heb mezelf beloof dat ik om 6 uur pas aan mijn avondeten mag beginnen. Grrrrr, dit gaat op karakter. Hoop dat het snel minder wordt, want dit gaatniet zo goed samen met mijn misselijkheid.......
O, daar had ik vandaag ook steeds last van! Honger! En dan net hebben gegeten.. ik neem morgen maar even meer eten mee naar m'n werk. Ik heb alleen wel al een tijd dat ik bij het avondeten erg honger heb, maar dan opeens heb ik genoeg gehad, dan krijg ik het niet meer naar binnen.. en dat is dan echt niet doordat m'n bord overvol is hoor
hoi hoi, ik heb ook de hele dag door honger, de verloskundige zei dat je er wel aan toe moest geven omdat anders je suikerspiegel te laag wordt. klopt ook want ik had het de hele dag door koud en 3 kilo afgevallen, licht in mijn hoofd ed. maar goed ze gaf me de tip om de drie hoofdmaaltijden een beetje te verdelen over de dag, dus dat je niet heel veel meer ging eten maar dat je het een beetje ging verdelen. maar om eerlijk te zeggen weet ik het nu ook niet meer, heb namelijk net een kwartier boven de wc gehangen, sorry . maar ik heb nu echt kei honger, maar durf bijna niet te eten uit angst om weer naar te moeten overgeven. maar ja je hebt wel wat nodig uiteraard. lekker duidelijk en makkelijk allemaal he! hahaha. nou ik ga me nu maar wagen aan een geroosterde boterham en een kopje thee, hopelijk gaat dat goed. succes iedereen! liefs joyce