Heey meiden,, Ik moet even van me aftypen,, zoals jullie weten ging het hier nu eindelijk lekker ik heb mijn rijbewijs gehaald en zit nu weer op school,, Liam gaat elke ochtend naar de kdv heen en heeft het er super naar zijn zin Nou komt het,, Vrijdagavond was mijn zusje te laat thuis en hier viel mijn moeder over,, ze begon ineens alles wat haar dwars zat te vertellen in geuren en kleuren,, Zo begon ze ineens over het feit dat ze mij haat omdat ik haar leven heb verpest door Liam te houden,, verder is ze boos op mij dat ik nog bij haar woon met Liam en het grootste waar ze boos op is is dat ik weer naar school ga en Liam bij haar laat in de middag voor oppas,, terwijl ze dit zelf heeft aangeboden ,, ja zegt ze Liam is een "ongewenst" kleinkind en ze houd wel van hem maar aan de andere kant had hij er ook niet moeten zijn,, ik schrok ervan! ze doet altijd heel leuk met hem maar dat ze dit ineens zei,, nog nooit heeft ze het er zo over gehad,, Liam was toevallig ook beneden omdat hij zijn bed onder had gespuugd (griep) en ik hem even rustig wou maken voordat ik hem weer op bed legde.. ze trok hem bijna uit mijn handen omdat ze vond dat ik hem niet vast moest houden maar zij hem moest troosten!! ik heb echt hard gezegd "laat hem los! het is mijn kind en ik kan hem net zo goed troosten" hier viel ze natuurlijk weer over en begon nog harder te schreeuwen waardoor Liam helemaal over de rooie ging,, toen ben ik naar boven gegaan om Liam in bed te leggen en riep ze me ineens na, als je wat verkeerd doet neem ik Liam van je weg en voed ik hem op! ik voel me ineens heel bang, verdrietig, en down,, ik snap best dat ze het er moeilijk mee heeft maar praat er dan over! dat doet ze niet,, het is inmiddels al 1.5 jaar later! wat school betreft ga ik met tegenzin heen nu,, vooral om het feit dat ik Liam bij mijn moeder moet laten in de middagen en ik niet weet wat ze zal doen,, als ik thuis kom is ze er dan nog wel met Liam? ze wil het liefst zelfmoord plegen dus leeft ze nog wel als ik thuis kom? Ik zit al te huilen tijdens het typen van deze blog,, het liefst zoek ik weer een tijdje werk in de thuiszorg dat ik de ochtenden kan werken en dan de middagen weer bij Liam ben,, dat ik toch werk en toch ook thuis ben en dan zo snel mogelijk een eigen plekje heb,, maar jah valt mijn moeder daar niet over? haalt ze Liam dan niet weg omdat ik het huis uit ga? ik weet dat ze het niet zo makkelijk kan maar toch,, het blijft door mijn hoofd heen spoken,, dit is voor Liam toch ook geen goede situatie? sorry voor deze klaag blog, ik moest het even kwijt. Liefsz
hey meis Ik schrik heel erg van je verhaal.. Is er hulp in huis? Ik zou als ik jou was naar je huisarts gaan en hulp vragen, in mijn ogen is dit geen gezonde situatie voor jou en voor Liam! En heeft je moeder behoorlijk wat problemen en zijn jullie daar de dupe van. Misschien is maatschappelijk werk een idee? Iig een Dikke knuffel.. wou dat ik wat voor jullie kon doen!! Je mag me altijd pb-en of toevoegen op msn als je je verhaal kwijt wil meis...
ik moet toevallig vanmiddag met Liam naar de ha dus zal wel even vragen of hij een adres heeft voor een maatschappelijk werker ik zit er echt helemaal door heen,, ik kan ook merken dan Liam onder de stress gaat leiden,, hij is onrustig en jammerig,, thnx meis vind het fijn dat je het toch op een apart topic kwijt kunt Liefsz 8)
Jeetje, dat gaat niet helemaal goed bij jou thuis... Goed dat je naar maatschappelijk werk gaat vragen als je met Liam naar de HA moet. En misschien moeten jullie het nog wel even verder zoeken dan alleen maatschappelijk werk en is een psycholoog ook geen overbodige luxe, want zoals ik het lees zit er heel wat opgekropte emotie/woede/ verdriet/ hoe je het maar wilt noemen vast bij jou moeder. Het lijkt bijna wel of ze in een depressie o.i.d zit. Bespreek dat ook eens met de HA, die kan je vast een goed advies geven!
Ik denk dat je moeder ook begeleiding nodig heeft. Ik denk dat ze een binnenvetter is. En alles heel lang opkropt en nou is de bom gebarsten! Het is haar teveel geworden en ze heeft dringend iemand nodig om haar te helpen alles weer op een rijtje te zetten. Ik zou het even aankaarten bij de HA. En waarom ga je niet op jezelf wonen?? Is te duur misschien omdat je nog op school zit?? Sterkte ermee.
@mineke; ja mijn moeder heeft idd hulp nodig maar dat vertikt ze,, dat is het hem juist,, ik wil ook op mezelf wonen,,alleen als ik dat doe kan ik niet meer naar school omdat mijn moeder de gene is die oppast,, dus school word even weer niks, een eigen plekje is nu het belangrijkste Liefsz
Ik wil je even heel veel sterkte wensen. Als je naar school gaat als je op jezelf woont kan je zoontje dan niet naar KDV of iets dergelijks. Zo kan je dan toch je school afmaken.
heey heey hij zit nu halve dagen op het kdv en dit is max voor mij,, anders moet hij straks 5 dagen van 7 tot 7 naar het kdv en dat doe ik hem niet aan,, Liefsz 8)
Heey meid, Ik heb hier opvang voor mn kleine, betaal wel voor 7 tot 7 (daarvan krijg ik een heeeeeeleboel vergoed). moet m voor 9 uur brengen maar als ik klaar ben met school kan ik m gewoon ophalen, hoef dus niet tot 7 uur te wachten hoor. Neem aan dat dat ook bij jou te bespreken moet zijn toch? En ik denk aan je verhaal te lezen dat je kleine meer rust vind bij t kdv dan bij je moeder.. Hoop dat je bij die maatschappelijk werker terecht kan, die kan dit soort dingen voor je uitzoeken namelijk.. Uitwonend krijg je ook meer studiefinanciering en zeker voor alleenstaande moeders kun je allerlei extra financieringen krijgen.. Iig heel veel sterkte meid, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.
@thriska; ik ben pas om 7 uur thuis vandaar dat hij er wel zo lang moet zijn,, ik heb bijna 1.5 uur reistijd van huis naar school,, ik kan 31 maart naar de maatschappelijk werk en hopelijk kunnen hun ook wat voor mij doen Liefsz 8)
Ik schrik me rot van je verhaal! En persoonlijk zou ik mijn kind liever hele dagen naar de kvd brengen dan achter laten met je moeder die hem bestempeld als ongewenst, dreigt om hem weg te halen en zelfmoord te plegen. Ongeacht of ze een binnenvetter is, dat zeg je gewoon niet, en als je dat wel doet (waar hij bij is, note bene!) dan moet je de consequenties daarvan maar voelen. Kies voor de veiligheid van je kind, hoe moeilijk dat ook is. Ik wens je heel veel sterkte!
ook ik schrik hiervan... regel met spoed iets zou ik zeggen en ga ook als de sodemieter met je moeder of iemand praten ! betreft school.... zit je van half 9 tot half 6 op school dan elke dag?? is een deeltijdstudie anders geen optie ik zou met maatschappelijk werk iig alle opties open gaan gooien. betreft woningen hetzelfde... laat maatschappelijk werk meekijken en meedenken, probeer desnoods of je kan huren van iemand die woning te koop heeft staan of zoiets, is er niemand anders waar je anders (tijdelijk) terecht kan. voor Liam... dit is niet goed. Die voelt de spanning van jou en je moeder. zo snel mogelijk deze situatie een halt toeroepen je kan zelfs vragen of je met spoed niet al eerder bij maatschappelijk werk terecht kan of gewoon eens binnen gaan lopen met de melding dat je echt direct geholpen moet worden vanwege crisis.
@mamametzoon; woensdag ( niet morgen ) heb ik een afspraak met maatschappelijk werk,, ze konden niet eerder,, ik moet vaak tot 4 uur naar school en dan kan ik om half 5 pas met de bus en ben ik om 6 uur half 7 thuis,, jah elke dag en de opleiding is jammer genoeg niet in deeltijd Liefsz
dat is een behoorlijke reistijd dan zeg. is je school zo ver weg? welke opleiding doe je? is Liam dan 5 dagen per week dus hele dagen bij je moeder? ik las geloof ik iets over ochtenden op kdv en middagen bij moeder? Ik denk dat je wat meer los zal moeten gaan komen van je moederin de zin van onafhankelijker. Niet omdat je je moeder niet mag laten oppassen, kan goed werken maar in dit geval is het elke dag, woon je er ook nog en lijkt je moeder er dus wel degelijk hinder van te hebben en er niet tegen te kunnen. of je moet toch nog met haar kunnen praten? is dat een optie? het lijkt me sowieso niet verkeerd om te kijken hoe je alles zo snel mogelijk geregeld kan krijgen om je leven samen met liam verder op te pakken zonder een groot aandeel van je moeder erin
jah mijn school is een heel eind weg,, baal ook dat ik hier weer voor gekozen heb,, Liam gaat elke ochtend naar het kdv en elke middag past mijn moeder op ( dit was eerst haar voorstel en nu is ze het er niet meer mee eens ) Met haar praten is helaas geen optie, zodra ik er over begin krijg ik weer van alles naar mij toe gegooid en ze kan op dit moment niet veel meer hebben volgens haar want anders stopt ze gewoon compleet met leven en rijd ze haar auto tegen een boom aan,, dit zijn haar eigen woorden,, Ik wil idd een eigen plekje hebben en oma haar oma taak weer terug geven en niet haar oppas taak,, daarom lijkt me het ook slimmer om te stoppen met school voor dit moment en weer terug naar de thuiszorg ( schoonmaak ) in de ochtend gaan doen zodat ik de middagen thuis ben en voor Liam kan blijven zorgen Liefsz
Hoe oud ben je? Ik vermoed nog redelijk jong, dus dan zou het wellicht inderdaad een optie kunnen zijn om tijdelijk met de studie te stoppen, te gaan werken en op die manier wat geld bij mekaar te sprokkelen om op jezelf te gaan wonen. Zou het voor jou een optie zijn om ergens anders naar toe te verhuizen? Bijvoorbeeld wat dichter in de buurt van je studie? Dan zou je meerdere vliegen in 1 klap kunnen slaan, op jezelf wonen, minder reistijd en dus Liam gewoon naar een kdv kunnen doen, je moeder incidenteel laten oppassen ipv constant én je zelfstandigheid terug. Maar oke, ik heb natuurlijk geen idee of het überhaupt een optie is voor je, maar misschien het overwegen waard. Ik wil je in elk geval veel sterkte wensen met de situatie!
ik ben bijna 21,, stoppen met school en gaan werken is op dit moment mijn beste optie,, en jammer genoeg kan ik niet ergens anders heen ook al is het tijdelijk,, en daarheen verhuizen is idd geen optie aangezien ik hier van allerlei verplichtingen heb Liefsz
pff daar schrik ik ook wel van! en ik zou me kind daar dus ook echt niet meer laten hoor! dan stopte ik liever van school dan hem daar nog 1 minuut met haar alleen te laten...
jah dat heb ik dus ook,, Liam is nu ziek dus ik ben nu gewoon thuis maar jah moet wel weer terug en zie vooral op tegen het feit dat ik met school ga praten en idd misschien ga stoppen hoe mijn moeder gaat reageren,, wat ze gaat doen,, Liefsz