meis, als je stopt, wat ik begrijp moet je er 100% achter staan. Ergens denk ik dat je ma uit dr stekker gaat.. wat aan de ene kant logisch is, maar aan de andere kant is t haar schuld dat je stopt! Denk dat je goed op een rijtje moet hebben waarom je dit doet, en welke vervolg stappen je gaat nemen, zodat wat je moeder ook zegt en waarmee ze ook gaat dreigen, dat jij duidelijk kan zeggen wat jij vind en waarom. Zolang jij zeker bent van je zaak kan ze je niks maken! Ook niet als ze gaat dreigen met zelfmoord, ik snap dat dit voor jou heel zwaar is, tis je moeder! Maar als zij zover heen is dat ze daar mee gaat dreigen is het haar probleem, probeer het ook bij haar te laten, hoe moelijk ook. Als ze echt gekke dingen gaat doen bel je gewoon 112, en leg je de situatie uit. Het moet wel een veilige omgeving zijn voor jou en je zoontje. Anders komt straks Jeugdzorg erbij.. is misschien niet eens zo slecht, als ze jou en liam dan helpen..
jah ik weet het,, daarom is het misschien ook wel een fout dat ik met school begonnen ben omdat alles nog niet op een rijtje staat,, met mijn moeder er over praten is heel moeilijk onmogelijk eigenlijk aangezien zij alleen maar over zich wil praten,, ik snap ook wel dat het voor haar niet makkelijk is maar dat hoeft ze niet alleen op mij en vooral niet op Liam te uiten want als ik alleen met Liam ben is hij veel beter op zijn gemak dan als mijn moeder er ook is,, ik overleg eerst wel even met school en morgen met de bijstand over eventueel urgentie of dat hun kunnen helpen en dan hoop ik dat de maatschappelijk werk ook wat kan doen,, Liefsz 8)
UPDATE Heey meiden,, Hier is de spanning te voelen in huis,, we doen allemaal normaal maar toch voel je dat het niet meer normaal is,, Vanmiddag heb ik een gesprek gehad met de begeleider vanuit de gemeente,, die vind het idd ook niet zo verder kunnen en heeft kunnen regelen dat ik morgen al naar de maatschappelijk werk kan omdat ze ook aan mijn verhaal te horen bang is dat mijn moeder misschien iets gaat doen waar ze later spijt van gaat krijgen en dan met name om Liam. Verder ook omdat natuurlijk voor Liam niet goed is,, hij heeft te veel spanningen om zich heen en dit werkt voor hem ook niet mee. Morgen vroeg dus naar maatschappelijk werk en hun gaan kijken of ze kunnen helpen sneller een huis krijgen omdat het toch moet. Het is allemaal dus in gang gezet.. we hebben ook een oplossing voor school,, ze hebben via de bijstand opleidingen die bbl zijn en een jaar duren,, je moet 1 keer in de 2 weken een dag naar school en verder 20 uur werken,, dit is een goede oplossing zodat ik toch een diploma ( spw 3 of 4 ) kan halen en toch voor Liam kan zorgen zonder dat ik hem bij mijn moeder achter hoef te laten,, we proberen dit nu via de maatschappelijk werk te vertellen zodat mijn moeder niet gaat flippen en weet ik wat doen omdat ik dus verteld dat ik toch met deze opleiding stop.. Hopelijk komt er morgen een begin,, verder moest ik gewoon op elke huurwoning gaan reageren zodat de woningbouw ook weet dat het meenis is,, Liefsz
Heey meid, wat een toestand zeg! Ik denk eigenlijk dat je moeder het niet allemaal echt meende wat ze zei, ze was gewoon erg gefrustreerd en gooide alles eruit... Natuurlijk zal er een kern van waarheid in zitten, maar ze heeft op dat moment vast erg overdreven. Maargoed, ze heeft wel een paar ERG domme dingen gezegd inderdaad! Dat ze Liam ongewenst vindt en dat ze jou daarom haat is al vreselijk. En dat ze dan ook nog gaat dreigen met hem weg te pakken kan natuurlijk helemaal niet! (en zal haar ook nooit lukken, daar vanaf gezien) Maar ik begrijp in ieder geval goed waarom je er zo snel mogelijk weg wilt. Lijkt me ook de beste oplossing! Ze kan het overduidelijk niet aan om voor Liam te zorgen... Hopelijk komt er snel schot in de zaak en krijgen jullie een woning!
@cossy; jah misschien ook wel gedeeltelijk, daarom is het ook beter dat Liam en ik een eigen plek zoeken zodat mijn moeder ook tot haar rust kan komen en misschien ook wel hulp gaat zoeken zodra ze even rust heeft,, Liam en ik blijven ook wel gewoon op bezoek komen maar de eerste tijd laat ik haar niet alleen met Liam daar ben ik heel bang voor,, Liefsz
Wat fijn dat er gelijk een en ander in werking is gezet, ik hoop dat het allemaal fijn uitpakt voor jou en voor Liam natuurlijk!
Jeetje wat een heftige situatie. Wat ik zou doen in jouw geval zal vast niet iedereen blij mee zijn. Maar ik zou stoppen met school en even fulltime bij Liam blijven. Je kan een Wij-uitkering aanvragen, hier kan je goed van rondkomen. Ze helpen je op allerlei manieren om in een betere situatie terecht te komen, ze zullen je op den duur ook helpen om weer je opleiding op te pakken. Ze bespreken alle mogelijkheden met je, ook krijg je extra vergoedingen voor kdv. Veel mensen zouden niet blij zijn als ze horen dat een ander 'bewust' in een uitkering gaat zitten, maar ik denk dat het misschien beter is voor jou op dit moment. Je kan in ieder geval zelf voor je zoontje zorgen en hebt je moeder hier niet meer voor nodig. En ze helpen je echt om, zodra het voor jou weer mogelijk is, je opleiding weer op te pakken. Vraag anders even informatie aan. Aangezien je toch wil stoppen met school, wat ik las in eerdere berichten. Op dit moment is het eerst belangrijk dat jij alles regelt wat echt belangrijk is, een eigen plekje en minder stress. Het is maar een tip, maar misschien heb je er wat aan.
He, Dat is behoorlijk heftig. Dat je moeder dreigt met zelfmoord is wat mij betreft gewoon puur chantage. Als ze het echt had gewild dan had ze het stilletjes gedaan en dan had niemand het geweten. Ze heeft je met dat dreigement in een hoekje gezet en ze heeft nu door dat ze met dat dreigement een heleboel gedaan krijgt. Als ze weer zo dreigt, moet je er niet eens op ingaan (echt niet doen, hoe moeilijk ook), want het is voor haar gewoon een machtsmiddel. Als ze het uberhaupt zou willen doen, is er echt niemand die haar tegenhoudt, dan doet ze het gewoon. Dat houdt je niet tegen. Er zijn zoveel organisaties die je kunnen helpen, praat met de huisarts, die kan je doorverwijzen naar hulp (in alles). Als ik wist waar je woonde, had ik op je zoontje willen passen for the time being. Anyway, ik kan me een beetje voorstellen hoe dat dan gaat, veel gegil van je moeder waarschijnlijk. Je moeder heeft je nu, met haar praat, goed in d'r macht en dat weet ze. Laat niet over je heen lopen en negeer haar gewoon.
Hey meis wat een verhaal zeg! Tsjee... Jou moeder is idd een binnenvetter en dan in ene barst de bom en gooit ze alles er uit. denk dat het voor jou en je zoon belangerijk is om een eigen plekje te hebben voor jullie samen. Kan je geen medische urgentie krijgen via de arts? zodat je voorrang kan krijgen bij een eigen huis? Dit kan zo niet hoor, niet voor jou maar ook niet om de kleine.
--->> Roos; het gesprek ging goed, ze zijn het er mee eens dat ik zo snel mogelijk weg moet hier maar jah hier doen ze niet meer aan urgentie dus het word nog lastig. Ik woon omg. enschede en ging in doetinchem naar school,, ongeveer 1.5 uur met de bus Liefsz
heey heey druk op zoek naar een huis nog steeds, ben nu in meerder plaatsten aan het zoeken maar zonder urgentie kan het nog wel een eeuwigheid duren voordat je in aanmerking komt,, het is verder wel iets rusteriger thuis, of ik ben veel weg of mijn moeder is veel weg,, maatschappelijkwerk helpt voor mij ook heel veel ,ben er een stuk rustiger door waardoor ik weer beter met Liam om kan gaan tot nu toe is alles gelukkig nog leefbaar,, ( voor hoe lang het duurt ) Liefsz
Toen ik je eerste berichtje las dacht ik in eerste instantie dat je een jaar of 15 was, op basis van de manier waarop je moeder je behandelt Je bent volwassen en een moeder, groot gelijk dat je zelf voor je kind wilt zorgen en jullie leven op de rails aan het zetten bent! Heb je er al eens over gedacht om je opleiding bijv. bij het LOI af te maken? Dan kun je een groot deel van je leermomenten zelf indelen. In overleg krijg je waarschijnlijk de nodige vrijstellingen op basis van vakken die je al gedaan hebt.
--->> Xaph heb ik inderdaad ook al overwogen maar daar heb ik op dit moment het geld niet voor jammer genoeg,, eerst wil ik hier weg zijn en dan ga ik eens rustig verder kijken wat mijn opties zijn,, Liefsz 8)
even een update vanaf hier; Haay haay Vanmorgen weer eens met Liam naar de ha geweest op advies van het kdv omdat Liam steeds meer gaat huilen en steeds meer gaat hoesten enz. De huisarts kon niks meer betekenen en vind zelf dat de klachten ook voor een overgroot deel komen door de situatie thuis,, alleen kan hij jammer genoeg ook niks betekenen,, ik heb me daar toch een portie zitten huilen!! een groot gedeelte van de klachten die Liam heeft komt gewoon door de thuissituatie! zelfs de ha is het daar mee eens en nog kan er niks gebeuren en moet hij hier maar lekker blijven zitten!! G*tver!!! nou jah 3 mei een afspraak bij de kinderarts omdat niet alle klachten hier vandaag komen,, hopelijk kan hij verder iets betekenen,, voel me op dit moment weer zeer klote kan ik jullie vertellen,, houd het nou nooit eens op liefsz
Heey meiden!! ik kreeg net een telefoontje van de woon vereniging hier en ik ben 2de kandidaat voor een huisje!! het gaat huis heeft 1 slaapkamer, woonkamer, keuken en douche,, nadeel van de 1 kamer maar mag nu nog niet klagen!! ik ben eerst hier weg en dat is nummer 1 op dit moment! hoop zo dat het door gaat Liefsz