;) het goede in de mens...ik zelf

Discussie in 'De lounge' gestart door mams1, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn idee! Vind t bijzonder dat er nu een topic geopend word waar pluimen worden uitgedeeld voor de normaalste zaak van de wereld

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ohjee.. ik heb zo'n gevoel dat zit weer 'zo'n' topic gaat worden..

*Geniet ervan zolang het nog gezellig is*

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wat lief mysteriousgirl!

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Heb laatst (en 4 jaar geleden ook) een telefoon gevonden.
    Opgebeld en teruggegeven. Heel veel bedankjes maar geen beloning haha. Maar dat geeft niet, ik geloof ook erg in karma.

Ben zelf ook eens nageroepen door een vrouw bij de pinautomaat, ik was m'n 50 euro vergeten :). Ook super aardig!

5. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Nou ik geloof ook wel in wie goed doet goed ontmoet... Echter krijg je best wel eens de deksel op je neus...

1 keer pinpas gevonden man opgezocht in de telefoongids hem gebeld.. Hij nam op en ik legde uit dat ik z'n pas had gevonden. De man blij zou savonds even komen halen.. Stopte die avond met
    Een dikke Audi voor de deur.. Liet de motor lopen griste de pinpas uit m'n hand rende nog net niet terug naar z'n auto en riep "fijne avond nog".. Stond ik daar met m'n goede gedrag... Kijk had heus geen bloemetje ofzo verwacht maar een simpele dank je wel...

Ook een keer een telefoon gevonden.. Werd 5 Min daarna gebeld op de telefoon en toen nam ik op om te kunnen zorgen dat hij terug kon naar de rechtmatige eigenaar.. De vrouw helemaal dolgelukkig en toen ze m kwam halen kreeg ik een bloemetje

Dus tjah... Pluimen aan elkaar geven.. Misschien wel maar dat mag best wel een keertje toch... Ik vind het leuk om te lezen wat mensen voor andere doen!

6. minon

minon Niet meer actief

Bij de aanschaf van een kast scande de caissière maar een doos ipv twee waardoor de totaalprijs 59,99 was ipv 159,99 dat heb ik wel eerlijk gezegd.
    Vanmiddag zelfs teruggegaan de supermarkt in voor een pakje koffiezakjes van een paar eurocent wat onder mn tas lag en dus niet afgerekend. Vind dat eigenlijk vanzelfsprekend. Als iedereen het laat dan heeft de winkeleigenaar op jaarbasis toch een flinke strop.

7. Islah

Islah Niet meer actief

En zo hoort het, eerlijk zijn.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn moeder rekende vroeger in de supermarkt eens iets af waarbij ze 25% korting kreeg. Ze had daarvan 3 producten. De cassier, niet zo slim blijkbaar, gaf haar 75% korting... Mijn moeder zei toen wel om het duidelijk te maken "nou dan neem ik er nog een, heb ik het lekker gratis!" Begreep die jongen er alsnog niks van. Uiteindelijk toch eerlijk gezegd dat ze veel te weinig had betaald. Wel bij de klantenservice want die jongen snapte er niks van (dat ze überhaupt zulke mensen in een supermarkt laten werken).

9. minon

minon Niet meer actief

Precies. Als je teveel betaald zeg je er toch ook wat van? Als je dus te weinig betaald in mijn ogen dan ook.

10. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik geloof zeker in karma. Bij ons restaurant op kantoor had de caissière ook een rare fout gemaakt bij het aanslaan van de lunch, en omdat ik er toen wat van gezegd had dat ze te weinig aangeslagen had, matste ze me daarna regelmatig ;) was natuurlijk nooit mijn intentie maar zo zie je maar eerlijkheid loont wel ;)

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Wow hoe wist je dat t 500 was dan? Had die vrouw dat gezegd? Echt aso!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Vorige week iets verkocht op mp en had netjes het geld overgemaakt gekregen maar haar adres niet gekregen. Stond ook niet bij de omschrijving bij het overgemaakte geld. Ik heb verschillende mailtjes gestuurd of ze haar adres wilde geven en uiteindelijk gezegd dat als ik het in het weekend niet had, ik het geld terug ging storten. Gelukkig kreeg ik het de dag erop maar het was wel apart om het eens zo mee te maken :D

13. Crocus

Crocus Niet meer actief

Sinds ik heel ziek ben geloof ik niet meer in karma. Als ik 100 euro vind koop ik er dus iets leuks van. En ik zou het zowieso niet teruggeven als ik erin geloof zelf ooit zo geld terug te krijgen. Ik geef het terug omdat ik het lullig vind voor de ander. Een portemonee dus. Geloof niet dat 100 euro ergens op de stoep op het politiebureau word opgehaald.

14. Ik werd een keer aangehouden door een meisje die de weg aan me wilde vragen.
    Ze had de bus gemist doordat de trein vertraging had en was lopend van het station vandaan gekomen en was al een half uur te laat voor haar sollicitatiegesprek.
    Het desbetreffende adres kon ze ook niet vinden.

Toen heb ik haar maar afgezet bij het adres, duizend maal dank, wat was het meisje blij...

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    de kassiere had een brood te weinig aangeslagen, zat me heel verbaast aan te kijken dat ik terug kwam. Eerlijkheid duurt het langst denk ik dan, en ik zou er ook wat van zeggen als ik benadeeld zou worden dus doe ik het ook als ik er voordeel van heb.

Heb wel een keer gehad dat een kassiere de korting op pampers verkeerd deed, waardoor ik 2 pakken gratis kreeg.... heb er 3 x wat van gezegd maar ze wilde er niet aan dat dat zo was, toen dacht nou ja dan zij het zo.... ik heb mijn best gedaan.

16. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    Ik zeg als ik teveel wisselgeld terug krijg er ook wat van. 1x niet terug gegeven de visboer zelf hield vol dat ik echt met 50 euro had betaald ipv 20 euro. Dat op een drukke braderie ik had het wel 3 x gezegd

17. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Goed gedaan! Hier heb je een veel beter gevoel bij!
    Als ik het zou houden zou ik er een rare nasmaak aan overhouden.

Ik ging een keer pinnen en een oude vrouw voor mij liep uit het hokje.
    Ik stond ervoor en er zat 50 euro in, ik ben die vrouw achterna gerend en heb haar het geld gegeven.

Ze was helemaal perplex en zo van o,o ja bedankt.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn schoonmoeder had een paar weken terug op mp een heel leuk dorafietsje gezien voor mijn dochter, had ze gebeld, hij was 10 euro! toen vroeg ze of er toevallig ook zijwieltjes aanzaten. Nee, maar die moesten nog wel in de schuur liggen, die man zou zoeken. Komt mijn schoonmoeder aan de deur om die super, supergoedkope (en echt nog mooie!!) fiets op te halen, zegt die man: Ik kon de zijwieltjes niet vinden, geef maar 5 euro......:cool:

Mijn mond viel open toen ik het hoorde hahaha
    En dochter is superblij met haar dorafiets! (zijwieltjes heeft sm bijgekocht)

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haha ik had vorig jaar zomer precies hetzelfde. Vrouw kwam koelkast kopen, we hadden 55 euro afgesproken, maar ze gaf 70. Zonder nadenken gaf ik haar die 15 euro terug.

Deel Deze Pagina