Het goede nieuws aan je (schoon)ouders vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Foofer, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    gewoon schreeuw het uit : IK BEN ZWANGERRRRRRRRRRRR
    WHOEHOEEEEEEEEE hahaha

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Bij de eerste hadden wij een heel klein boekje gekocht voor mijn schoonouders waar spreuken in stonden van opa's en oma's, omdat mijn schoonouders al opa en oma waren van mijn schoonzusje legde ze de link niet meteen en dat was hilarische :D Toen ze het eindelijk door had kreeg ze een rode nek en begon gelijk van vreugde te huilen hahhah

Mijn ouders heb ik gewoon gillend opgebeld om het te vertellen hahahahaha

Nu bij de tweede heb ik mijn zoontje een shirtje aangetrokken waar wij de tekst op hadden gezet: '' Ik speel binnenkort niet meer in mijn .... '' en dan op de plek van de puntjes hadden wij een badeendje getekend, mensen lazen het drie keer voordat ze het door hadden, de tranen vloeide weer rijkelijk hahahah

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Wij hadden bij de eerste een fotolijstje, met daarin een stamboom gemaakt.... Ouders van allebei de kanten, dan wij, en onder ons weer een groot vraagteken met de uitgerekende datum eronder!

4. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

De 1e keer toen ik in verwachting was, hadden we toevallig net een etentje met mijn ouders ter ere van hun 35 jarig huwelijk.
    Heel mooi een fles wijn ingepakt en een leuk cadeautje erbij! Die blik vond ik geweldig toen ze zagen dat er een truitje in zat met: 50% papa, 50% mama, 100 % ikke.
    Helaas kreeg ik een aantal dagen later een miskraam.

De 2e keer lag ik plotseling in het ziekenhuis met een miskraam, wat uiteindelijk een curettage werd. Dus toen heb ik het niet kunnen vertellen, ja.. dat t weer mis was ja.

De 3e keer (3x was scheepsrecht!) was ik jarig toen ik 10 weken zwanger was. Toen hebben we de taart bestrooid met roze en blauwe muisjes! Roze en blauwe ballonnen opgehangen, dus dat was wel duidelijk (dacht ik! haha) maar niemand vroeg wat! Toen uiteindelijk een echo foto laten zien, ja, toen viel t kwartje!!!

5. giraf

giraf Niet meer actief

Ik had er van te voren al heel vaak over gedacht hoe we het zouden vertellen als ik zwanger was. Met een mooi gedichtje, of een klein kadootje. Ik wist nog niet hoe ik het wilde gaan vertellen, maar als het zover zou zijn dan zouden we het zeker orgineel en op een leuke manier mededelen....

Op een dag hadden we inderdaad een positieve test in handen. We zijn gelijk in de auto gesprongen en huilend kwam ik bij mijn ouders binnen, door alle tranen kon ik niets zeggen, en gooide ik zo de test op tafel... Haha! Gelukkig hadden ze het meteen door, en stonden we een seconde later gezellig met z'n allen te brullen ;).

Bij mijn schoonouders hebben we het gewoon verteld.

6. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Bij mijn eerste konden we het toevallig vertellen op eerste kerstdag. Dus een cadeautje ingepakt onder het mom van kerstcadeautje en ze waren allemaal verrast. De tweede keer hebben we het verteld aan ouders, schoonouders en goede vrienden op de verjaardag van hubbie, kwam toen erg goed uit. Ik had een taart bij de hema besteld met een plaatje van rose en blauwe muisjes en een vraagteken. Het duurde even totdat ze goed keken. Sommige hadden het op de een of andere manier gedacht, maar anderen waren helemaal verrast. Dat was erg leuk (al vind ik die met dat shirtje en eendje ook erg leuk zeg).

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik ben van plan om de toekomstige opa's en oma's een kinder-logeerkoffertje te geven met allerlei kleine spulletjes erin van persoonlijke waarde (bijv. een mondharmonica in het koffertje voor mijn ouders omdat mijn vader vroeger altijd voor ons speelde, wij vonden dat prachtig. Nu wil ik graag dat hij dat voor zijn kleinkind(eren) ook doet ;))

8. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

wij hadden voor mijn ouders en schoonouders een voorleesboekje gekocht met de titel opa ik vind je lief en oma ik vind je lief. Die ingepakt en gegeven. Mijn schoonouders hadden het nog niet helemaal gelijk door maar mijn ouders wel. Mijn moeder zat me met grote ogen aan te kijken en kan alleen maar zeggen: ECHT. Was wel heel erg leuk.

En mijn zus had ik wel een beetje perplex staan. Vrienden van mijn ouders werden weer opa en oma en ik vroeg haar of ze dat al wist. Nee wist ze nog niet. Zei ik, dan heb ik nog een nieuwtje. B en H worden ook opa en oma ( namen van mijn ouders ) en ze snapte m echt niet. Pas later drong het door hihi.

Overigens ook eerste kleinkind voor beide partijen en mijn zus word voor het eerst tante

Liefs

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Die van dat eendje ga ik onthouden!:D

10. Alita

Alita Niet meer actief

Bij onze eerste een kado met slabbertje gegeven...
    Nu bij de tweede onze dochter een tekening laten maken met de mededeling...en vrienden dmv een t-shirt die dochter aan had...alleen moesten we NOG vertellen even op de achterkant te kijken hahahaha

11. Alita

Alita Niet meer actief

hihi pfaffs gezien ;)
    Hier moesten we het ook vertellen dat er iets op de achterkant stond....

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij Emma zijn we langsgeweest en gewoon verteld, het was voor mijn ouders hun eerste kleinkind dus bijzonder genoeg om het gewoon e vertellen haha! mochten we een tweede mogen krijgen dan hebben we een shirtje met erop Ik word grote zus en die doet Emma dan aan.

13. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Voor dat we wisten dat we zwanger waren, hadden we inderdaad allerlei ideeën.
    Op het moment dat de test positief was, hadden we geen tijd (voor ons gevoel) om iets te regelen.

M'n schoonmoeder hebben we het verteld door te zeggen: ''Kijk eens wat voor verassing ..... voor me had vanmorgen'' en toen gaf m'n vriend de test. Haha, ze was/is blij maar moest even wennen.

Mijn ouders, broer en schoonzus hebben we het gewoon verteld. ''Ik moet jullie iets vertellen, en ook gaf ik de test''
    Ze geloofden het eerst niet en toen was het gillen geblazen:D

Deel Deze Pagina