hallo, ik ben nu 3 a 4 mnd aan het temperaturen en gebruik ovutesten op zich is mijn cycles vrij stabiel behalve de laatste keer. ik moest 14 juny ongi worden maar op 12 juny kreeg ik ineens oud bloed te zien wat ik normaal nooit heb, mn temperatuur was gezakt en die avond daarvoor 11 juny had ik een positieve ovulatie test en de ochtend van 12 juny ook. de ongi is toen helaas wel doorgezet en ik was dus niet zwanger. mn vraag is dus hoe komt het dan dat ik wel positieve ovutest had? en anders heb ik dat nooit want dan test ik ook als de ongi nadert en dan is de temp niet eens gezakt. iemand hier ervaring mee? als ik mn temp.lijst bekijk heb ik altijd op dag 9 na de eisprong een piek in mn temp en daarna zakt ie, is dat dan al een teken dat ik niet zwanger ben en heeft dit te maken met de innesteling? want waarom piek ik op dag 9, iemand enig idee? gr sj
Het kan zijn dat je misschien heel kort zwanger was, en dat het toch is misgegaan. Een ovu-test reageert namelijk ook op hcg (andersom niet). Verder piekt je temp altijd zo'n beetje midden in je luteale fase (fase na je eisprong). Dus na je eisprong zie je een tempverhoging, en dan kan je temp nog steeds blijven stijgen een aantal dagen. Daarna loopt het dan weer terug. Dat is normaal. ALs je zwanger bent, blijft je temp hoog. Maar als je temp hoog blijft, betekent dat niet automatisch dat je zwanger bent.