Mijn vriend komt oorspronkelijk uit een dorp, 45 km verder op. Daar wonen zijn ouders en vrienden. Eerder gingen we om de week daar heen in het weekend, ik reed terug en er was niks aan de hand. Nu met de kleine kan dat natuurlijk niet meer, ik kan niet meer mee, omdat ik met de kleine zit. Of ik ga wel mee, kleine naar opa en oma daar, maar ik wil dan wel gewoon op tijd naar huis. 1 vanwege de kleine, 2 ik heb géén zin om bij mijn schoonouders te blijven logeren (heb niet een al te beste band met ze). En ook het feit dat de kleine daar nooit wil slapen. Ik weet niet wat het is, of het nu overdag of 's avonds is, hij wil gewoon niet. En ik heb niet heel veel zin om de volgende dag met een 'over de zeik' kind te zitten. Maar goed, mijn vriend wil nog steeds graag daar heen, snap ik heel goed, het zijn zíjn vrienden en ik vind het ook belangrijk dat hij ze blijft zien. Maar hij wil dan steeds bij z'n ouders blijven slapen. En dat sowieso 1x in de maand. Ik vind dat niet nodig. Hij heeft er voor gekozen om hier te komen wonen, + dat we nu een kindje hebben. Hij kan het toch niet maken om sowieso 1x in de maand de hort op te gaan. Ik vind het niet erg dat ie naar z'n vrienden gaat, maar ik heb zo iets van: Kom daarna gewoon naar huis! Want voordat hij anders de volgende dag weer thuis is, na een avond flink zuipen, is het alweer middag! Wat vinden jullie? Maak ik er een té groot probleem van? En kennen jullie het misschien ook zelf?
Mijn vriend zijn "roots" liggen hier ook ongeveer 45 km vandaan en hij gaat ook wel eens naar zijn vrienden en dan blijft ie bij zijn moeder slapen. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Snap het wel en vind het af en toe ook wel lekker om een avondje voor me alleen te hebben... Als het maar 1x in de maand is zou ik me niet al te druk maken. Vaak als mijn vriend gaat, gaat ie na het eten weg en komt dan ergens in de middag terug de volgende dag. Hij heeft het gewoon nodig en hij verdiend het ook want hij is een lieverd.
Ik zou me dr ook niet zo druk om maken. Het is maar 1 keer in de maand. En misschien dat hij één weekend wel een nachtje blijft slapen en de andere keer naar huis komt. Ik vind vrienden een erg belangrijk onderdeel in je sociale leven. Ik woon 200 km van mijn vriendinnen vandaan en mis het heel erg om niet even persoonlijk te kunnen kletsen. En ik denk dat mannen daar ook wel behoefte aan hebben! Het is maar 1 keer per maand meid..
Als het 1x per maand is zie ik het probleem ook niet zo. Mijn man gaat altijd weg op vrijdag als hij vrij is. Eerst even pokeren bij vrienden en soms nog even op stap. Hij komt s'nachts natuurlijk wel thuis maar zie hem dan ook niet voor het middag eten omdat ie lekker lang slaapt. Heb er echt geen problemen mee. Je hebt elkaar lijkt mij maar ook je 'eigen'ding om te doen. Misschien kun jij lekker 1x per maand met vriendinnen op stap zodat hij dan de volgende dag jullie kindje doet. Kan me ook voorstellen dat hij lekker een borreltje wil drinken als hij bij zijn vrienden zit.
Ik vind 45 km niet heel ver. Hij zou er ook voor kunnen kiezen om niet te drinken, en dan gewoon naar huis te rijden. Mijn man zijn vrienden wonen 320km bij ons vandaan, die ziet hij ook bijna nooit meer. Mijn man is alleen in de weekenden thuis door zijn werk, en hij kiest ervoor om de weekenden met zijn gezin door te brengen.
mijn vrienden wonen 70km vandaan en ikzelf heb geen rijbewijs en hun komen niet met 20 man naar mij... waardoor mijn vrienden mijn vrienden dus niet meer zijn. ik vind dit echt heeeel erg jammer! waar we nu wonen heb ik niet echt vrienden. wel kennissen enzo. maar ermee weggaan nee, dat doen we niet. ik zou het echt niet erg vinden als het maar 1x per maand is hoor. voor hetzelfde geld gaat hij ieder weekend... dan heb je recht op klagen als hij jullie verwaarloosd en meer bij zijn vrienden is of meer voor zijn vrienden doet dan voor jullie.... maar die 1x per maand zou ik me echt gewoon bij neerleggen. want als jij "dat" gaat weigeren gegarandeerd dat er dan ruzie komt!
nou, het feit dat hij doordeweeks ook altijd laat thuis is van zn werk, vind ik het fijn om dat júíst in het weekend wat te kunnen doen met zn drietjes. Dat doen we nooit namelijk. Hij gaat altijd eind van de ochtend weg en dan zie ik hem zondagmiddag een keer... + dat zondag onze enige dag samen is. Het is nu 1x in de maand, maar hij wil vaker... en hij wil dan per sé blijven slapen. 2 biertjes en dan aan de cola voelt ie niks voor. Hij gaat alleen zn eigen weg. Hij wil er niet eens over in discussie. Ik heb al zo vaak gezegd, dat ik ook wel eens graag mee wil, maar dat 'mag' dan niet, omdat ik dan weer vroeg naar huis wil! Ja, vind je het gek? Je hebt ook nog een kind. Hij wil z'n leven leiden, zoals die eerst ook deed, maar dat kan tochniet meer? met een kleine? Als het aan hem lag, deden we hem elk weekend naar de oppas! Dat kan toch niet?!
Het geeft me trouwens een goed gevoel als ie ff kan chillen met zijn vrienden. Beetje pokeren, drankje erbij. Zie mezelf echt niet zeggen: "Dan laat je de drank maar staan en kom naar huis." Ik bedoel, we zitten toch niet aan elkaar vastgekleefd, we zijn ook nog individuen met een eigen leven? Laat hem lekker een drankje met zijn vrienden drinken. Toch leuk als je vriend het naar zijn zin heeft? Ook al is het niet met jou.
Nee, elk weekend naar de oppas kan niet. Hij moet wel emer weekendjes bij zijn gezin zijn dan bij zijn vrienden. 1 x per maand lijkt me heel netjes.
Ik sluit me aan bij Monkeylove! Als dit zijn manier van "relaxen" is en even bij tanken. Tuurlijk is het weekend samen ook fijn, maar als jij met hem de afspraak maakt 1 keer per maand, dan heb jij 3 keer per maand het weekend met hem! Daarbij als hij 's avonds thuis komt van het werk, dan hebben jullie de avond ook voor jullie zelf! Ik zou hem dat maandelijke uitje gunnen naar zn vrienden en hem dat nachtje daar laten slapen. Hij kan natuurlijk niet meer dat leventje lijden zoals vroeger, maar eens per maand moet echt kunnen! Ging mijn vriend maar eens per maand weg. Heerlijk!!!!
tuurlijk, ik wil ook dat ie zich kan relaxen enz... maar als ik een keer weg wil, is het vaak: ahh, we zien mekaar als zo weinig! Blijf toch lekker thuis, filmpje kijken enz... En ik zit al zo veel alleen thuis, ik werk nu nog maar 2 dagen, de rest van de week zit ik alleen maar bij huis. Hij komt altijd laat thuis van zn werk, zo rond 20:00-20:30 uur, dus een echte avond hebben we ook nooit.
Het klinkt of er meer speelt nu ik dit lees. Niks ergs hoor. Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat je niet meer het oude leventje kan leven toen jullie nog geen kinderen hadden... Dat ben ik zeker met je eens. 1x per maand zou ik geen probleem vinden maar als hij het vaker zou doen zou ik het ook niet leuk vinden, zeker niet als hij iedere keer blijft slapen. Je hebt er samen voor gekozen om een kindje te krijgen dan moet je ook samen die zorg delen. Dat houd in mijn ogen in dat je niet altijd op stap kan en de zorg op de andere ouder aan kan laten komen. Zou toch nog maar eens met hem daarover praten. Het is geven en nemen in een relatie, en ik vind het heel belangrijk dat ieder zijn eigen ding kan doen. Maar daar moet je gezin niet onder lijden.
Als dat jullie enige dag samen is in de week, zou ik het echt helemaal niks vinden dat hij aldoor weggaat. Hij gaat zaterdag eind van de middag weg en komt zondag middag pas weer thuis. Gezellig voor jou en je zoontje. Snap best dat hij een keer iets voor zichzelf wil doen, maar hij heeft nu een gezin en kan niet aldoor meer de hort op en maar drinken.
en het feit dat ik al zoveel alleen thuis zit, ik werk maar 2 dagen en de rest van de dagen zit ik bij huis, verheug ik me altijd op de zondag! Lekker samen ontbijten enz... maar nee hoor, ik zit weer alleen! En ook vind ik dat hij juist op de dagen dat hij thuis is, aandacht aan zn kind moet geven. Ik vind het ook wel eens fijn, om een keer geen fles te geven, of een keer geen schone luier te doen, even wat zorg overnemen.. maar dat gebeurt ook nooit. En begrijp me niet verkeerd dat ik niet voor ons zoontje wil zorgen, ik wil zo graag een gezin zijn, maar ik heb echt het gevoel dat ik alleen met mn zoontje ben!
Zit er dan wel meer niet goed in jullie relatie? Het is ook zijn kind dus een luier verschonen of een fles geven hoort daar ook bij. Gewoon een schop onder zijn hol geven en zeggen dat hij meer moet doen met jullie kindje.
niet verbieden ,maar afspraak maken , een weekend hij weg , dan wil je ook een weekend weg lekker met meiden chillen en opstap,,kijk wat hij ervan vindt het moet eerlijk blijven , als hij zo graag weekend voor zijn vrienden wil ,heb je even veel recht op
Ik vind dat 1 weekendje best kan, als daar tegenover staat dat hij wat meer met jullie doet. Probeer daar afspraken over te maken. succes.
Ik krijg nu ook het idee, dat er meer achter zit.. Of in elk geval dat het niet om dat ene maandelijks avond weg gaat. Ik denk dat je samen met je vriend eens om tafel moet gaan en er over praten. Doet hij wel eens iets met jullie zoontje of ben jij de gene die "alles" moet doen? Desondanks werkt hij wel fulltime en misschien heeft hij wel even dat uitje nodig, om even wat stoom af te blazen. Anders maak je met hem de afspraak dat hij eens per 2 maanden gaat.
Compromis: een keer in de 2 maanden gaat hij alleen en bij zijn moeder pitten en in de andere maand ga jij mee en rijd jij vroeg terug (en hij ook)?!