... er sinds september vorig jaar maar4 regenbuitjes zijn geweest en nu met 38 graden het gras echt verdord is.
Ik heb hier niet zo veel last van, ik ben echt perfectly happy met mijn eigen leventje. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 37 jaar ben, met name de laatste jaren merk ik dat ik echt met niemand wil ruilen en lekker tevreden ben. In mijn jongere jaren maakte ik me wel drukker over andere mensen.
Bij ons doen mensen vaak alsof het gras ergens anders groener is. Omdat wij in een appartement (2-hoog zonder lift) wonen met ons 2e kindje onderweg...dat we het met een auto moeten doen....etc. Terwijl ik zelf dus juist ontzettend gelukkig ben met wat wij hebben, vooral sinds ik moeder ben geworden ben ik veel meer tevreden met wat wij hebben! Wat een heerlijk gevoel!!
Mijn schoonzusje... Die in 1 keer zwanger werd terwijl ze bijna nooit sex had en en ook nog eens na 4 maanden niet ongesteld was geweest toen ze stopte met de pil, een levend en gezond kind kreeg en opa en oma alles liet doen, die altijd alles makkelijk afgaat omdat papa en mama alles regelen! Altijd in de nieuwste en duurste kleding loopt, waar een huisje voor wordt gebouwd waar ze werkelijk alles nieuw voor mag kopen, en ja, ik ben heel trots dat wij t allemaal zelf doen, een goede vriendin zei laatst nog, beter een krot van jezelf as een paleis van een ander! Maar als je overal keihard voor moet knokken, is het wel eens zuur dat een ander het allemaal cadeai lijkt te krijgen! En ja, haar vriend had haar, met hele goede reden uit huis geschopt, maar ze wordt er alleen maar beter op omdat papa en mama alles betalen!
Zoals meer mensen zeggen, als je goed in het gras kijkt zie je het onkruid zitten. Als ik om mij heen kijk weet ik dat bij de mensen die ik ken elk huisje wel iets heeft. Je wordt niet gelukkig van luxe producten. Gezondheid & liefde is veel belangrijker.
Maar hier kan je toch serieus niet jaloers op zijn? Ik vind het juist fijn dat ik een hoop zelf kan doen en het dus ook zelf 'verdiend' heb. Geeft mij een gevoel van vrijheid, als alles voor je geregeld wordt, zou ik eerder een gevoel van gevangen zitten hebben, je bent afhankelijk van die persoon. Om op het thema terug te komen: ik ben tevreden met mn eigen bijna groene gazonnetje
bij een ander lijkt het allemaal soms zo veel makkelijker te gaan. Snel een goede baan die dik betaald, dure vakanties, uitjes, slanke lijn, snel kinderen krijgen en veel cadeau krijgen in het leven. Tja dan zijn wij waarschijnlijk een super burgerlijk stel, we wonen ver van onze familie af en zijn erg op elkaar aangewezen daardoor. Dat is soms best pittig als je je k*t voelt, maar daarentegen hebben we samen al vet veel bereikt. Misschien niet zo goed en mooi als een ander met bijvoorbeeld het klussen in huis, maar wij hebben het samen gedaan zonder ervaring. We staan altijd voor elkaar klaar, manlief helpt ontzettend veel mee in het huishouden en zijn gelukkig met elkaar! Uiteindelijk hebben wij over max. 3 weken 2 kindjes waar we helemaal gek mee zijn.We hebben een mooie spaarrekening en geen schulden (ok een hypotheek, maar die makkelijk betaalbaar!) Tuurlijk zou ik nog steeds bepaalde dingen willen in het leven, maar daar heb ik niet alles voor over. Als ik mensen zie die die dingen wel hebben, weet ik vaak ook dat daar dingen achter schuilen die ik niet wil hebben.
Wel zo gevoeld, nu niet meer. We hebben 3 kindjes, zijn gezond en gelukkig (ja we hebben ook onze momentjes maar dat lijkt me nogal mensenlijk).. Wat wil je nog meer? Anderen kunnen nog weleens doen alsof ons grasveldje geel en verdord is en dat wij daar echt iets aan moeten doen (lees: anders huis zoeken en meer materialistische zaken).
Wijsheid komt met de jaren toch met 35+ kijk ik ook liefste naar wat ik wel heb. Heb je een Mercedes wil je een Ferrari. Is je zwembad 10 bij 3 wil je een 25 meter bad met room for à pony. De jaren hebben me een langzaam aan een hovenier gemaakt die het gazon leert repareren en waarderen zonder steeds maar over de schutting te kijken of de buurman misschien ook al gaten aan het krijgen is.
Heel herkenbaar allemaal... Zou het dan idd met de jaren minder worden.. Ik heb ook niet te klagen hoor maar betrap mezelf er wel regelmatig op dat ik denk hun hebben dit en dit en dit... Haha ik ga voortaan heeeell hard aan onkruid denken als ik het gras bij een ander weer heel groen zie worden
ja bij mijn tante net hele huis verbouwd vloer gedaan .. en dergelijke gaan op akantie naar turkije en nu weer naar kroatie . hebben een motor en dergelijke en dan openlijk vertellen terwijl wij met gezin nog nooit zijn geweest
Ik heb de afgelopen maanden geleerd dat het gras helemaal niet groener is bij een ander! Wij hadden buren die het ogenschijnlijk erg goed voor elkaar leken te hebben. Gezin met zoon en dochter. Eigen zaak. Twee dikke auto's voor de deur. Paar keer per jaar op vakantie of lekker weg. Prachtige keuken in hun huis. Ze kochten ook allerlei mooie dingen. Mooie tuin. Kortom: buren om echt jaloers op te zijn! Schijn bedriegt echter. Ik viel zowat van het nieuws van mijn stoel, omdat ik het niet kon geloven. Zo'n leuk stel...Gaan ze scheiden! Een van mijn zusjes. Daar leek ook alles mooier. Twee kindjes. Genoeg geld lijkt het, want ze kopen nogal veel speelgoed en merkkleding. Maar....hun jongste zoontje blijkt ongeneeslijk ziek te zijn. Niks om jaloers op te zijn! Kortom: elk huisje heeft zijn kruisje. Ookal lijkt het gras groener bij een ander, vaak is dat helemaal niet zo! Iedereen heeft zo zijn sores/problemen. Nee, ik vind het gras niet groener meer bij een ander. Ik denk nu maar zo: uiterlijke schijn. Schijn bedriegt! Het lijkt vaak mooier bij een ander, maar dat hoeft echt niet zo te zijn!
wat ik wil is dat er gras in mijn voortuin komt en stenen in de achtertuin + schuur voor man... ipv onkruid, nog even verder sparen.. lalalala lalalala.. ( o en de 100000 winnen zou daarbij handig zijn, dat wil ik ook wel.. ) hihi..
Jeetje dat lijkt me vreemd om me anders voor te doen dan je eigenlijk bent. Ik zou bang worden van mijzelf. Haha zou er niet mee kunnen leven. Dromen mag wel maar liegen vind ik niet kunnen.
Nou ja, eigenlijk bij veel mensen. Opleiding, werk. Dat kan ik niet meer, want ik werd ziek. Vriendinnen van me die 4x per jaar op vakantie gaan, maar waar ik dan naar vergeet te kijken is dat die nog thuis wonen, dan heb je allicht meer te besteden. Mensen met een 'perfecte' relatie, maar uiteindelijk gaat het uit en blijkt dat het al die tijd niet zo best ging.. Maar Be Happy heeft helemaal gelijk.. er is overal wel wat. En jaloezie is een lelijk iets.
Gelukkig heb ik dat niet vaak, soms denk ik het weleens natuurlijk, maar ik verbeter mezelf altijd. Je hebt er helemaal niks aan, jouw leven wordt er niet beter van en hun leven niet slechter. Je kan toch veel beter blij zijn voor je vrienden die lekker veel geld verdienen? Of voor je (schoon)zusje die supersnel zwanger is geworden? Daar heeft iedereen veel meer aan, en is veel beter voor de relatie! Iedereen heeft dingen die je anders zou willen, maar dagelijks kunnen genieten van je leven, van de kleinste dingen, is heel erg waardevol. Jeetje, ik klink wel heel erg prekerig, zo bedoel ik het niet hoor! Nadat wij kinderen hebben gekregen, heb ik heel erg geleerd om prioriteiten te stellen. Dat het niet zo interessant is wat anderen van jou denken, als je er zelf tevreden mee bent. Maar dat geldt dus ook andersom: het is ook niet interessant wat jij van je buurman vind, zolang hij hartstikke gelukkig is.