Het gras bij iemand anders lijkt altijd groener omdat..

Discussie in 'De lounge' gestart door Koesje, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het valt mij op dat men het groener zijn van het gras voornamelijk afleest aan materialistische zaken ;)

Daar heb ik niet zo'n last van gelukkig. Mijn man heeft dat wel een tijd gehad. Wilde alles meer, mooier, groter en duurder (ook al hadden we daar het geld niet eens voor).
    Maar nu zitten we redelijk op 1 lijn. Van de week zelfs onze dolby surround set naar de kringloop gebracht, want 'waar hebben we dat eigenlijk voor nodig?' ;) (alleen maar meer snoertjes om weg te werken)

Wij zijn net terug van 2 weken Texel op de camping. Ik werd door mijn collega, die naar India is nu, voor gek verklaard. Wie gaat er nou naar Texel? Ik kon beter naar Maleisië (o.i.d.) gaan volgens haar.
    Hallo!? Mag ik misschien zelf bepalen waar ik van geniet en waar ik mijn geluk vandaan haal?

Natuurlijk heb ik wensen, en natuurlijk ben ik wel eens jaloers op mensen die vrijstaand wonen in de prachtige omgeving van de Veluwe. Maar ik laat daar het genieten van wat ik WEL heb niet door verpesten.
    En wat heb ik? Een prachtig, gezond, blij kind, een lieve man en dito familie, iedereen is gezond en qua materieel hebben we wat we nodig hebben en dat is voor nu genoeg :) De wensen en dromen zullen we ooit wel vervullen, we zijn nog jong. En zo niet? Dan blijven we dromen :p

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik woon ook ver van familie (feb van west naar noord verhuisd), maar juist omdat je het met zn 2-en aankan, dat is toch super?
    Juist dat is knap!
    En je moet ook iets te dromen houden!

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb dat nu wel even het heel erg..... juist omdat alles hier zo tegen lijkt te zitten!

Ben onvrijwillig werkloos...hbo diploma, goede werkervaring, maar niemand die me aanneemt. Op 1 inkomen leven is nu erg zuur en moet me druk maken hoe ik mijn zorgverzekering betaald krijg.

En anderen in mijn omgeving krijgen nu een vast contract, gaan uitgebreid op vakantie, kopen alles wat ze willen.

Ja, dan voelt het even zuur.... omdat ik dat voorheen ook kon.

Het gekke is dat het toen wel minder waardeerde... en nu ik het niet meer heb/kan, mis ik het zo erg.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tja ook hier wel eens "jaloers" op sommige mensen. Maar als ik dan op het kleed kijk en mijn mooie zoontje tevreden zie spelen. In ons prachtige huis met tuin de honden lekker van het zonnetje zie genieten...
    En kijk naar wat we allemaal al bereikt hebben met z'n tweetjes dan besef ik me best goed dat mensen ook wel jaloers op ons kunnen zijn...
    En een streven hebben/dromen hebben is volkomen gezond en normaal. Zolang je maar reeel blijft en kijkt naar wat je wel hebt.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    +1!

Gezondheid kun je niet kopen, ook niet met geld van de bank.
    Bij ons in de familie is niet iedereen gezond, dus ook dat is niet vanzelfsprekend.

Ik mag niet klagen, mooi huis, lieve man + kind, allebei leuke baan.
    Toch, ik zou mijn huis zo wegdoen (etc) als ik daarmee van mijn constante lichamelijke klachten af zou komen & mijn mams terug zou
    krijgen. :)

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ik moet zeggen dat ik momenteel ook mezelf groener vindt. Ik geniet van het leven en ja iedereen heeft iets waar diegene beter mooier, strakker, meer geld, leukere kinderen, betere gezondheid of wat dan ook heeft.
    Maar ik voel me gelukkig. Ik ben gelukkig met mijn man, mijn vrienden, mijn familie, mijn leven. We hebben het goed en we zijn gezond (op die nare bekkens van mij na dan, maar dat gaat over) Ik zit gewoon lekker in mijn vel denk ik. Het kan altijd beter, ongetwijfeld, maar ik heb wat ik hebben wil :)
    En wat een ander zegt en achter de deur gebeurd, verschilt soms aanzienlijk veel met elkaar. Vakantie met een lening, leuke kinderen die achter de voordeur geslagen worden, Groot huis terwijl ze haast geen geld meer hebben om te eten.

Nee mijn gras is op dit moment groener, haha misschien komt het door het zonnetje buiten. Zo voel ik me :D

7. Britttt

Britttt Lid

13 jul 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik juist te maken met een zusje dat denkt dat bij ons het gras groener is, ook heel vervelend. Ze ziet niet dat wij keihard hebben gestudeerd en gewerkt om te komen waar we zijn. Niet met dure spullen, maar het leven is net even iets makkelijker voor ons dan voor haar (in haar ogen dan!).

Ik ben blij met wie we zijn, waar we zijn, wat we doen en wat we hebben: gezondheid, liefde, dromen, elkaar en een veilig en fijn huis voor nu en later. Natuurlijk zou ik ook graag nog wat dingen willen, maar het nog niet gerealiseerd/gekocht/ervaren hebben van die dingen maakt mijn leven op dit moment niet minder gelukkig.

Toen wij verhuisden van een kleine bovenwoning met 30+ jaar oude badkamer en keuken leek het hier allemaal super te worden (nieuwbouwhuis, alles zelf uitgezocht). Niets blijkt minder waar: met schaamte liet ik mensen ons nieuwe huis zien.

Je kunt beter genieten van wat je hebt, dan altijd blijven mopperen om wat er nog ontbreekt!

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

dat hebben wij ook wel een beetje hoor ..

al moet ik zeggen dat ik liever een ander huis heb ..
    ik woon nu op 4 oog 7 trappen
    en dat is erg vervelend zeker met kind

we staan al een tijd in de wacht voor een huis
    maar als ik dan zie dat mijn nichtje op zichzelf gaat wonen
    en dan binnen een paar maanden een huis heeft ..

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier ook het probleem dat wij het groenste gras lijken te hebben van de familie.
    Maar laat het niet aan mijn hart komen, ik ben ook niet jarloers op anderen.
    Het LIJKT alleen groener. Vriendin had grote villa, hotel mama ed; maar dan hoor je dat ze niet zwanger kan geraken. Tja, onze buren hebben ook prachtige tuin, mooie auto, mooie kleren (wij hebben zelf geen afsluiting buiten of lusters in huis); maar ze huren hun huis en buurman zei dat hij het ook liever gekocht zou hebben (net zoals ons).
    Blij zijn met wat je zelf hebt is het beste denk ik

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wonen we bij elkaar in de straat?

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    laatste tijd ben ik van alles terug gekomen ..
    behoorlijk al wat meegemaakt met mijn dochter

weet je
    ik mag blij zijn dat ik een gezonde dochter heb
    een man die van me houd
    werkt voor zijn gezin
    een huisje om in te wonen
    dat ik kan eten

en dat ik gezegend ben dat ik zo kan leven !

waarom OMDAT MENIG MENS HET SLECHTER HEEFT

nee wij hebben geen auto
    zelfs geen rijbewijs
    maar tot nu toe redden we het ermee
    ik heb dingen die ik liefheb

vakantie ..
    ja is leuk kost veel geld
    kan ik ook lekker daagjes van weg !

oftewel
    ik ben blij met mijn leven zo !

12. Gazy

Gazy Niet meer actief

Het is net als met kinderen: als je vast houd aan ideeën zie je niet wat je kind je eigenlijk wil vertellen.

als je vast houd aan ideeën, zie je niet wat je werkelijk hebt.

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja met zoveel dingen, huis van mijn zwager is altijd superschoon en sprakelend en zo netjes ingedeeld allemaal
    en dat met kind en 4 katten

mensen die slank geworden zijn, of het zijn
    leuke stijl kleding hebben en nog zoveel meer dingen

maar ik zie het niet als een jaloezie, ik zie het als een motivatie, een leer, een voorbeeld...

14. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Af en toe heb ik dat ook en puur om materialistische dingen zoals interieur en kleding. En ja, het is een vorm van jaloezie dat besef ik heel goed, maar absoluut geen afgunst.

Wij willen heel graag ons huis verbouwen omdat verhuizen er jammergenoeg niet inzit, we hadden liever in een andere wijk gewoond, maar hier hebben we lieve buren en veel vriendjes in de straat voor de kinders.
    Dan is het wel eens lastig als je van anderen hoort dat ze naar een vrijstaand nieuwbouwhuis gaan en alles maar dan ook alles nieuw kopen in dezelfde woonstijl die jij ook wil...

Maar goed, zijn nu weer hard aan het sparen (pas getrouwd, dus lege spaarrekening) en dan wordt ons huisje precies zoals wij willen, moeten alleen wat meer geduld opbrengen en laat dat nu juist zo af en toe ontbreken in mijn karaktertje!! :D

15. het ligt een beetje aan mijn bui denk ik.
    als ik me goed voel is mijn gras t groenste maar bij mindere dagen (lees weinig slaap, rommelhuis, man veel werken, ónhandelbare' dochter die alleen bij ons slaapt noem maar op) dan baal ik wel eens.

dan zet ik mezelf weer met beide beentjes op de grond en noem ik op wat ik allemaal heb. Ik heb tenmisnte een prachtige dochter mogen krijgen die heerlijk tegen me aankruipt snachts. dan pak ik ze lekker vast en slaap ik heerlijk in :D

16. singa

singa Niet meer actief

Mijn gras is op het moment aardig groen.
    Ik heb nooit zo om materiële zaken gegeven. Ik ben blij dat ik snel zwanger raakte omdat dat niet vanzelfsprekend is in onze familie. Ik ben blij dat ik een gezonde dochter heb na zo'n waardeloos eind van mijn zwangerschap. Dat ze gelukkig is en geen ontwikkelingsachterstanden heeft opgelopen. Te vaak meegemaakt dat het niet vanzelfsprekend is een gezond kind te krijgen.
    Ik ben blij dat mijn vriend na een burn out weer redelijk zichzelf is en lekker in zijn vel zit. Ik ben blij dat ik mijn familie nog heb incl opa en oma.
    Dat is voor mij veel belangrijker dan dingen als een huis en mooie spullen.

17. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Mijn vriend en ik kibbelen regelmatig en zijn erg direct naar elkaar en en kunnen best rake opmerkingen maken:). Als ik dan andere bevriende stellen zie die zo lief en begripvol met elkaar omgaan, dan kan ik weleens een beetje groen zien:D maarrrrrrr ik denk dat schijn bedriegt en die stellen achter gesloten deuren ook heus wel kibbelen of snauwen tegen elkaar of elkaar de tent uitvechten.
    Wij hebben iig bijna nooit echt ruzie en zowel, dan is dat binnen de korste keren over omdat we het meteen uitvechten ( niet letterlijk;))

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof dat je het eens bent met een ander want ik zeg namelijk helemaal niet dat het gras groener lijkt bij een ander.. Ik zou dat namelijk niet weten. Ik kijk namelijk helemaal niet over de schutting. Ben uitermate tevreden en heb nooit de behoefte gevoeld om mezelf of mijn situatie te vergelijken met een ander. Kwestie van vertrouwen in mezelf :D

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mooi gesproken! :)
    Ben zo blij dat ik me niet meer zo druk maak om anderen, heerlijk om 35+ te zijn, haha!
    Nog zo'n levenswijsheid waar ik steeds beter in word naarmate ik ouder word: "Things you can't control: let them go!"

Deel Deze Pagina