Het gras bij iemand anders lijkt altijd groener omdat..

Discussie in 'De lounge' gestart door Koesje, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn zus denkt dat het gras bij ons veel groener is, helaas.
    Wij hebben het financieel goed en wonen momenteel op kosten van de baas in Belgie. Ze is zelfs zo erg dat ze hier niet langs wil komen, "dat kost te veel geld". Ik heb aangeboden de reiskosten te vergoeden, maar ze wil geen geld van ons.
    Ze ziet niet dat mijn man niet veel van de kinderen meemaakt, dat hij over een half jaar misschien geen baan meer heeft, we nu een hogere hypotheek hebben dan de waarde van ons huis, en dat deze ook nog eens onverkoopbaar is. Ze weigert het te zien en ik tel altijd maar mijn zegeningen.
    Ik heb een lieve man, twee geweldige kinderen, we zijn gezond en gelukkig met elkaar. That's what counts. De rest is bijzaak.

2. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

BAH! Vind dat soort mensen echt vervelend.
    Jezelf beter voor doen dan zo is, kan ik echt niet tegen. Ik ken er namelijk ook een paar ;)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik kan echt weleens jaloers zijn op mensen die zonder moeite werk vinden, terwijl ik al drie jaar zoek.
    Aan de andere kant weet ik dat er ook mensen jaloers zijn op mij, omdat de relatie die ik met mijn man heb bijna te goed is om waar te zijn.

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zal waarschijnlijk 1 van de weinige zijn, maar het interesseert me echt geen ene moer hoe goed een ander het heeft. Schoonzus heeft het heel sterk; koopt buurman een nieuwe auto, moeten zij ook een nieuwe auto. Meubels, vakanties ga maar door. Knettergek noem ik dat...

Hier hebben we een riant salaris.. Toch rij ik in een oude bak, draag normale kleren, tv is al 3 jaar aan vervanging toe en designmeubels vind ik vaak lelijk (en te duur). Soms zie ik zelfs mensen wel eens droevig naar me kijken als ik in m'n auto aan kom rijden :D

De beste dingen in het leven zijn niet te koop, denk ik. Ik ben gewoon precies gelukkig met de dingetjes en mensen die ik om me heen heb :)

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Het gras leek groener bij kennissen van ons. Supermooie, fitte, populaire mensen die altijd beheerst en diplomatiek waren, perfecte relatie. Aangezien mijn emoties irritant duidelijk zijn en ik er een aardje naar heb mezelf verschrikkelijk voor schut te zetten of ontzettend te laten kennen, vond ik ze zo "perfect".

Tot..... ze een keer - letterlijk - slaande ruzie kregen waar heel veel bekenden bij waren. De politie moest er zelfs bij komen. Ik was meteen genezen :D Hij bleek al jaren vreemd te gaan met verschillende vrouwen, zij bleek ontzettend frigide te zijn. Jeetje, daar ging een beerput open.

Niemand is perfect, hoe glad het plaatje ook lijkt. Ik vond het voor hen echt heel naar dat het zo gelopen is, maar het hielp mij wel realiseren dat ik niet de enige was met genante situaties.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja hoor, ken zoveel stellen waar het gras groener LIJKT. Op het gezicht het ideale gezin maar achter de schermen kunnen pappa en mamma niet zo goed door 1 deur en worden er zelfs afspraakjes met andere mannen gemaakt... En ik maar 'jaloers' zijn op dat mooie huis en de vele vakanties. Wij hebben het echt niet slecht op dit moment en ik ben echt heel blij met mijn man en zit lekker in mijn vel en, heel belangrijk, we zijn allemaal gezond. Natuurlijk zijn er altijd dingen die je beter/mooier wilt, maar ik probeer altijd te kijken naar wat ik wel heb en niet wat ik niet heb.

7. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik heb als schuldhulpverlener gewerkt.
    Nou wat je daar allemaal tegenkomt.
    Dan ga je wel beseffen dat het meeste schijn is en hoe goed je het zelf vaak hebt.

8. Aloe

Aloe Niet meer actief

En je ook nog 25 kg bent afgevallen!
    Applaus!

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Die tijd ken ik ook idd. Dat is zwaar.
    Dat je je zo voelt is logisch.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vergelijk mijn gras niet met dat van de buren..
    Maai ook alleen m'n eigen stukje!

Heb een mooi gazonnetje met hier en daar een plukkie onkruid.

11. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik heb iemand op Facebook die niet genoeg krijgt om lekker neer te zetten dat ze gaat shoppen, en extra foto's maken van 't grote zwembad, en volgend jaar word ze 50 en zwaar aant bedenken of ze haar kinderen en kleinkinderen mee zal nemen naar Spanje op vakantie ipv 'n feest pfff hahaha dus als ik haar moet geloven is 't gras heeeeeel groen daar! ;)

12. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken zulke gevoelens ook wel hoor.

Zo ken ik ook een stel waarvan ik denk die hebben het toch wel goed voor elkaar.

- mooi huis én altijd tip top in orde opgeruimd en schoon
    - twee lieve rustige kindjes, jongetje én een meisje
    - altijd zo beheerst reageren als oudste een beetje ontspoort (wat nauwelijks klieren of ongehoorzaam mag heten)
    - kindjes gaan om half 8 naar bed en komen er pas om 8 uur 's ochtends uit.
    - in het bezit van ouders die om de beurt oppassen
    - beiden een goede baan
    - altijd beiden om 5 uur thuis om op tijd met de kids te kunnen eten
    - beiden een auto
    - meerdere keren per jaar op vakantie
    - regelmatig erop uit met kids of samen uit
    - zij snoept een slag in de rondte en blijft zonder sporten slank
    - man is handig en kan goed klussen
    - afgeladen feestjes en ondanks drukte lijkt er nooit een vleugje stress te zijn, op merkwaardige wijze wordt iedereen altijd voorzien van natje en droogje en hebben ze tijd zat om bij te kletsen.

Soms vraag ik me af hoe dat toch allemaal kan. Maar dan denk ik , ik zit er niet 24 uur per dag tussen. En er zal vast wel vuile was zijn, maar die hangen ze niet buiten dus ik zie het niet. En ondanks dat ik het als ik het van de buitenkant vergelijk minder goed voor elkaar heb, heb ik wel twee sociale kindjes die niet schichtig reageren op iedereen die ze niet op wekelijkse basis zien.

Ik doe mn best om te genieten van wat ik wel heb ipv te treuren of jaloers te zijn om wat een ander wel heeft en ik niet. Al is dat natuurlijk niet altijd even makkelijk...

13. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Gelukkig geen last van.
    Maar ik denk dat iedereen zich naar de buiten wereld beter voor doet dat hoe het echt is.

Doe ik wel hoor. Al voel ik me nog zo rot, als ik de deur uit ga zullen de mensen dit niet zien.

14. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Mee eens. Zo ben ik ook. :D

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier kunstgras, dat is zooooo groen :D, kan nooit dat de buren nog groener gras hebben ;)

16. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik heb dit gevoel ook wel eens gehad. Maar tegenwoordig niet meer. Vroeger was ik jaloers op een studiegenootje. Omdat ze bloedmooi is en ook nog eens ontzettend slim. Totdat ik van een gezamenlijke vriendin hoorde dat mijn studiegenootje vroeger verkracht was en daardoor in zichzelf ging snijden en in een inrichting heeft gezeten en ze kon geen aangifte bij de politie doen omdat haar ouders er dan achter zouden komen en dan zou ze het slachtoffer van eerwraak worden.

Ik was vorig jaar best wel jaloers op mijn beste vriendin omdat zij en haar vriend zoveel te besteden hebben. Totdat ze een paar maanden geleden vertelde dat ze geestelijk en lichamelijk mishandeld wordt door hem.

Mijn vriend en ik mogen het dan niet breed hebben , maar zijn wel blij met elkaar. We krijgen een baby em gaan trouwen. Ik heb geweldige familie en vrienden en mijn studie gaat ook goed. Dus ik ben tevreden.

17. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV

You go girl! Ik doe lekker met je mee! Hihi :p Kheb nu een hele mooi schaal op onze tafel staan riverdal style (action, als je goed zoek ergens onderin :p:p)!

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Het gras bij iemand anders is echt niet groener! In elk gezin of familie is er wel iets.

Leef en laat leven!
    Ik heb ook wel eens momenten gehad met mn man waarbij ik dacht: is dit het nou?
    Ja, dit is het! Een ander heeft ook weer zn nukken en gebreken.

Dat gevoel heb ik ook wel eens bij mn zwager en schoonzus. Dan hebben ze dit nieuw, dan dat. Tja, dat kunnen wij niet. Daar moet voor gewerkt worden.
    Inmiddels weten we hoe t zit bij hen. Ik hou niet aan t einde vd maand mn handje op bij mn (schoon)ouders, omdat ik persee een 3D tv wilde en nu geen eten meer kan kopen.

Ik ben super trots op mn mannen en mezelf, dat we het zelf doen in tegenstelling tot zwager en szus! Dan maar een tv-tje van 66cm ipv een 3D tv van 119cm, maar ik kan wel iedere dag mn eigen boodschapjes doen!

19. Aviya

Aviya Niet meer actief

EN als je schoon-ouders er niet meer zijn... kunnen hun geen kant op en heb jij voldoende gespaard en voldoende om de dagelijkse boodschappen te kunnen doen.

Is inderdaad veel meer waard en geeft ook veel meer voldoening als je het allemaal zelf hebt gedaan ;)

inderdaad elk huisje heeft zn kruisje

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    En zo is het maar net!

Deel Deze Pagina