Het gras is altijd groener?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Etspaghet, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wat een knap ventje zeg!
    Je doet het hartstikke goed en het gras is altijd groener... Heel herkenbaar!
    Jij en de kleine hebben gewoon een belangrijke tijd (hechting) samen gemist die je nu dubbel en dwars aan het inhalen bent. Super goed juist..
    Misschien is het bij hem ook onrust/stress (kan ook de eczeem verklaren) door zijn pittige/moeilijke start..
    Fijn dat hij 's nacht in ieder geval lekker slaapt en jij dus ook.
    Mijn dochter had een vacuumbevalling, (ook van 25 maart (2011) ;)) sliep ook bijna niet overdag en ik was stikjaloers op moeders die ff tijd voor zichzelf hadden..
    Hier heeft haar inbakenen wel wat geholpen dat ze toen toch wat meer/langer overdag ging slapen.

Succes je doet het super! En je verhaal doen is altijd goed...

2. adi

adi Niet meer actief

Waar is hij allemaal op onderzocht in verband met zoveel huilen? Dat doet een baby niet zomaar, heb je alle medische oorzaken uitgesloten?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, wat een geweldige baby!! Wat een dot

Meid, het begint vanaf dag 1: welkom in de wereld van de supermama's.. bij anderen gaat het altijd geweldig.. heerlijk voor hen maar vooral niets van aantrekken (en een korrel zout bij doen)... Wat maakt het trouwens uit?

Probeer vooral goed naar je eigen gevoel te luisteren, dan komt het helemaal goed.

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Lijkt wat op ons verhaal ook infectie na de geboorte is wel met spoed ks geboren overigens met 5 wekken huilde ze 16 uur per dag! En ik ook naar de osteopaat ook maar denken dat het haar darmen waren ik zou haar overvoeden ( kan niet met bv zij ik nog).maar niemand luisterde, ik zelf hier op het forum gaan rond vragen enz... ik naar de kinderarts ( vanwege haar infectie liep ik daar nog). Zij constateerde een verb Reflux. Ik kreeg medicijnen voor haar en had een andere baby na 2 weken! Echt als jij denkt dat er iets is ga op je strepen staan. Verder doe je het geweldig en je hebt een prachtige zoon!

5. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    En mijn oudste huilde ook veel maar anders en mijn middelste was idd een voorbeeldbaby maar ik schreeuwde dat nooit van de daken omdat het bij anderen wel eens anders kon zijn en promt is mijn 3e een huilbaby! T gras lijkt altijd groener bij een ander maar, kijk naar je zoon hij is prachtig en daar kun jij dan weer mee pronken toch?!

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb soms een beetje het idee dat sommige moeders anderen willen laten denken dat alles zo goed en perfect verloopt....

Ik vind het knap van je dat je indd rustig blijft en alles van een positieve kant benaderd. En je ventje is echt een schatje hoor!! Een super aandachtig koppie trekt die op die foto :D

Bij mij ging alles ook goed tijdens de zwangerschap, alleen moest er bij de bevalling een pomp aan te pas komen. Mannetje wou de eerste 2 weken niet echt drinken, steeds kleine beetjes en het liefst er zonder moeite ingegoten. Uiteindelijk wou die zoveel eten dat die voeding voor hongerige baby's moest. Tot 2 weken terug begon die elke avond uit het niets te huilen en spuugde hij na iedere fles een hele hydrofiel nat + ons en hemzelf.
    Nu overgestapt op nestle waar dus ook probiotica in zit en ik heb een compleet andere baby. Zijn ontlasting verloopt ook weer normaal zonder hulpmiddelen, wat al 4 weken niet het geval was...

Maar ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik tijdens die 2 weken zo hard huilen iedere keer en amper slapen overdag het soms echt ff niet meer zo rooskleurig inzag hoor.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het echt wel weer goed komt en het gras echt niet groener is bij een ander. Dat lijkt alleen maar zo, maar wanneer je dan eenmaal bij een ander goed gaat kijken op het grasveldje zie je ook plekken met onkruid ;)
    Laat je niet gek maken door andere perfecte verhalen meid, je doet het prima op je eigen manier :)

7. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden! Ondanks dat ik wel wist dat we het niet 'verkeerd' doen is het toch fijn om even wat bevestigende en soortgelijke verhalen te lezen!
    Geeft me in ieder geval weer een hoop energie! :D

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

En alsof mijn zoontje wist dat ik dit opgeschreven heb was hij vandaag eigenlijk heel lief, heb zelfs aardig wat lachjes van hem mogen krijgen! :D
    Vanmiddag toen de krampjes begonnen heb ik hem lekker bij me op de arm genomen en een filmpje gekeken, elke keer als hij dan last had van een krampje druk ik 'm stevig tegen me aan.
    (zei laatst tegen mijn man, die krampjes lijken wel op weeën af en toe :()

Adi: De kinderarts, huisarts en osteopaat hebben hem onderzocht en kunnen niet zoveel vinden. Ik denk zelf dat hij last heeft van lichte verborgen reflux en gewoon heel veel krampjes...

Overigens de foto heeft mijn zus gemaakt, kijk voor de grap eens op haar website Wytske van Urk - Design / Photography / Photomanipulation ze maakt echt super mooie foto's!!

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Osteopaat is vaak erg fijn!
    En antibiotica maakt veel kapot, want niet alleen de slechte, maar ook de goede bacterien gaan dood. Dus zoiets kan helpen!

Geef je kv of bv? Bij kv en krampjes zou je ook eens een andere fles kunnen proberen (ik zelf ben weg van de dr browns flessen, net als vrienden van ons).
    En je kan natuurlijk masseren, met zijn buik op je arm lopen, beentjes 'fietsen' en andere dingen tegen krampjes.

Gebruik je al iets tegen de reflux? Ookal is het maar 'licht' (verborgen heet niet voor niets verborgen). Ik gebruikte nutriton om in te binden, maar lees hier heel veel positieve ervaringen over pure jbpm.

Vaak (bijna altijd?) heeft veel huilen wel een oorzaak, dus probeer dat uit te zoeken. (ipv alleen maar 'uitzingen')
    Hopelijk zit hij snel goed in zijn velletje!

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Je doet het echt heel goed hoor! Ik heb gelukkig niet van zoveel mama's gehoord dat ze echt zo'n fantastisch kind hebben maar het maakt je wel onzeker.
    Ondanks het feit dat ik best een makkelijk kind heb, heb ik mezelf er ook wel eens betrapt dat ik dacht, fijn zeg, een hele dag zonder al teveel gehuil. Maar ja, het is wel een baby en de enige manier om te communiceren is.... En is het geen honger of vieze luier, dan wel te veel prikkels of uit frustratie omdat iets niet lukt, hihihi.
    En ja, de ene keer verdraag je het wat makkelijker dan de andere keer.
    Enige tip die ik je kan geven is zorgen dat je aan je rust komt en af en toe wat leuks voor jezelf doet.
    Succes en sterkte in ieder geval en hopelijk gaat het snel beter. Krampjes worden wel minder na een week of 6 is mijn ervaring, scheelt inderdaad een hoop gehuil.

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook een (huil) baby gehad.
    Kraamtijd is net zo verlopen als bij jou, viel me zo tegen!
    En ook zoveel gehuil, als ik eraan denk wordt ik weer zo verdrietig!
    Bij ons was reflux en kma de oorzaak van het huilen.
    Ik heb vooral die eerste periode als heel zwaar ervaren.
    Turrlijk was en ben ik hartstikke blij met mn dochter maar ow ow....
    Herken het ook, die verhalen van andere moeders.
    Zo moeilijk

Deel Deze Pagina