Ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yfke, 3 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yfke

Yfke Lid

19 apr 2007
    34
    0
    0
    Hallo,

Ik had ff een vraagje. Ben deze cyclus begonnen met ovulatietesten omdat ik nogal onregelmatig ben.
    Ik heb nu voor de 2e dag een licht teststreepje dus nog negatief.
    Hoelang duurt het meestal voordat je een positieve ovulatietest hebt?
    Mijn probleem is ook nog dat ik nooit 4 uren mijn plas kan ophouden :oops: ik heb nogal een zwakke blaas en moet dus veel vaker. Bovendien ben ik vatbaar voor blaasontstekingen dus niet echt handig om het te lang in te houden.
    Kan dit van invloed zijn op je ovulatietest?
    Ik kan het maximaal 2 uren inhouden.
    Heeft iemand hier ook last van en zo ja, krijg je dan wel een positieve ovulatietest?
    En waarom mag je niet met ochtendurine testen?
    Dat is voor mij dus het enige moment dat ik het minstens vier uren heb ingehouden...
    Hoop op jullie reactie.

liefs Yfke

2. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Hoi Yfke,

ik zou me geen zorgen maken. Ik red het meestal ook geen 4 uur zonder toilet en de ovu-test werken prima. Zorg alleen wel dat je geen liters koffie of water drinkt voor je gaat testen, want dan plas je uiteindelijk alleen maar water en doet de test niets :)
    Ik test meestal om een uur of 11, dan is het geen ochtendurine meer en heb ik ook nog niet zoveel gedronken dat dat de test kan beinvloeden.

Succes!

Gr. Joyce

3. Yfke

Yfke Lid

19 apr 2007
    34
    0
    0
    Hoi Joyce nog bedankt voor je antwoord.
    Nu heb ik vandaag wel wat vroeger getest. Wel de tweede keer dat ik naar het toilet moest maar nu heb ik een vrij lichte controlestreep en de teststreep zie ik bijna helemaal niet.
    Fout gedaan of ei al gehad?
    Ik heb het idee dat ie steeds lichter word vandaar.
    Dat betekent dan dat ik mijn ei heel vroeg heb. Ben dan wel benieuwd hoelang mijn cyclus is.
    Mijn temperatuur was vanochtend ook gestegen dus dat betekent dan toch dat je je ei al hebt gehad?
    Pfff ik snap er even niks meer van

4. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Hoi Yfke,

Ik ben ook geen expert, gebruik ze pas net....... maar het klinkt inderdaad wel alsof je eisprong al is geweest! Wanneer ben je begonnen met testen? Het moet geloof ik vanaf dag 9 of 10 van je cyclus. OF.....het moet juist nog komen. De enige manier om er achter te komen is de komende dagen blijven testen! Die temp verhoging zou natuurlijk ook gewoon door wat anders kunnen komen, doodordinaire verkoudheid of zo.
    Succes!

Gr. Joyce

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben op dag 8 begonnen omdat ik een cyclus heb van 26 dagen..

Hier heb je een schema (onderin de pagina). Daarin staat op welke dag je moet beginnen met testen. Hangt natuurlijk van je cyclus af.

http://shop.zwangerschapspagina.nl/lhstrip.php

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hoi,

Ik zit ook wel met deze vragen. Had vanochtend ook een lichte controlestreep en een maar heel licht testlijntje. Of ik heb mijn ei al gehad of ik heb de test niet goed uitgevoerd misschien. Gister had ik een duidelijker resultaat maar ik denk niet dat ik mijn ei al heb gehad?
    Doe er later vanmiddag nog een.
    Ik heb nu wat steken linksonder in mijn buik sinds vanochtend, is dat een teken dat je eisprong er aan zit te komen of heb je 'm dan al gehad :(:
    Wie weet dat?
    Op de bijsluiter staat idd wanneer je kunt beginnen met testen maar wanneer je onregelmatig bent (heb ik ook) dan is het moeilijk in te schatten, je kan dan wel 10x testen of nog meer.
    Dus wat ik zou doen is gewoon op een dag beginnen (dag 11 of 12) en als je dan helemaal geen resultaatstreep hebt gewoon een paar dagen wachten en weer eentje doen. Dus steekproefgewijs. Zodra je een licht lijntje hebt doorgaan tot je een positieve test hebt.
    Succes!

groetjes Nikkie

7. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb net ook nog ff een ovulatietestje gedaan. Ik wou er eigenlijk al mee stoppen deze maand, want ik had het eigenlijk niet meer verwacht nu.

Ik ben vanaf dag 17 aan het testen. Steeds maar een heel licht teststreepje. Maar vandaag eindelijk dan een dikke vette positieve ovulatietest.
    Dacht eerst nog "shit nog steeds lichter dan de controlelijn", maar toen zag ik net dat ik de test verkeerd om gelezen had. De testlijn is nog donkerder dan de controle.

Ze werken toch. Ik had de moed al bijna opgegeven.

Ben nu erg blij :D

Jullie ook veel succes en de moed niet opgeven hoor.

Liefs Hummel.

Deel Deze Pagina