Overtijd en er helemaal klaar mee zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flower861, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Excuses voor het as klaagtopic, maar ik ben inmiddels bijna 41 weken zwanger en er echt he-le-maal klaar mee. Er is een hoop gebeurd tijdens mijn zwangerschap (baan verloren ivm ziekenhuisopname en mijn inmiddels ex-vriend is er na 15 weken zwangerschap vandoor gegaan). Ik ga na mijn verlof uiteraard weer vrolijk solliciteren en heb gelukkig nog wat aanbiedingen in mijn zak, maar zit dus al vanaf week 11 thuis en ben het zo zat! Ik probeer er nog iedere dag even uit te gaan/af te spreken, maar slaap zo ontzettend slecht dat ik geen energie meer heb. Ik heb van de vk 2 dagen geleden een slaappil meegekregen die goed werkte waardoor ik 1 nacht even flink kon bijtanken, maar afgelopen nacht heb ik het weer 02.30u zien worden.

Heb ontzettend veel harde buiken gehad, maar helaas heeft dat nog niet tot ontsluiting geleid waardoor ik 3 dagen geleden nog niet gestript kon worden. Baarmoedermond was wel verweekt en zo goed als verstreken, maar mijn kleine mannetje vind het nog prima geloof ik en begin nu een beetje bang te worden dat ik volgende week ingeleid moet worden oid.

Wie heeft hier ervaring mee, overtijd lopen of alsnog spontaan bevallen na 41 weken? Of kan mij even een schop onder mijn kont geven?

2. karlijn

karlijn Niet meer actief

Haha je hebt geen schop onder je kont nodig, je mag je best k*t voelen op dit termijn.
    Ik heb zelf tot 41.5 gelopen, toen werd ik ingeleid. Met 41.6 is ze geboren.
    Ik weet hoe naar je je nu voelt en herken vooral het slaapgebrek.

Ik duim voor je dat je kindje alsnog zelf besluit om te komen, inleiden is niet alles.
    Maar bekijk het aan de positieve kant, langer dan een week zal het niet meer duren!!
    Al weet ik dat elke dag er 1 teveel is op dit termijn:roflmao:

Ik zou gewoon nog eens je verloskundige bellen en vragen of ze nog eens wilt proberen om te strippen. Misschien lukt het nu wel en begint het te rommelen.
    Ik ben zelf 2x gestript maar dat haalde hier niks uit helaas, vandaar dat ik ingeleid werd.

Succes meis!!

3. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Tuurlijk mag je klagen. Het zit je niet mee allemaal. Wat Karlijn zei langer dan een week zal t niet duren.
    Hier ook 2 zwangerschappen ingeleid.
    Hoop voor je dat de beeb zich snel laat zien.
    Sterkte

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ahhh lekker klagen hoor. Doe ik ook (nu al laten we dan maar zeggen hahaha). Ben er ook zo klaar mee. Slaap slecht en we zijn net verhuisd (ook niet alles hoogzwanger) en onze kat staat elke nacht voor de slaapkamerdeur te loeien want hij kent het huis nog niet en wil aandacht. Daarbij heb ik nog 100 andere dingen om over te klagen maargoed.. nog héél eventjes en dan mag jij jouw kleintje vasthouden! Kop op meid!

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ik ga een poging tot hart onder de riem steken doen. Mijn eerste kwam spontaan met 42 weken. De wekker ging om naar het ziekenhuis te gaan en toen merkte ik de eerste weeen op. Om 15:00 was hij er.
    De tweede werd ingeleid op 41+5 omdat de ctg niet optimaal was. Dat verliep prima! Vier uur later hadden we twee zoons!
    De derde gepland ingeleid op 41+5 (ik kon niet meer...) en die was er ook na 5 uur terwijl de baby nog niet eens ingedaald was en er (voor de ballon van de vorige avond) nog geen ontsluiting was. Strippen hielp dus ook niet.
    Ik weet dat er ook nare verhalen over ellenlange bevallingen zijn bij inleidingen, maar dat is vaker als ze de baby bij bv 38 weken moeten halen.
    Zet hem op! Vraag nog lekker een slaappil om op te peppen en vergeet niet dat er hulp is (bv pijnbestrijding).

6. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hi flower,

Ik heb helaas geen enkele tips voor je; afgezien van dat ik je begrijp! Ik zit zelf rond mijn uitgerekende datum en ben het ook zat!!! In jouw geval is het allemaal nog veel pittiger met de hele situatie, ik duim voor je dat de baby heeeeel snel komt!!!

7. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wat een lieve reacties, doet me goed, bedankt! :)
    Ik lag vandaag weer aan de ctg in het ziekenhuis ivm minder leven voelen, godzijdank was er niets aan de hand en is ie gewoon erg rustig ineens. Morgen weer terug en dan ga ik toch een balletje opgooien naar een inleiding volgende week.

Voor de dames die zijn ingeleid, is dat echt zoveel heftiger dan een 'normale' bevalling? En diegenen in hetzelfde schuitje, jullie ook allemaal sterkte! Die uitgerekende datum is niet iets waar je je op vast moet prikken en dat probeer je ook niet, maar het voelt toch een beetje als een anti climax als deze net zo hard voorbij gaat als de dagen ervoor ;)

8. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik moest even keihard lachen om dat loeien van je kat :D Ik heb er 2 en word er knettergek van, als ik eindelijk lig te slapen is er altijd wel 1 die het nodig vindt om zich ermee te gaan bemoeien.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Echt he! Niet normaal!
    Dat beestje kan zo hard loeien echt waar! Soms is hij helemaal schor!

10. ennasus

ennasus Actief lid

16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Ja hier ook ervaring met 41+! Ook paar keer aan ctg gelegen ivm minder leven voelen. Ik ben bij 41 gestript maar hielp niks. Bij 41+3 afgesproken te gaan inleiden als hij niet binnen 2 dagen zou komen. Uiteindelijk toch spontaan begonnen bij 41+4!! Zet m op !!

11. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zou raar zijn als ze niet zelf beginnen over een inleiding morgen. Anders zeker doen hoor! Soms is de rust van een geprikte datum genoeg om eea op gang te brengen.
    Mijn ingeleide bevallingen waren wel heftiger, maar dat komt meer omdat ik bij de eerste wel pijnbestrijding heb gehad (pethidine) en bij de andere twee niet. Kijk ook echt met een fijner gevoel terug op die eerste keer, ook al duurde die langer. Ieder voor zich natuurlijk, maar achteraf had ik bij de laatste ook zeker pijnbestrijding gewild (ze waren bang dat ie te snel zou komen voor pijnbestrijding, maar dat was niet...)

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Wat naar allemaal meid.... en je mag zeker wel klagen! Mijn zoontje is met 41+2 geboren, na een 2e x strippen begonnen de weeën meteen... Ik was het ook helemaal zat, het voelde of iedereen al eerder dan mij was bevallen terwijl ze later uitgerekend waren.. Ik vond het zo gemeen en voelde me zo rot een sliep ik heeeeel slecht .... maar was dan ook mega blij toen hij er eindelijk was!

Succes! Ik hoop toch wel dat ze gaan inleiden

Deel Deze Pagina